Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Avensis d4d Sol 2005

Anbefalte innlegg

har sjekket litt rundt dette. Toyota har egne retningslinjer/"krav" om hva og hvor mye som er lovlig senking uten at det det går utover garantien. Skal ta og sjekke litt mer rundt det og se hva jeg ender opp med...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hurra for bilselgere og folk som bestiller feil ting- Fortsatt ingen felger... Og når det ble bestilt, så ble det bestilt feil. Kjørerer rundt med 225/40/18 for øyeblikket. Etter en tur igår hos selgeren, så ble de nye og RIKTIGE felg og dekk bestilt foran undertegnede. Leveres senest neste torsdag. Senest. Urk.....

Ehm, det ble nok 19" ja, 235/35/19..... DET blir spennende å se de på. Skal se om jeg finner bildene av de felgene og poste de her. Imens fr folket "irritere" seg over de som sitter på dn og som jeg ikk syns noe om.

Trur neppe bilen trenger senk. Så en annen Avensis her forleden med 19" på, den så ganske senka ut. enda den ikke var? Eieren visste det ikke for han hadde bestilt/kjøpt bilen fra Tyskland :p

post-128016-1179871111_thumb.jpg

post-128016-1179871129_thumb.jpg

post-128016-1179871144_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det der var vel ganske fint? Men jeg hadde vurdert større bremseskiver :)

8684396[/snapback]

Tja, de var ikke gærne de i utgangspunktet, men når man vil egentlig ha noe annet og får feil vare, så har jeg en sperre greie der oppe som MÅ få d jeg vil ha for å få det ut av systemet... De jeg vil ha heter Orobica 21. Fant et par bilder av de men i dårlig oppløsning. Jeg syns de hadde kledd henne meget bedre enn de som er på nå siden de ser så vanlig ut...

post-128016-1179960455_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ja, det tror jeg ville blitt veldig pent :)

8692892[/snapback]

Takk, det trur jeg oxo.. :cool: Er litt redd for svingradius osv sånn at d ikke skraper for mye, men overlever nok d. Skakke akkuratt drive m brekkslædd o.l :innocent:

Nå er d full nedtelling til de kommer på om en ukes tid, måtte bestilles.

Endret av mrkami73
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fine felger, men du *må* senke bilen (?) Avensis med 18" uten senk ser jo allerede helt mongolid ut (jeg vet, monterte mine 18" før jeg senket den). Få på minst noen 40mm senkefjærer :thumbup: Kudos for og ha gått for 19". Skal bytte ut mine 18" med 19" jeg og. Syns 18" ble for små :blush:

Lenke til kommentar

Hey

De 5eikers var 18", men de fra orobica er 19(235-35-R19). Vedlagt er bilder av den tatt idag. Litt bedre kvalitet enn de i den forrige posten. Trenger d fortsatt senk så vet ikk jeg ;) kanskj litt senk bak isåfall... :whistle:

post-128016-1180832295_thumb.jpg

post-128016-1180832306_thumb.jpg

post-128016-1180832315_thumb.jpg

post-128016-1180832323_thumb.jpg

post-128016-1180832334_thumb.jpg

post-128016-1180832353_thumb.jpg

post-128016-1180832366_thumb.jpg

post-128016-1180832377_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hey

De 5eikers var 18", men de fra orobica er 19(235-35-R19). Vedlagt er bilder av den tatt idag. Litt bedre kvalitet enn de i den forrige posten. Trenger d fortsatt senk så vet ikk jeg ;) kanskj litt senk bak isåfall... :whistle:

8769417[/snapback]

Er vel smak og behag. For min del så ser det ut som den trenger MYE senk, men er du fornøyd selv så er det det viktigste :thumbup:

Lenke til kommentar

Er vel smak og behag. For min del så ser det ut som den trenger MYE senk, men er du fornøyd selv så er det det viktigste :thumbup:

8770636[/snapback]

hey, det ser sånn ut ja, men hadde du sett den live så kanskje du hadde endret mening? :) Med 19"på så er det ikke mye å gå på foran, må få justert/slipt plastikken som sitter inni kanal greiene, hvis du skjønner, legger ved bilde, og bak har den alltid sett høyere ut syns jeg...

Vet du hva som fins av ekstra stæsj til bilen og evnt hvor man skal henvende seg hen da? Tenkte på sideskjørt, tuning o.l.

post-128016-1180869843_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Her er bilde av min:

http://img.photobucket.com/albums/v398/mar...04/avensis6.jpg

Er senket 70mm så vet alt om den plasten :) Av styling er det ikke mye pent og oppdrive til bilen. Du har TTE grill, sideskjørt og front leppe som er ganske alright (www.tte.de - kjøpes igjennom toyota forhandlere). Eller så har jeg bare sett litt ymse japansk, som f.eks:

http://www.g-corp.co.jp/aero/06avensis/avensis.html

Toyota japan har noe ala TTE delene, men de har også ett lite hekk skjørt som kan monteres.

Lenke til kommentar

s*** man, senkan såpass ja :dribble: Lekker den avensisen din forresten :cool:

Trur du man kan bruke facelift sine sidespeil med blinklys i på bilene våre? Trur du de er klargjort eller må man trekke ledning og styr for blinklyset? Dårlig forklart kankskjs?

Noen formening om hvor mye som hadde vært "smart" i min tilfelle med de dekkene som eg kjører rundt med? 235-35-r19

Hvordan løste du det med plastikken foran? blir nødt til å fikse den støyen som kommer i nær framtid, spess ved parkering. Ikke under normal kjøring :whistle:

Endret av mrkami73
Lenke til kommentar

Vel.. må vel innrømme at det er første gang jeg har sett noen "style" en Avensis, av alle ting.. hehe.

Ikke noe galt med Avensis, eller Toyota sån sett.... men det er ikke akkurat den bilen jeg forbinder med styling og senk.

Uansett, så ble denne bilen veldig fin!

Gratulerer!

Ville vurdert soting av ruter og styling ala sideskjørt/frontspoiler og bakspoiler (under)

Hekkspoiler på sedan synes jeg bare ser rart ut. Vertfall på denne bilen.

Hold oss oppdatert angående denne bilen. Er spent på resultatet :)

Lenke til kommentar
s*** man, senkan såpass ja :dribble:  Lekker den avensisen din forresten :cool:

Trur du man kan bruke facelift sine sidespeil med blinklys i på bilene våre? Trur du de er klargjort eller må man trekke ledning og styr for blinklyset? Dårlig forklart kankskjs?

Noen formening om hvor mye som hadde vært "smart" i min tilfelle med de dekkene som eg kjører rundt med? 235-35-r19

Hvordan løste du det med plastikken foran? blir nødt til å fikse den støyen som kommer i nær framtid, spess ved parkering. Ikke under normal kjøring :whistle:

8776593[/snapback]

Takker, takker :blush: Angående speil med blinklys så ville jeg vært veldig overrasket om det ligger klart ledninger for blinklys på pre-facelift modellene. Toyota legger ofte opp samme ledningsnett i alle modellene sine, så f.eks hvis du ikke har aircon så ser du litt løse kontakter som går til ingenting i motorrommet ditt o.l. Men siden blinklys i speil ikke er på noen av de tidligere modellene (tror jeg?) så har jeg ikke helt troen på at det er "plug&play" og montere de nye speilene. TROR jeg.

Plastikken forann har jeg ikke gjort noe med. Har kontakten www.valsespesialisten.no med spørsmål om valsing av skjermene - men har ikke fått noe svar :hmm: Hvis det ikke blir noe orden på det, og subbingen plager meg for mye så kan jeg alltids heve bilen 1 cm siden jeg har coilovere :tease: men liker den god&lav som nå så tviler på at det skjer :D

Hvor mye du "burde" senke må du ta en vurdering av selv. Det viktigste for deg er hva du bruker bilen til / hva den må klare i hverdagen. Hadde jeg måtte bruke avensis'en som en hverdagsbil på dårlige veier så ville jeg absolutt ikke senket min så mye f.eks.

Lenke til kommentar
s*** man, senkan såpass ja :dribble:  Lekker den avensisen din forresten :cool:

8776593[/snapback]

Takker, takker :blush: Angående speil med blinklys så ville jeg vært veldig overrasket om det ligger klart ledninger for blinklys på pre-facelift modellene. Toyota legger ofte opp samme ledningsnett i alle modellene sine, så f.eks hvis du ikke har aircon så ser du litt løse kontakter som går til ingenting i motorrommet ditt o.l. Men siden blinklys i speil ikke er på noen av de tidligere modellene (tror jeg?) så har jeg ikke helt troen på at det er "plug&play" og montere de nye speilene. TROR jeg.

Plastikken forann har jeg ikke gjort noe med. Har kontakten www.valsespesialisten.no med spørsmål om valsing av skjermene - men har ikke fått noe svar :hmm: Hvis det ikke blir noe orden på det, og subbingen plager meg for mye så kan jeg alltids heve bilen 1 cm siden jeg har coilovere :tease: men liker den god&lav som nå så tviler på at det skjer :D

Hvor mye du "burde" senke må du ta en vurdering av selv. Det viktigste for deg er hva du bruker bilen til / hva den må klare i hverdagen. Hadde jeg måtte bruke avensis'en som en hverdagsbil på dårlige veier så ville jeg absolutt ikke senket min så mye f.eks.

8777366[/snapback]

ok, takk for tips og tilbakemelding:) Trur jeg skal senke henne rundt 20mm,på d verste 30 også... Men mest bak da hun ser høyere ut bak enn foran... men det blir litt i framtiden.

Gi tilbakemelding når d har funnet ut om det med valsingen.

Lenke til kommentar
Jeg syns bilen din er veldig vakker, men at den mangler en spoiler :)

8845786[/snapback]

takk :blush: Jeg er litt forelska i den jeg også :p

Dette er den som leveres fra TTE har ikke lett så mye etter det, men vet ikke hekt om det hadde gjort seg...

Men personlig så likte jeg stylingen/fronten på denne stasjonsvognen som han andre kompisen med avensisen postet her litt lenger opp :thumbup:

post-128016-1181685661_thumb.jpg

post-128016-1181685668_thumb.jpg

post-128016-1181685980_thumb.jpg

Endret av mrkami73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...