rrmagne Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei, Jeg har nå kommet frem til at jeg skal kjøpe ny prosessor men venter spent på å se hvordan prisene blir etter morgendagen eller i løpet av uken. Men det store spørsmålet er "Hva er den ultimate gaming prosessoren"? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det raskeste per i dag til spilling er Core 2 Extreme QX6800. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Det raskeste per i dag til spilling er Core 2 Extreme QX6800. 8448225[/snapback] Takker for svar. Kan denne forsvares prismessig? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det raskeste per i dag til spilling er Core 2 Extreme QX6800. 8448225[/snapback] Takker for svar. Kan denne forsvares prismessig? 8448265[/snapback] Det kan den ikke MVH me Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Enig med nizzen..Nei det kan den ikke.. Men noen måneder så kan vi ta diskusjonen igjen.hehe Opps..sa jeg måneder..jeg mente noen år... Kan telle på en hånd hvilket spill som støtter quad cpu.. Er ikke mange som støtter dual core engang og da kan du selv tenke deg hvordan det er med quad cpu.. Endret 22. april 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hehe .. ikke per i dag etter min mening, men nå avhenger det av hvordan du selv prioriterer. For 27% av prisen får du en prosessor som yter ca 91% av den i de fleste spill For 16% av prisen får du en prosessor som yter ca 73% av den i de fleste spill. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Enig med nizzen..Nei det kan den ikke..Men noen måneder så kan vi ta diskusjonen igjen.hehe 8448438[/snapback] Så foreløpig så er det beste alternativet en Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz ? Ser ut som om netshop allerede har satt ned prisen? eller er det meg som er helt på jordet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er spørs hva du legger i "beste". Det beste alternativet, altså den raskeste prosessoren til spilling, med unntak av QX6800, eller sagt på ennå en måte: Den nest beste prosessoren til spilling som eksisterer per i dag er nok Core 2 Duo X6800. Om den kan forsvares prismessig .. Nei, jeg synes ikke det. Hva som er den tredje raskeste prosessoren til spilling? Jo, det må være Core 2 Extreme QX6700. Heller ikke den synes jeg kan forsvares prismessig. Sånn kan man fortsette. Hvilken pris- og ytelse-klasse er du ute etter? Hvor mye penger er du villig til å gi for en 10% ytelseforbedring? Hvilken spilleytelse er bra nok for deg? Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Det er spørs hva du legger i "beste". Det beste alternativet, altså den raskeste prosessoren til spilling, med unntak av QX6800, eller sagt på ennå en måte: Den nest beste prosessoren til spilling som eksisterer per i dag er nok Core 2 Duo X6800. Om den kan forsvares prismessig .. Nei, jeg synes ikke det. Hva som er den tredje raskeste prosessoren til spilling? Jo, det må være Core 2 Extreme QX6700. Heller ikke den synes jeg kan forsvares prismessig. Sånn kan man fortsette. Hvilken pris- og ytelse-klasse er du ute etter? Hvor mye penger er du villig til å gi for en 10% ytelseforbedring? Hvilken spilleytelse er bra nok for deg? 8448536[/snapback] Jeg ønsker en prosessor som yter relativt bra..Hva forskjellen vil si i % mellom de ulike modellene aner jeg ikke. Når du spør hvor mye penger jeg vil gi så er jo det svært vansklig å svare på men jeg ønsker jo en så bra ytelse som mulig men ikke dersom alternativet er å gå for en modell som koster 2500 som yter ca like bra som en som koster det dobbelte. Håper derfor noen kan anbefale meg en grei prosessor til en overkommelig pris. Når det er sagt så har jeg plukket ut de andre komponentene til pc`n og går da for de GTX skjermkortene så ønsker selvsagt ikke at prosessoren skal bli ankerpunktet i maskinen... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Da vil jeg foreslå en av de to prosessorene jeg linket litt lengre opp her: Enten E6700, E6600 eller E6420. Prisguiden Jeg anbefaler deg å ta en kikk på ytelsetester som viser de spillene du kommer til å spille i de oppløsningene du kommer til å bruke. Da ser du om det gir noen forskjell i det hele tatt å bruke f.eks en tusenlapp på å oppgradere fra E6420 til E6700. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Som Simen foreslår,E6420.Med henda på ryggen og bind for øynene,klokker du den opp til samme ytelse som E6700 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Hei, Jeg har nå kommet frem til at jeg skal kjøpe ny prosessor men venter spent på å se hvordan prisene blir etter morgendagen eller i løpet av uken. Men det store spørsmålet er "Hva er den ultimate gaming prosessoren"? Beste game cpu for den som ikke overklokker, kjører SLI og er prisbevisst http://www.legitreviews.com/article/490/ Endret 23. april 2007 av Zink Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hvis man snakker om ytelse/pris , så er svaret enten en Core2duo serie prosessor, eller en AMD X2 serie prosessor. Skal du ha en budsjett prosessor, så ligger nå X2'ene prismessig i samme klasse med omtrentlig like ytelse/pris faktor opp til E6300 og E6400, dvs. opp omtrent til 1500.- kr prispunktet. Like ytelse/pris ratio får du fra f.eks. AMD 5600+ som omtrent mellom E6300 og E6400 i ytelse røfft sagt. Skal du bruke dette eller mindre er disse to valgene omtrentlig like gode, og det spørs mer på hva slags hovedkort og platform du foretrekker. Hvis du skal bruke mer enn dette på CPU, 1500++ så gå for en C2D prosessor, da du kan få høyere ytelse herfra enn du kan få fra en X2. E6600 f.eks. er en glimrende prosessor for high-end gaming. Hvis du skal overklokke mye ville jeg også gått for en C2D prosessor, da dise generellt sett har mer overhead å gå på enn X2'ene. Det er ganske rutinemessig å få 20-30% mer ytelse fra en E6400 f.eks. på stock luft, og gjerne opp mot 40-60% om du er "dreven" overklokker og ikke har vært uheldig med prosessoren. -Stigma Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Athlon FX-62 på 2,8 GHz yter forsåvidt på nivå med E6600, men akkurat den er litt for dyr. Da er faktisk Athlon64 X2 6000+ 3,0 GHz både 11% billigere og generelt litt raskere enn E6600. 1791 kroner er svært billig for så høy ytelse, selv nå etter intels priskutt. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Hei igjen, Takker for alle svar. Etter nøye vurdering så har jeg bestemt meg for at jeg kommer til å gå for en E6700...Dette primært fordi at før priskuttet så var jeg mer eller mindre bestemt for å gå for E6600 men nå er jo E6700 til samme prisen Med fare for at dette er feil forum så tar jeg sjangsen å spørre om hvilket HK dere mener passer best for denne prosessoren? Valget står mellom Asus P5N-E SLI & Asus striker extreme. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Athlon FX-62 på 2,8 GHz yter forsåvidt på nivå med E6600, men akkurat den er litt for dyr. Da er faktisk Athlon64 X2 6000+ 3,0 GHz både 11% billigere og generelt litt raskere enn E6600. 1791 kroner er svært billig for så høy ytelse, selv nå etter intels priskutt. 8449646[/snapback] Jeg må si at for meg så har egentlig aldri Athlon vært noe alternativ men det skyldes nok mer det faktum at jeg aldri har kjørt mine maskiner på noe annet enn Intel Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg for min del liker athlon og har alltid kjørt det. Men slik som det ser ut idag, er nok intel best på rå ytelse, mens amd på pris/ytelse. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Har man kjørt Ford hele livet og kun prøvekjører Ford når man skal ha ny bil så kan man gå glipp av alternativer som kanskje passer bedre. Sånn er det med prosessorer også. Derfor sørger jeg for å teste begge deler eller i det minste lese relevante tester på begge deler og få et sammenligningsgrunnlag. Akkurat nå har jeg Athlon64 X2 3800+ med sokkel 939. Jeg skulle gjerne oppgradert men synes valgene på sokkel 939 er for dårlige så jeg har utsatt det en stund. Jeg vil vente å se hva AMDs K10 klarer før jeg bestemmer meg for merke og modell neste gang. Det er jo bare et par måneder igjen Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei igjen, Takker for alle svar. Etter nøye vurdering så har jeg bestemt meg for at jeg kommer til å gå for en E6700...Dette primært fordi at før priskuttet så var jeg mer eller mindre bestemt for å gå for E6600 men nå er jo E6700 til samme prisen Med fare for at dette er feil forum så tar jeg sjangsen å spørre om hvilket HK dere mener passer best for denne prosessoren? Valget står mellom Asus P5N-E SLI & Asus striker extreme. 8449649[/snapback] Begge er glimrende valg, men står det om disse to er Asus Striker det beste mener jeg. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Hei igjen, Takker for alle svar. Etter nøye vurdering så har jeg bestemt meg for at jeg kommer til å gå for en E6700...Dette primært fordi at før priskuttet så var jeg mer eller mindre bestemt for å gå for E6600 men nå er jo E6700 til samme prisen Med fare for at dette er feil forum så tar jeg sjangsen å spørre om hvilket HK dere mener passer best for denne prosessoren? Valget står mellom Asus P5N-E SLI & Asus striker extreme. 8449649[/snapback] Begge er glimrende valg, men står det om disse to er Asus Striker det beste mener jeg. 8449760[/snapback] Er ikke i tvil om at begge hovedkortene er meget bra...Men det jeg er usikker på er om man kan forsvare det faktum at strikeren er ca 1700 kroner dyrere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå