error6 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg trenger nytt anlegg nå som mitt Logitech z-2300 har røket. Men denne gangen vil jeg gjerne ha noen skikkelige høytalere! har et ganske stort gutterom som er bra å spille musikk i. Har sitt litt på CERWIN-VEGA VE-8F Her hvordan er disse i lydkvalitet? vil ha noen allsidige høytalere som er gode til både rolig og hard musikk. Men så så jeg noen Dynavoice F6 (Her) på komplett. Disse fikk veeeldig bra kritikk i Lyd og Bilde også koster de bare 995,-! Er dette for godt til å være sant? Nå som dette er sagt, trenger jeg jo også en forsterker/reciever til ca 1500-2000 kr. Hvilken vil passe? Tar også imot andre anbefalinger dersom dere mener at jeg for noe bedre til en hyggelig pris. Note: Kan man få bra HiFi-kvalitet på komplett? Takker for alle svar =) Endret 22. april 2007 av error6 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Vil be deg lese guiden jeg nettopp lagde, mye hjelp for deg der. CV funker om du kun vil ha fullt trøkk og har en del å bruke på en kraftig forsterker som kan holde dem i live. Om du har maks 2000 til forsterker ville jeg ikke valgt CV. Og når det gjelder F6 så er det virkelig ikke for godt til å være sant. De gir veldig mye for pengene og fungerer både på rolig musikk, og gir deg langt mer bass enn du ville forvente til prisen. Men som sagt,les gjerne tråden min så kommer du kanskje lenger. Ang forsterker ville jeg gått for Cambridge 340A til 2000. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg ville sett på Dynavoice F6 og en av Cambridge forsterkerene. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg ville sett på Dynavoice F6 og en av Cambridge forsterkerene. 8449610[/snapback] Med andre ord akkurat det jeg sa Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hehe :!: Sitter på jobb så tok med ikke tild til å lese hele innlegget ditt Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Nei,du er vel vant til å høre de samme spørsmålene hele tiden du og,blir litt automatisk å skrive inn det normale:P Du har ikke noe feedback på guiden jeg skrev i går da? Lenke til kommentar
FM Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ang forsterker ville jeg gått for Cambridge 340A til 2000. 8448259[/snapback] Blir ikke denne litt stresset av å drive F6? Jeg vet ikke, men bare tenker litt høyt. Hva med NAD C320 BEE? Den får du skitbillig hvis du er medlem i HiFi-klubbens "klubb" (er gratis), 2.2k skal de ha for den. Riktignok blir prisen over 2000 kr da, men hvis du kjøper F6 så har du jo en del penger igjen. Kanskje du vil få mer glede av Cambridge 540A eller 640A hvis du vil strekke deg så langt. Mulighetene er mange. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ang forsterker ville jeg gått for Cambridge 340A til 2000. 8448259[/snapback] Blir ikke denne litt stresset av å drive F6? Jeg vet ikke, men bare tenker litt høyt. Hva med NAD C320 BEE? Den får du skitbillig hvis du er medlem i HiFi-klubbens "klubb" (er gratis), 2.2k skal de ha for den. Riktignok blir prisen over 2000 kr da, men hvis du kjøper F6 så har du jo en del penger igjen. Kanskje du vil få mer glede av Cambridge 540A eller 640A hvis du vil strekke deg så langt. Mulighetene er mange. 8451378[/snapback] 2x45 w skal da være tilstrekkelig til f6, har testet dem på en svakere Argon med imponerende resultat. Men så klart, jo mer du gir jo mer fornøyd vil du bli. Er noen steg opp fra 340A til 640 for å si det sånn. Lenke til kommentar
FM Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 2x45 w skal da være tilstrekkelig til f6, har testet dem på en svakere Argon med imponerende resultat. Men så klart, jo mer du gir jo mer fornøyd vil du bli. Er noen steg opp fra 340A til 640 for å si det sånn. 8451492[/snapback] Greit greit, da stoler jeg på deg. Lenke til kommentar
error6 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Kom på at det blir ca 500 kr i frakt for Dynavoice F6 på komplett. Kan de kjøpes i butikk? Hvor? Men med frakt blir jo kostnadene på 1500 kr og da kan jeg heller bare legge til 700 og kjøpe CV, eller er dette et dårligere valg? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hi-Fi messig vil jeg nok si at CW er et dårligere valg.. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Kom på at det blir ca 500 kr i frakt for Dynavoice F6 på komplett. Kan de kjøpes i butikk? Hvor? Men med frakt blir jo kostnadene på 1500 kr og da kan jeg heller bare legge til 700 og kjøpe CV, eller er dette et dårligere valg? 8455379[/snapback] Vil be deg lese denne: guide. Hvis du bor på østlandet så kan JM Data få dem kjørt til deg for 1100, sparer deg da for noen hundrelapper og får dem på døren. Jeg vil si CV er et dårligere kjøp, men ikke av den rene grunn at jeg ikke liker deres lyd men pga at om du skal ha dem bør du i tillegg ha en god del penger til forsterker og et relativt stort rom. Så derfor vil jeg heller si F6 er det rette for deg. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 F6 er ikke så forbannet bra som alle skal ha det til. de er karakterfattige i lavre mellomtone og bass. dynamisk er de langt fra topp. og 30hz som oppgis er mer en drøm fra produsent enn realitet (30-20000hz +- 6db muligens). er du på utkikk ett gode høyttalere, kjøp heller ett par stativhøyttalere i stedet for stativhøyttalere med ett kabinett som rekker ned til gulvet.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 stativhøyttalere med ett kabinett som rekker ned til gulvet.. 8538982[/snapback] Stativhøyttalere med 2stk 6.5" mellomtone/bass? Dette er vanligvis forbeholdt gulvstående høyttalere. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 F6 er ikke så forbannet bra som alle skal ha det til. de er karakterfattige i lavre mellomtone og bass. dynamisk er de langt fra topp. og 30hz som oppgis er mer en drøm fra produsent enn realitet (30-20000hz +- 6db muligens). er du på utkikk ett gode høyttalere, kjøp heller ett par stativhøyttalere i stedet for stativhøyttalere med ett kabinett som rekker ned til gulvet.. 8538982[/snapback] Nevn gjerne et stativpar som kan nærme seg dybden F6 gir, for det vil jeg gjerne høre. Og trådstarter vurderte også CV, mener du at stativhøyttalere kan leve opp til det også med en pristopp på 4000 kr? Men en ting er jeg enig med deg om, F6 er hypet opp noe mer enn de fortjener. Men saken er at det sjelden kommer høyttalere som presterer det disse gjør og til denne prisen, og når det først skjer så blir det bare sånn at folk lovpriser det. At du kommer her og klager blir det samme som at folk klager på at alle kjøper iPod, bruker Koss, spiller Playstation osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå