Gå til innhold

Jeg vil sprenge noe!


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kinderegg, bakepulver, vann + god kondis til å løpe som et helvete før det sprenger.

8448843[/snapback]

 

Enda morsommere å gå fra kinderegg til å bruke noe større, en stor brusflaske for eksempel, fylt til randen. Og skrukork på, selvsagt. Den blir steinhard, og kastes den høyt opp og lander riktig på asfalten, så smeller det rimelig bra. :D (Ja har prøvd)

Lenke til kommentar
Kinderegg, bakepulver, vann + god kondis til å løpe som et helvete før det sprenger.

8448843[/snapback]

En klassiker :D

8449484[/snapback]

Kanskje litt overdrevet å løpe som et helvette? :!:

(kommer et lite pop, og thats it)

 

Enda morsommere å gå fra kinderegg til å bruke noe større, en stor brusflaske for eksempel, fylt til randen. Og skrukork på, selvsagt. Den blir steinhard, og kastes den høyt opp og lander riktig på asfalten, så smeller det rimelig bra. inv_biggrin.gif (Ja har prøvd)

Det skjer det samme med Cola og mentos også. :innocent:

Ja jeg har prøvd. :p

Lenke til kommentar

Ting som funker som lunter er strikk og lunter til raketter, jeg har haugevis av begge delene hehe...

 

Men sagt før her så kan kruttlapp med gummilunte gi en fin liten kablaaam...

- du bretter kruttlappen på midten

- tar 2 fyrstikker, legger en liten gummistrikk i mellom

- surrer kruttlappen rundt de to fyrstikkene (hardt) men ikke over hodet på fyrstika

- Teiper godt rundt

- = du har ei fin lita bombe

 

 

Hvis ikke kan du jo bare benytte deg av ting som tigerknall ( eller hva det heter)

eller pirat

 

Foresten så har vi lekt oss litt med pirater de smeller nok til at du kan holde en liten tuppervare boks i hånda for så å legge pirat oppi og vente til den går av, lokket vil fly til himmels og hånda de vil bli smelt nedover.. ( som ett kraftig spark)

Lenke til kommentar

har jobbet med sprengstoff i et halvår nå, men ikke noe som jeg ville sprengt på egen kropp (slik den første illustrasjonen tilsier).

 

hva med å teste litt fenghetter? skal være mulig å kjøpe med sprengnigssertifikat c eller hva det nå heter. Tror ikke du trenger noe primærsprengstoff hvis du bare skal smelle hull i en pose med væske eller noe...

Lenke til kommentar

En liten guide.

 

Kjøp et fyrverkeribatteri (bilde 2). Ikke kjøp en stor pakke da du må springe minst femti meter for ikke å dø. Et billig til 20-30 kr er bra.

Riv av papiret utpå og du vil se masse rør av papp (bilde 1). Riv alle rørene fra hverandre (forsiktig) og riv av luntene i passe lengde (2-3 cm). Så bruker du saks og klipper av pappen. Inni der vil du finne en liten papprull (ca 7 cm høyt og 1cm bredt) med noe svart inni og en bitteliten lunte/tapp som stikker ut.

Så tar du tynn papirtape og taper lunta på det svarte, tape godt igjen, men la en liten flik av lunta stå ut. Done!

 

Ikke saksøk meg om dere mister noen fingre eller blir blinde, disse bombene er ment til å sprenge 60m oppe i lufta, ikke på bakken.

Så fort du har tent lunta, spring minst 10m vekk. De er farlige og kan lett sprenge istykker noen fingre eller en Ølflaske for den saks skyld...

 

EDIT: Anbefaler ikke å bruke disse til "blodbomber" men kan være en god low-budget spesialeffekt for film

post-108550-1177335204_thumb.jpg

post-108550-1177335211_thumb.jpg

Endret av Ashol
Lenke til kommentar

sånne ting pleier og gå til helvete bare sån info en venn av pappa gjordet slik i militæret og han går med glassøye tror foresten det er ganske let og få tak i krutt naboen min er helt hekta på og skyte med kanon og han har masse av det jævlig fet egentlig spesielt med lukta av brent mandarin etterpå

Lenke til kommentar
Veeeel... jeg har jo hatt fem Tigerskott liggende noen år nå...

Tror jeg sparer dem til en spesiell anledning, er bare ikke helt sikker på hva.  :hmm:

8451536[/snapback]

Det blir vel litt voldsomt? :p

 

Og folka i klassen min hadde aldri hørt om tigerskott :dontgetit:

 

Blei no snakk om kinaputter og andre putter en gang :p

Lenke til kommentar

PLUMBO + Vatn + flaske = pang!

NB!! FØR NOEN TESTER DETTE, MÅ EG SEI AT NÅR PLUMBO BLIR BLANDA MED VATN BLIR DET TIL EI ETSENDE SYRE! VELDIG FARLIG Å FÅ PÅ HUD OG I AUGER

 

Prata med folk som har gjort dette.. Blander 1/4 av flaska med plumbo og 1/4 med vatn sånn at flaska er nesten halvfull, også skrur man korken så hardt på som det går an, også kan man riste litt for å få det til å blande seg, men da bruker man all tid man har på å springe så langt vekk fra flaska som mulig.. også ser man på avstand at flaska utvider seg og blir dobbelt så brei før den sprekker og det kjem høge lyder som nesten berre granater kan lage :cool:

 

EG TAR IKKJE PÅ MEG ANSVARET OM NOKEN SKADER SEG AV DETTE

... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...