Gå til innhold

Jeg vil sprenge noe!


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
salpeter, kull og svovel... bør være nok...

8448543[/snapback]

 

 

Hvis du hentyder til å lage krutt, så ville jeg sakt at det må være den dårligste ideen i denne tråden ettersom den prosessen er HØYST ustabil.

 

 

 

anyway,

 

Jeg må også ha en fin måte å få disse "bombene" til å gå av.

8448575[/snapback]

 

 

Har lagen en kjapp tegning av veldig enkel detonasjon av "bomber" men bruk små mengder med svartkrutt ettersom dette brenner ved veldig høy tempratur og du trenger ikke stort mer enn et par gram for å lage en eksplosjon som kan lage brannskader til de grader derav en planke ikke hjelper spesielt mye.

Utenom det frasier jeg meg alt ansvar når det gjelder bruk av denne stålull teknikken.

post-96493-1177357747_thumb.jpg

 

 

Kan forresten slenge med en link der jeg og noen venner bruker stålull, 18V og 25 meter ledning.

Endret av Joney
Lenke til kommentar
TNT

 

8454610[/snapback]

 

 

Nei C4 :p

8455213[/snapback]

 

ville i grunnen vært skeptisk til alt sprengstoff med en sprengningskoeffesient på under 1 (TNT = 1) til sprenging på egen kropp... (C4 = 0,8 , HMX = 0,6).

 

Kan jo bruke en dukke? (treramme med kropp av skumgummi eller noe) med ei elektrisk fenghette som ladning og et 9v batteri som avfyring... Er jo bare å zoome inn så du ikke ser hele kroppen så er det ingen som ser at det bare er ei dukke ;)

 

Men du får kanskje ikke tak i sterkere saker enn TNT sivilt?

 

Sånn for referansens skyld så har de minste personellminene (kinesisk type72 eller noe) mellom 20 og 30 gram sprengstoff (TNT?), og er ment for å sprenge av en fot eller skape så stor skade at offeret skal være hindret i å gå på egenhånd etter skaden.

Lenke til kommentar
salpeter, kull og svovel... bør være nok...

8448543[/snapback]

snip

8454130[/snapback]

 

Etter det jeg har forstått, skulle "sprengstoffet" festes på en eller annens kropp, og dette så direkte farlig ut. Dessuten inneholdt denne blandingen noe som gjorde at det kom mye gnister, og det vil gå utover det røde stoffet som er nevnt, og gjøre slik at det ikke vil synes i det bomben går av.

 

Trådstarter retter meg om jeg tar feil.

Endret av Leptox
Lenke til kommentar

De fleste her overser tydeligvis det faktum at det skal brukes til å lage en effekt slik at det ser ut som han blri truffet av en kule, med andre ord det skal festes til kroppen.

 

Kruttlapp-versjonen burde være grei å bruke.

 

Hvis du hentyder til å lage krutt, så ville jeg sakt at det må være den dårligste ideen i denne tråden ettersom den prosessen er HØYST ustabil.

Prosessen for å lage krutt er da ganske så stabil. Jeg vil ihvertfall påstå at "plumbo i flaske"-ideen var mye dårligere.

Lenke til kommentar
De fleste her overser tydeligvis det faktum at det skal brukes til å lage en effekt slik at det ser ut som han blri truffet av en kule, med andre ord det skal festes til kroppen.

 

Kruttlapp-versjonen burde være grei å bruke.

 

Hvis du hentyder til å lage krutt, så ville jeg sakt at det må være den dårligste ideen i denne tråden ettersom den prosessen er HØYST ustabil.

Prosessen for å lage krutt er da ganske så stabil. Jeg vil ihvertfall påstå at "plumbo i flaske"-ideen var mye dårligere.

8459484[/snapback]

 

Den delen der det skal varmes opp er da ikke noe jeg ville gjort hjemme på kjøkkenet...

Lenke til kommentar
Den delen der det skal varmes opp er da ikke noe jeg ville gjort hjemme på kjøkkenet...

Krutt lages ikke på kjøkkenet i det hele tatt, det gjøres i garasjen :p

Men med tanke på at kruttet hele tiden er blandet i/løst opp i vann så skal det en del til at det skal ta fyr, sannsynlig så tar det ikke fyr hvis du prøver engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...