Kurume Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Så denne videoen og synes det så ganske fett ut. Hadde vært morsom å montern noe slikt på en vrakbil. Men er det lovlig å kjøre med slik på vanlig vei? Regner nesten med at det ikke er det siden i Norge så er det jo lover og regler for alt. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Så denne videoen og synes det så ganske fett ut. Hadde vært morsom å montern noe slikt på en vrakbil. Men er det lovlig å kjøre med slik på vanlig vei? Regner nesten med at det ikke er det siden i Norge så er det jo lover og regler for alt. 8447553[/snapback] montere på vrakbil? :!: det må vere dagens.. er du klar over prisen på slike sett? det meget avanserte pumpe og dempersystem. ikkje berre det at du må forsterke karosseriet med uttalig mange kg med stål så er det inni granskauen med arbeid. Med mindre du er seriøst ivrig på å få til noko sånt og har stor lommebok så ville eg ha slått den tanken ut av hovet. Det der er jo det samme som brukes mykje i usa på "lowridere". om du får det godkjent i norge veit eg ikkje. det finst vel komplette sett for slikt http://www.layitlow.com/tech.shtml men usikker om det er TUV godkjent. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Luftfjæring skal gå ann å få godkjent i Norge. Hvordan det er med hydraulikk er jeg usikker på. Men koste sinnsykt vil det. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 citroën har hydraulikkfjøring på en del modellar, hadde iallefall før. ikkje slik at bilen kan hoppe og sprette, men den kan hevast og senkast alt etter føre, og kan kjørast med ett hjul punktert, faktisk med kun tre hjul og. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Er vel luft Citroen har / hadde, ikke hydraulikk..? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Citroën har hydrauliskfjæring, selve avfjæringen utføres av akkumulatorer som er fylt med nitrogengass i og med oljen i seg selv naturligvis ikke kan fungere som fjær. Citroën C5 og C6 har dette systemet i dag, Citroën DS som kom i 1955 var den første. For de som måtte ha interesse: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatic Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Kjører C5, og må jo si at hydraulikkfjæring er det beste som har hendt meg siden jeg begynte å kjøre bil! Hopping og spretting er det lite av, det er jo liksom akkurat det man unngår med hydraulikkfjæringen! Men bilen kan heves og senkes, veldig praktisk ved f.eks. kjøring på dårlig vei og hjulskift. Forøvrig vil vel biltilsynet (nærmeste trafikkstasjon) kunne gi et sikkert svar på om "hopp og sprett"" hydraulikk er lovlig å montere. Edit: C4 Picasso kan leveres med luftfjæring på bakakselen, og Landcruiser 100 har også luftfjæring. Så det finnes i alle fall for "normal" bruk. Endret 24. april 2007 av kennyo Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Men så var det det med at alt som ikke kommer ORGINALT på bilen, må godkjennes. Og det er fullt mulig å få sett/kitt med TUV-godkjenning. Vet Eyecandy solgte slike sett før, mulig de gjør det enda. Men regn med 15-20k for et sett + montering. Og i mine øyne hører ikke slikt hjemme på en vrakbil i det hele tatt - my two cents.. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 luft-/hydraulikkfjæring er ekslusivt siden det er så dyrt, men det er i bunn og grunn ikke så veldig avansert (sett bort i fra antikreng-systemer som xantia activa og nye MB C-klasse har) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 nivåregulering var ekstrautstyr på 190E som mercedes produserte frem til 1993, det er ikke noe problem å få et slikt sett godkjent på bilen din så lenge settet er TÜV godkjent, skal vel ikke strengt tatt være nødvendig med noen type forsterkninger av bilen med mindre det står spesifikt beskreve i monteringsinstruksjonen. men ville jo ha anbefalet å kjørt på stastag forran å bak oppe og under på bilen for å forhindre vridning av karroseriet ja. litt fleks vil det jo fremdeles være men alle karosseri vrir seg jo litt. fant et sett som var styrt av luftputer og der kosta det rundt 24tusen for det billigste. det luresete vis du er usikker er jo seff å snakke med de som skal godkjenne det. lykke til Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (sett bort i fra antikreng-systemer som xantia activa og nye MB C-klasse har) 8457555[/snapback] Hva slags antikrengesystem har nye C-klasse? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) (sett bort i fra antikreng-systemer som xantia activa og nye MB C-klasse har) 8457555[/snapback] Hva slags antikrengesystem har nye C-klasse? 8461066[/snapback] pre/pro-safe? http://www.mercedes-benz.no/content/norway...afety.0003.html Endret 24. april 2007 av stich_it Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 det er det nok ikkje... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 har ikke satt meg så veldig mye inn i systemet, bilen ble jo nylig lansert. Tenkte å ta meg en tur å prøvekjøre C-klasse av ren nyskjerrighet, den har aktivt understell med en form for luftfjæring som har antikreng-funksjon (etter hva jeg har hørt). Høres morsomt ut, kanskje det er noe ala. det jeg har i min bil Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det leveres IKKE luftfjæring på W204, hverken som standard eller ekstrautstyr.. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 selve fjærene er av stål, men det aktive understellet skulle visst ha nopen form for luftbelger av noe slag, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå