daruu Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Morn! jeg har nå bestemt meg for å gå til anskaffelse av en ekstern HD. Kravet er minimum 500gb, å den bør ihvertfall ha usb2.0 tilkobling! jeg har kikket litt rundt, å har funnet DENNE HD'n som ser ut som har en grei pris Hva mener folket? Mvh Daruu Edit: leif Endret 22. april 2007 av daruu Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Har samme harddisk som den du linker til og er veldig fornøyd. Eneste er at den bråker litt. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Takk for svar At den bråker er ikke noe stort problem Hvordan er det med overføringshastighet osv da? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Bruker du USB 2.0, vil overføringshastigheten ligge på noe slikt som 20-25 MB/s. Det er USB som setter begrensningen, ikke disken. Bruker du derimot eSATA, er det motsatt, da kan du nok komme opp i to-tre ganger så høy overføring dersom kilden din er rask nok. Ikke gå i den fella at du nå kjøper deg en stor og feit disk hvor du legger mesteparten av dataene dine, som du faktisk ønsker å beholde, uten å ha kopier andre steder. Husk også at hvis du kjøper disk og kabinett hver for seg, får du lengre garantitid på disken (3-5 år avhengig av merke), og du kan ved behov ta den ut av kabinettet uten å bryte noen garanti. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Takk for svar! Da regner jeg med at jeg går for den disken der, hvis ikke noen har noen voldsomme innvendinger å komme med? jeg har godt med plass ifra før, så skal vel igrunn lagre kun ting som er mindre viktige på disken, feks filmer, musikk, iso filer osv Edit: det er jo også kjekt å kunne ta en ekstra backup av viktig materiale også da, i tilfelle den interne hardisken fikk lyst til å kvelde! Endret 23. april 2007 av daruu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå