Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Avensis d4d Sol 2005

Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap til om det hva slags dekk som passer en slik bil? Vurderer 17" da jeg er litt usikker på om det lar seg gå med noe større uten å ta for mye oppmerksomhet...

Også om noen har kjennskap til om det er noen i norge som har styling til en sånn bil.

Vedlagt noen bilder av bilen sånn som den er pr d.d.

All hjelp om endringer vedrørende utseende mottas med takk

post-128016-1177275549_thumb.jpg

post-128016-1177275561_thumb.jpg

post-128016-1177275596_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det lov å komme med fler forslag? Gi oss en prisklasse så kan man se hva man finner..

Av disse synes jeg ingen var fin, litt for mye innsyn på de alle (nr 3 tvilsomt)

Ville kanskje valgt siste, bare uten det ekkle blå i midten  :nei:

8464836[/snapback]

For all del, kom med så mange forslag dere også vil. Pris? Innenfor rimelighetens grenser, emm, vel rundt 10`med dekk er vel ikke ille...?? Og får man to par til den prisen er jo det knall, selvom jeg tviler på det.

Dette er min første bil noensinne, og jeg vil at hun skal ha fine shoes når vi er ute og rusler en tur ;)

Synes du dimensjonen jeg skrev over er ok? 225-17-40? Det er ihvertfall det jeg ble anbefalt... Er skikkelig fersking når d gjelder biler så trenger all support som en kan få.

Gracias.

Lenke til kommentar
Er det lov å komme med fler forslag? Gi oss en prisklasse så kan man se hva man finner..

Av disse synes jeg ingen var fin, litt for mye innsyn på de alle (nr 3 tvilsomt)

Ville kanskje valgt siste, bare uten det ekkle blå i midten  :nei:

8464836[/snapback]

For all del, kom med så mange forslag dere også vil. Pris? Innenfor rimelighetens grenser, emm, vel rundt 10`med dekk er vel ikke ille...?? Og får man to par til den prisen er jo det knall, selvom jeg tviler på det.

Dette er min første bil noensinne, og jeg vil at hun skal ha fine shoes når vi er ute og rusler en tur ;)

Synes du dimensjonen jeg skrev over er ok? 225-17-40? Det er ihvertfall det jeg ble anbefalt... Er skikkelig fersking når d gjelder biler så trenger all support som en kan få.

Gracias.

8464950[/snapback]

Høres jo greit ut med den dimensjonen.. Litt gummi er jo greit om man skal rulle komfortabelt, samtidig som 17" er grei nok størrelse

Personlig ville jeg valgt 18" men det er bare fordi jeg liker store felger med mindre gummi, komforten kommer etter utseende :p

Lenke til kommentar

jeg vurderte lenge 18" men siden jeg ikke var helt sikker på om de ville "stjele" for mye oppmerksomhet eller ei, bestilte jeg noen 17 som jeg får med bilen i prisen. Så d skal bli spennende å se henne når hun står der med de på... Poster bilde av henne med de på etterhvert.

Lenke til kommentar

1'erne, helt klart. Er ikke pent med for mye innsyn på så bred profil som 225/40R17 har.

Regner med at du trenger 225/45R17 faktisk. Hvis det er 205/55R16 som står på nå vil jeg ihvertfall anbefale den dimensjonen.

Litt store hjul er mye penere enn litt små hjul. Ihvertfall når du ikke har senket bilen.

Lenke til kommentar
1'erne, helt klart. Er ikke pent med for mye innsyn på så bred profil som 225/40R17 har.

Regner med at du trenger 225/45R17 faktisk. Hvis det er 205/55R16 som står på nå vil jeg ihvertfall anbefale den dimensjonen.

Litt store hjul er mye penere enn litt små hjul. Ihvertfall når du ikke har senket bilen.

8474119[/snapback]

pr d.d. så er d de originale som står på. Poster bilder neste frdag, 4mai med de felgene som jeg fikk velge selv på kjøpet og som kommer til å sitte på bilen den første perioden så kan folk komme med tanker omkring det. Inntil da er jeg veldig interessert i synspunkter/innspill på felg og dimensjon valg.

Post gjerne bilder av felger dere ville ha valgt om dere har noen forslag å komme med. Den skal kjøres av an ganske ungdommelig 33åring så skal være noe annet enn en typisk "gubbe bil" som mange kaller den :D Disse er de som egentlig sitter på bilen nå. Bildet under.

post-128016-1177550065_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei

I første omgang så blir det dekk - felg - stereo... Resten kommer etterhvert :) Er faktisk litt usiker med tanke på senking da jeg hører at det kan "skade" bilen... Noen som utdype det litt? Tenker da på fordel/ulemper ved senking.

Lenke til kommentar

Ulemper:

- Du kommer nærmere bakken, må holde lavere fart på fartshumper og setter deg lettere fast om du kjører utenfor asfaltert vei osvosv

- Bilen blir stivet opp mer om du kjøper senkefjærer, dette merkes på kjørekomfort

- Vet ikke om du mister garanti osv, men det kan jo godt hende

Positivt:

+ Bilen får mer sportslig utseende

+ Ved at fjærene er stivere krenger bilen mindre i svinger

Stort sett det jeg kommer på her og nå.. Det værste er nok kanskje det med garanti, men det er bare å høre hos en forhandler ;)

Lenke til kommentar

idag skal jeg hente bilen min.. tralla la la laaa.. Gleder meg.Flere bildr kommer:)

En fugl har hvisket meg i øret at jeg kan kjøre oppp til 19" på bilen, stemmer dette? Hvis det e fakta, fy farao da blir det oppgradering av felg til 18 med en eneste gang :dribble: Hmmmm, eller kanskje 18 på vinter og 19 på sommer... :D Huff, valgets kvaler.

Appropå senking, de fleste japanske biler sitter jo ganske lavt fra før av, så det spørs hvor stor nytte det er å senke den.. Jeg personlig mener at veiene i Noreg ikke er helt egnet for senka biler, men shoot me if i m wrong:)

Endret av mrkami73
Lenke til kommentar
Sleng opp noen bilder av bil med felg så får vi se om du trenger senk :) Gleder meg til å se bilen din

8534113[/snapback]

Noen bilder av bilen med de dekk/felgene som sitter på den. Håper på å få de andre felgene inne utgangen av uken:)

Fl

post-128016-1178545697_thumb.jpg

post-128016-1178545708_thumb.jpg

post-128016-1178545733_thumb.jpg

post-128016-1178545749_thumb.jpg

post-128016-1178545756_thumb.jpg

post-128016-1178545787_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du trenger senk. Og 19" går fint. Hvorfor ikke 20"? Tror ikke jeg har sett noen Avensis med 20" enda.

8561988[/snapback]

Kanskje det er en grunn til at du ikke har sett en enda? 20" er dyrt, upraktisk, og hvorfor skulle en som kjøper en avensis rulle på 20"? 19" er mer en stort nok for en slik bil ;)

Lenke til kommentar
Du trenger senk. Og 19" går fint. Hvorfor ikke 20"? Tror ikke jeg har sett noen Avensis med 20" enda.

8561988[/snapback]

Kanskje det er en grunn til at du ikke har sett en enda? 20" er dyrt, upraktisk, og hvorfor skulle en som kjøper en avensis rulle på 20"? 19" er mer en stort nok for en slik bil ;)

8566784[/snapback]

Forsåvidt enig med rublings.. Syns ikke 20" hadde sett noe pent ut i d hele tatt... For meg så virker 18" mer enn nok, men det skal jeg uttale meg mer om når de kommer på... En som kjøper Avensis kan gjøre noe ut av bilen for å få en litt mer "røffere" utseende, selvom den er ganske rund i formen fra før ;) For for en som i begynnelsen ville ha en C klasse lr 3-serie som ender opp med en Avensis er dette en godt valg. Avgjørelsen jeg tok var mer av økonomiske, praktiske og driftmessige slag. Billig i drift, billige reprasjoner, billig forsikring og en bil som ikke mister så mye verdi var plutselig langt viktigere enn en kebab tralle :whistle: Dessuten er ikke de tyskerne hva de en gang var;)

Senking trengs nå ja, men det er fordi det er de orginale 16" som sitter på den. Men som nevnt tidligere, så håper jeg inderlig på å få på henne de nye skoene hennes innen slutten av uka, sånn at det kommer bilder etter skiftet.. Da kan jeg få mere tilbakemeldinger på det med senk. Vedkommende på verkstedet hos Toyota mente at jeg ikke burde senke den med den dekk kombinasjoen som jeg har valgt da det kunne påvirke forstillinga. Han nevnte et ord som betegnet det for både foran og bak, men det husker jeg ikke. Er ikke akkurat bilkyndig:(

Samtidig som jeg va innom Toyota på Ensjø, ville jeg høe om hva som var tillat av dekk på henne. Han som satt i skranka på verksted delen nevnte 225/70/18 !?! Noen som har noen formening om det? Finnes det en sånn kombinasjon?

Håper at noen har noen bilder å smelle opp når det gjelder felger. Hadde vært toppers. :thumbup:

Lenke til kommentar

Han mente nok 225/40/18 hvis han da ikke tror du kjører en Landcruiser, hehe.

Angående senk, så kan du som teknikernerden sier få feil hjulvikler hvis du senker bilen for mye. På de fleste biler går det helt fint å senke 30-40mm uten at det blir merkbart. Det er mest gamle enkle biler som Golf og BMW e30 som får de helt store utslagene.

Jeg vet TTE lager et sett som senker rundt 30mm til Avensis, tipper de ikke hadde gjort det om Avensis ikke må senkes ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...