Christian_ Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei For et års tid siden lagde jeg en webshop for en fyr som gikk på skolen min. Han var veldig fornøyd og han virket også som en veldig grei kar. Vi avtalte at jeg skulle få 2000kr for jobben. Nå ca ett år senere har jeg enda ikke fått pengene mine og jeg begynner å bli litt irritert. Han har utsatt og utsatt, og kommet med unskyldninger hver gang, og jeg har begynt å se meg lei på tomme løfter. Jeg har sendt mail og truet med politianmeldelse. Jeg vet han har pengene, men de havner aldri på min konto Alt er lagret i MSN logger, så jeg har bevis på at det er gjort en avtale. Hva burde jeg gjøre? Mvh Christian Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hva skal du politianmelde for da? Det rette å gjøre hadde vært å sende en faktura, deretter en purring, deretter en purring til, kontaktet et inkassoselskap og latt de gjøre resten. Men siden dette sikkert er svart arbeid, har du ikke noen andre valg enn å glemme det. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Hva skal du politianmelde for da? Det rette å gjøre hadde vært å sende en faktura, deretter en purring, deretter en purring til, kontaktet et inkassoselskap og latt de gjøre resten. Men siden dette sikkert er svart arbeid, har du ikke noen andre valg enn å glemme det. 8450166[/snapback] Ikke svart arbeid nei. Inntekten skal oppgis Og det er dessuten lov å tjene opp til 2000kr fra èn arbeidsgiver uten å oppgi det Jeg skal politianmelde han for manglende betaling. Jeg har sendt purringer i over ett år, men han betaler aldri. Hjelp! Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Det korrekte vil nok være som gorber sier, bruk inkassofirma. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 skal du politianmelde stiller du sterkt hvis du har en skriftlig avtale men på en annen side stiller du sterkt da du har logget alt på msn. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Og det er dessuten lov å tjene opp til 2000kr fra èn arbeidsgiver uten å oppgi de Mellom private aktører, vel å merke.. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg skal politianmelde han for manglende betaling. Jeg har sendt purringer i over ett år, men han betaler aldri. Hjelp! 8450687[/snapback] Det er ingen vits å politianmelde en person for manglende oppfylling av en sivilrettslig kontrakt. Det er i så fall en sak for forliksrådet, med alt det bryet det medfører. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Tjah, hvis du har tilgang på serverne hans, hent ut dataen og slett siden. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Tjah, hvis du har tilgang på serverne hans, hent ut dataen og slett siden. 8453449[/snapback] Det er gjort for lenge siden, han gikk visstnok konkurs. Men var veldig klar på at han skulle betale tilbake all gjeld. Noe han ikke har klart enda Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Ok, skal du ha ett enkelt tips : Glem hele saken, det er ikke engang verdt å anmelde hvis han har meldt konkursbegjæring så kan han bare si at "boet er tomt" dvs : Du får ikke 5 øre... Dette er en "tapt sak" ring han og spørr om han har tenkt å betale deg eller ikke, siden han ikke har betalt deg til nå, så er sjangsene store for at du aldri kommer til å få se pengene. Krev at du får en attest på jobben du har gjort med siden, som du eventuelt kan legge ved en senere jobbsøknad istedenfor penger. (Hvis han ikke vil gjøre opp for seg.) Den kan vise seg å bli verdt mer enn 2000 kroner... Just my 5 cents.. Endret 24. april 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Ok, skal du ha ett enkelt tips : Glem hele saken, det er ikke engang verdt å anmelde hvis han har meldt konkursbegjæring så kan han bare si at "boet er tomt" dvs : Du får ikke 5 øre... Dette er en "tapt sak" ring han og spørr om han har tenkt å betale deg eller ikke, siden han ikke har betalt deg til nå, så er sjangsene store for at du aldri kommer til å få se pengene. Krev at du får en attest på jobben du har gjort med siden, som du eventuelt kan legge ved en senere jobbsøknad istedenfor penger. (Hvis han ikke vil gjøre opp for seg.) Den kan vise seg å bli verdt mer enn 2000 kroner... Just my 5 cents.. 8458207[/snapback] Det frister, men det er også litt surt å gi opp Det er tross alt 2000kr, men jeg skal ta en skikkelig prat med han så får jeg se hva som skjer Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 vet hvem han fattige jævelen der er! Det er vel forresten bare 1000 kroner og ikke 2000 man kan tjene utenom å oppgi det Om han er så jævla kje mot meg så hadde jeg visst hva jeg skulle gjort, men det passer seg ikke her :o hoho ^^, Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Takk for at du beriker oss med den informasjonen. En forliksklage koster vel 860,- Kr såvidt jeg vet, så lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå