Gå til innhold

Kommentartråd, skibsplast 15vs - worklog


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe takk ja :)

 

Prøvde i dag og få av det gamle bunstoffet men det viste seg å ikke være så enkelt.... prøvde med høytrykkspyler med steam og malingsfjerner og det gikk jo vekk, men jeg brukte nesten en hel boks bare på en liten flekk, da det er så mange lag....

 

Derfor tok jeg og gjorde det enkelt og stoffet den hvit, nå legger du nesten ikke merke til at vannlinjen er så høy. Får se om ikke jeg kan prøve mer til vinteren, nå vil jeg ha ut båten! :D

Lenke til kommentar

Synes det er dårlig med respons her.....

 

Men uansett, begynte og skulle løsne på undervannshuset i dag for og bytte impeller, men de boltene satt gitt!

Knakk en bolt, og de andre sitter som heia og har ikke tilgang på blåselampe nå, og den impelleren gir jo greit nok med vann, så jeg lurte på om jeg kan kjøre med den ene knekte bolten eller MÅ den inn en ny en?

 

Har også begynt og lakkere motoren, ble veldig mye lysere den lakken, ble litt sig og div, må pusse ned igjen så får jeg se hvordan det blir....

Lenke til kommentar

Hvor mange bolter holder undervannshuset til stammen?

Er den vridd av like under hodet, eller ett stykke ned på skruen?

 

Hvis du skal av med resten, så ville jeg ha brukt ett lite gassbend, ca 0.7mm

Gløda opp skruene til like før flytegrensa, sa la de avkjøle seg.

Ikke bare peis på å skrue de ut, men jobb de frem og tilbake.

Kan kreve flere ganger varming før de kommer, oftest er de fast/saltsprengt ikke på gjengene. Men i delene som har frihull.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Vil tro at det ikke blir noen problem å bruke den da det er 4 igjen, og den som er vridd av på undervannshuset er nok saltsprengt i undervannshuset så den blir nok værende, er kanskje også saltsprengt i stammen.(på gjengene)

 

Men for å få ut den som er brekt anbefaler jeg å ta en M10 (går ut fra det sitter M8 nå) mutter å sveise fast på skruen, og vri deretter forsiktig frem og tilbake til den kommer løs. (som jeg sa før, du må gløde godt)

Ikke "mol"-svise, men litt mere enn punkt sveis. Det holder når mutteren gløder godt. sveisepinne ca 2.5mm vil gå fint.

Må rekne med at det går med noen muttrer før den løsner.

Du må også rekne med de andre skruene kommer til å brekke, men glød de også før du prøver å skrue de ut.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Jeg har heller ingen problemer med å se bilder.

Knalldigg båt ;)

Har du fått vekk bunnsmørningen? Du kan jo sandblåse, men da må båten vaskes og helst vokses om igjen etterpå. :) Hvis ikke kan du bare bruke pussemaskin. Det tar lang tid, men funker ;)

8670575[/snapback]

Ikke sandblåse plastbåt nei, da blir det hull. Men kalkblåsing er ett fint alternativ blitt. Men enda ikke så utbredt på småbåter.

Da det er litt kostbart, ca 6000 for kun kalkblåsing av en 17foter. (broder`n sjekka for sin mørebas)

Det tar ca 30min å få bort all bunnsmøring fra ca 35fotere

Lenke til kommentar

Fikk lakkert motoren nesten ferdig i går, skal nå ut og lakke resten (topplokket ble litt dårlig, bare det igjen) Ble veldig bra skal jeg si det selv :) Nå skal den etter planen ut til helga, bare håper kalesjen er ordna nå....

Lenke til kommentar

Da var båten sjøsatt, var et skikkelig strev, båten hadde hengt seg skikkelig fast i midrulla bak på hengeren, og det endte med at vi måtte dykke hengeren, bakke hardt med motoren, og så ga rullen seg etter hvert..... :!: Lagrene på hengeren var ødelagt likevel, så det gjorde ingenting om vi dyppet den....

 

Men merket at allerede etter første turen, var halvparten av hammerlakken på propellen av, så for se om ikke det blir en ny en eller hvertfall lakkere den gamle....

 

Turtelleren viste seg og ikke være helt hundre :no: , får se om ikke den blir erstattet av en knopmåler.....

 

Motoren trenger også litt justering, da den ikke gikk helt hundre....

 

Bilder kommer i update så fort jeg kommer hjem fra hytta som jeg sitter nå, glemte jo kablene til kameraet..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Må si at jeg synes du er flink ja, godt jobba. All grunn til å være litt stolt nå ;)

 

Men må spørre om en ting :

I hullet bak i brønnen var det noe hardt, sparkel lignende greier, og en del sika-flex, så ikke ut som om det hadde noen hensikt, så jeg fjernet det.

 

Noe så "oksydert" og slitt gelcoatèn er på første bilde der, og på neste bilde hvor du har shina opp, så ser det jo jaggu nytt ut.

Hva har du brukt og gjort for å få det sånn i "nyfinnish-look" ?

Ser også fordekket ditt shinner også veldig, på ett bilde lenger ned i tråden din.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...