Gå til innhold

Hjelp til å velge riktig ekstern HD

Anbefalte innlegg

Morn! jeg har nå bestemt meg for å gå til anskaffelse av en ekstern HD.

Kravet er minimum 500gb, å den bør ihvertfall ha usb2.0 tilkobling!

jeg har kikket litt rundt, å har funnet DENNE HD'n som ser ut som har en grei pris :)

Hva mener folket?

Mvh Daruu

Edit: leif

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du USB 2.0, vil overføringshastigheten ligge på noe slikt som 20-25 MB/s. Det er USB som setter begrensningen, ikke disken. Bruker du derimot eSATA, er det motsatt, da kan du nok komme opp i to-tre ganger så høy overføring dersom kilden din er rask nok.

Ikke gå i den fella at du nå kjøper deg en stor og feit disk hvor du legger mesteparten av dataene dine, som du faktisk ønsker å beholde, uten å ha kopier andre steder.

Husk også at hvis du kjøper disk og kabinett hver for seg, får du lengre garantitid på disken (3-5 år avhengig av merke), og du kan ved behov ta den ut av kabinettet uten å bryte noen garanti.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Da regner jeg med at jeg går for den disken der, hvis ikke noen har noen voldsomme innvendinger å komme med? :p

jeg har godt med plass ifra før, så skal vel igrunn lagre kun ting som er mindre viktige på disken, feks filmer, musikk, iso filer osv :)

Edit: det er jo også kjekt å kunne ta en ekstra backup av viktig materiale også da, i tilfelle den interne hardisken fikk lyst til å kvelde!

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...