Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av høyttalere

Anbefalte innlegg

Aloha

Har en Avensis D4D sol 2005 modell som jeg ville bytte høyttalere på, noen som vet om noen steder i nærheten av Oschlo som kan det, og evnt hva jeg bør satse på av utstyr? Tenkte da på spiller, høyttalere forsterker ledninger.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville ha satset på alpine eller pioneer spiller

som frontsett ville jeg brukt: morel (www.morel.no) focal (www.installbay.no) soundstream (www.installbay.no) hertz (www.installbay.no)

som forsterker: Usamps (www.morel.no) soundstream (www.installbay.no) JLAudio (www.bilradiospes.no)

Strømledninger er strømledninger, det kan du kjøpe hos en lokal batteributikk om du har det. RCA kabler finner du i en hver webshop.

Lenke til kommentar
jeg ville ha satset på alpine eller pioneer spiller

som frontsett ville jeg brukt: morel (www.morel.no) focal (www.installbay.no) soundstream (www.installbay.no) hertz (www.installbay.no)

som forsterker: Usamps (www.morel.no) soundstream (www.installbay.no) JLAudio (www.bilradiospes.no)

Strømledninger er strømledninger, det kan du kjøpe hos en lokal batteributikk om du har det. RCA kabler finner du i en hver webshop.

8448199[/snapback]

focal importeres ikke av installbay, men iceaudio.no

focal forhandles blandt annet av www.elutstyr.no på nettet, og sikkert andre lokale butikker i nærområdet ditt.

Lenke til kommentar

takker for tilbakemeldinger:)

Men hva med disse kanalgreiene?? 2 kanal, 4k osv?? Hvordan finner jeg ut hva som er ok?? Og hvilken kombinasjoner av forsterker og høyttaler som passer sammen?

Noen erfaringer der av kombinasjoner som fungerer bra / oftest?

Lenke til kommentar
takker for tilbakemeldinger:)

Men hva med disse kanalgreiene?? 2 kanal, 4k osv?? Hvordan finner jeg ut hva som er ok?? Og hvilken kombinasjoner av forsterker og høyttaler som passer sammen?

Noen erfaringer der av kombinasjoner som fungerer bra / oftest?

8448318[/snapback]

en kanal er en utgang i stereo. med 4 kanaler (2 sett) kan du f.eks koble på to høyttalersett. et fremme i bilen, og et bak, eller 4 bak om du vil.

den vanligste konfigurasjonen er å ha en svak 2 kanals forsterker (100-200 watt rms) til frontsett, eller 4 kanals til front og baksett, og så en sterk monoblokk (en utgang) til sub.

Lenke til kommentar

Jeg bruker den innebygde forsterkeren til å drive 5 1/4 front komponent settet mitt 20watt på de er jo haugevis på nok... Ørene mine vrenger seg før jeg har hørt noe vrenging fra høyttalerne. Det står 50watt på spilleren men det er 20watt med mindre den er utstyrt med mosfet forsterker.

så har jeg to forsterkere som jeg tilfeldigvis hadde liggende (nå bare en for den andre eksploderte igjen) på hver sin 10" bass i trykkammer kasse.

Dette systemet gir en vanvittig tight bass og ikke sånn buldrete ukontrollert bråk som mange har.

De to forsterkerne er begge utstyrt med 20A sikringer er vel på ca 75 ærlige watt vil jeg tro, de er jo stempla med 200 eller noe men det er bare bull. den ene er en biltema sak og den andre en boshmann sak.

Det vil ikke sette noen bass rekorder men det spiller hardt og brutalt nøytralt. Jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Jeg bruker den innebygde forsterkeren til å drive 5 1/4 front komponent settet mitt 20watt på de er jo haugevis på nok... Ørene mine vrenger seg før jeg har hørt noe vrenging fra høyttalerne. Det står 50watt på spilleren men det er 20watt med mindre den er utstyrt med mosfet forsterker.

så har jeg to forsterkere som jeg tilfeldigvis hadde liggende (nå bare en for den andre eksploderte igjen) på hver sin 10" bass i trykkammer kasse.

Dette systemet gir en vanvittig tight bass og ikke sånn buldrete ukontrollert bråk som mange har.

De to forsterkerne er begge utstyrt med 20A sikringer er vel på ca 75 ærlige watt vil jeg tro, de er jo stempla med 200 eller noe men det er bare bull. den ene er en biltema sak og den andre en boshmann sak.

Det vil ikke sette noen bass rekorder men det spiller hardt og brutalt nøytralt. Jeg er fornøyd.

8453477[/snapback]

Driver og sikler litt på JBL og Focal og en egen batteri for disse... Forsterker fra USamps ser ikke så dumme ut de heller. Skulle ønske det var flere steder i Oschlo en kunne høre på utstyr man ønsker å kjøpe og at de hadde mer enn bare pioneer og Boss:)

Anbefaler dere egen kabinett for sub eller å bruke ryggen i baksetet hvis dere skjønner... Open air løsning.

Lenke til kommentar

De fleste elementer til bil er avhengige av en kasse. Ganske få elementer der ute som fungerer i åpen løsning.

www.audioart.no som holder til i oslo er kanskje et alternativ? Ketil fikser nok biffen for deg.

Eventuelt kan jeg ta det, om du synes Ketil har en stiv pris (ikke at jeg aner prisene hans på installasjon)

Lenke til kommentar
De fleste elementer til bil er avhengige av en kasse. Ganske få elementer der ute som fungerer i åpen løsning.

www.audioart.no som holder til i oslo er kanskje et alternativ? Ketil fikser nok biffen for deg.

Eventuelt kan jeg ta det, om du synes Ketil har en stiv pris (ikke at jeg aner prisene hans på installasjon)

8458332[/snapback]

Har sendt deg PM.

Skal sjekke siden dems og se om jeg finner noe spennende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...