HDSoftware Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Heisan I Clarion finnes det en kommando som heter CYCLE. Denne kommandoen instruerer programflyten til å hoppe over resten av en loop og starte den opp igjen. Noe slik: Loop i = 1 to 100 if i > 10 and i < 30 then cycle. Print(i) End !Loop Jeg er på utkikk etter tilsvarende for VB.NET Tenkte muligens jeg kunne gjøre noe slik: For i = 1 to 100 Try if I > 10 and i < 30 then Throw New Exception("Tallet matsjer ikke testen") End If <Resten av koden som skal kjøres i loopen> Catch ex as Exception End Try End For regner med at dette vil funke, men ser for meg at dette er å skyte fluer med bombefly.....eller....? Eksemplet er selvsagt av rimelig enkel karakter så ikke kom med IF tester som svar. Hadde jeg villet brukt det hadde jeg ikek spurt ;-) Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Ok. Fant det selv. CONTINUE FOR er svaret på spørsmålet ;-) for i = 1 to 100 if i > 40 and i < 50 then Continue For ' all kode under her vil bli hoppet over hvis overliggende IF test slår til End for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå