Gå til innhold

Fjernet IHS på min E6600, fikk litt lavere temp.

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å mekke på noe i dag, så da måtte IHS'n på E6600 gå. Gikk ganske fort og greit, skar først over gummien, så varmet jeg opp IHS til CPU'n falt av.

Den fungerer også :- ) Om den er blitt noe kaldere er en annen sak.

Temp: De er blitt noe lavere, men ved 1.46 vcore (3.3GHz) er load tempen 50C, det er litt mindre enn før. Relativt C.

post-8301-1177272324_thumb.jpg

post-8301-1177272370_thumb.jpg

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tatt av lokket på Opteron 165,men på c2d,nei :!:

Ganske fryktløst gjort.Hvordan varmet du opp? Hørte du det berømte klikket da den løsnet?

8447530[/snapback]

Gass :- ) Et ganske høyt klikk faktisk, beste lyden jeg har hørt i hele dag :- )

Lenke til kommentar

Den er pen !! Er ikkje mange som har tørt seg på å fjerne ihs på core 2 endå og har sett fleire som har blit ødelagt i forsøket...

Ser veldig skjør ut den kjærnen så du må vere veldig forsiktig med montering av kjøler, er veldig fort å få ujevnt trykk og knuse litt av den skarpe og sjøre kanten på kjærnen.

Nøyaktig kva fremgangsmåte brukte du ?? Kor mykje varma du han og korleis ?

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Den er pen !! Er ikkje mange som har tørt seg på å fjerne ihs på core 2 endå og har sett fleire som har blit ødelagt i forsøket...

Ser veldig skjør ut den kjærnen så du må vere veldig forsiktig med montering av kjøler, er veldig fort å få ujevnt trykk og knuse litt av den skarpe og sjøre kanten på kjærnen.

Nøyaktig kva fremgangsmåte brukte du ?? Kor mykje varma du han og korleis ?

8447836[/snapback]

Det fine med 775 socketten er at den er nesten like høy som kjernen, litt tape og man er godt sikret mot kjerneknusing. Har en fjærbelastet vannblokk som også reduserer faren for knusing.

Skar av gummien med noen knivblader jeg fant. Så satte jeg et blad i hvert hjørne under IHS, satte ehel saken oppå et glass og varmet IHS med gass til kjernen falt ned i glasset (som var fylt med papir.)

Lenke til kommentar
hmm høres ut som mye bedre enn dei andre fremgangsmåten eg har hørt om! Gass kva vil det si ? Gassbrenner ? Blir ikkje det fort for varmt ?

8448336[/snapback]

Jeg tenkte litt på det der med gass og faren for at det skulle bli for varmt. Det ryktes at loddetinnet som er brukt smelter ved ca 85 grader, langt under det som er farlig for core'n. Så da jeg varmet den med gassbrenner så ville den aldri rekke å bli varmere enn 85, for da detter kjernen ned i glasset. Men jeg var selvfølgelig veldig forsiktig. Det var ikke på første forsøk at den løsnet, varmet den lengre og lengre for hver gang. Tok ca 3-4 sek.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Imponert. :thumbup:

Vi får vel en rapport om resultatet (temperaturer).

Og jeg følger opp jon-t med å være forsiktig.

Den kjernen ser enda mer skjør ut enn både Athlon og Dothan.

Bør vel montere noen "pads" eller tilsvarende strategisk rundt kjernen for å beskytte mot skjev montering.

Lenke til kommentar

Imponerende dette her. Kanskje jeg skulle prøvd på min sykt varme E6600?

Har du testet om den klokker noe lenger og blir mye kaldere uten IHSen?

Har sett mange som har drept sine C2D CPUer med dette, men det så ut som du hadde fått et skikkelig bra resultat ivertfall :thumbup:

Lenke til kommentar
Imponerende dette her. Kanskje jeg skulle prøvd på min sykt varme E6600?

Har du testet om den klokker noe lenger og blir mye kaldere uten IHSen?

Har sett mange som har drept sine C2D CPUer med dette, men det så ut som du hadde fått et skikkelig bra resultat ivertfall  :thumbup:

8450600[/snapback]

Har ikke fått teste så mye enda, har total reorganisert innmaten i PC'n, og da jeg var ferdig med det så begynte vanntanken å lekke. Den er nå snudd på hodet så da lekker den ikke lenger.

Lenke til kommentar

Da har jeg montert en ny radiator i kretsen (1x120), idle temp er nå ca 31C. Romtemp er 20+

Load orthos er 39-40C, bedre enn ellers, selv med romtemperatur ned mod 17C har den vært høyere. Så akkurat nå ser det ut som om jeg har tjent 5-10 grader. Men nå har IHS'n min vært ugrei også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...