Gå til innhold

saft i bærbar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Elektronikk og vann går sjelden hånd i hånd. Jeg regner med du har latt den tørke lenge uten batteri tilkoblet ? Det reddet nå min bærbar en gang

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

jeg tok ut batteriet ja, og lot pcen stå et par timer..så testa jeg igjen og da virket ikke tastaturet. så lot jeg den stå et par timer til så virket tastaturet også. Men forsøk å la den stå uten batteri.

Lenke til kommentar
Elektronikk og vann går sjelden hånd i hånd. Jeg regner med du har latt den tørke lenge uten batteri tilkoblet ? Det reddet nå min bærbar en gang

8447056[/snapback]

Er det ikke slik at 100% rent vann ikke har noe å si? Mener det var noen som bygde en hel PC i at akvarie og den kjørte.

Lenke til kommentar

Det første man burde gjøre i slike tilfeller er å ta ut alt som er av strøm FORT, deretter skru den opp å spyle vekk all saften/brusen for å få vekk sukkeret osv.

Så må den selvfølgelig tørke før man så setter den sammen igjen.

Dette kan fungere, men det ar vel kanskje litt for sent å si nå...

Du kan prøve å gjøre dette nå i ettertid også, eneste som kan være er at saften kan ha tørket og da blir det vanskelig å få det vekk, og det er større sansynlighet for at noe har kortsluttet eller lignenede.

Også greit å sette den en plass der det tørker litt fort siden det helst ikke skal være fukt i elektronikk, dette er fordi det korroderer etterhvert, legg den på varmekablene på badet eller ta den med hårføner eller lignende, husk den må ikke bli for varm heller.

Vann og elektronikk går veldig ofte greit så lenge det ikke er strøm på, men hold harddisken unna vann,harddisken er mekanisk og det skal helst ikke engang komme inn støv.

Dette er iallefall hva jeg ville gjort, lykke til, alltid surt når noe går i stykker.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen er helt død og du regner med at hovedkortet er gått, så har det i de færreste tilfeller noe poeng i seg å betale for en reparasjon. Koster fort et sted mellom 6-8000 kroner. Velger du ikke å reparere så kommer fort undersøkelseskostnaden på 700-800 kroner.

Håper du har en hjemmeforsikring uten egenandel. Har du egen andel sitter du ikke igjen med mye. Kjøpte du maskinen med en ekstra trygghetsforsikring? Da kan jo butikken stå for reparasjon/nytt produkt.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

er man en hobby"mekker" utstyrt med trykkluft, tannkost og elektrorens så kan det være mulig du kan få liv i maskinen igjen.

jeg reddet en laptop som hadde blitt dynket i rødvin og blitt liggende i en måned før jeg fikk maskinen. det jeg gjorde var å plukke maskinen i smådeler hvor jeg først dynket hver eneste del med eletro-rens og lot delene ligge og godgjøre seg i ett par timer før jeg plukket dem opp, tørket og pusset hver del, hvor jeg etterpå bløste tørr delene med trykkluft. etter rensen virket maskinen, den eneste delen jeg måtte bytte ut var tastaturet, alt annet virket

Lenke til kommentar

8447056[/snapback]

Er det ikke slik at 100% rent vann ikke har noe å si? Mener det var noen som bygde en hel PC i at akvarie og den kjørte.

8451448[/snapback]

Trur det var soyaolje elns:P

Lenke til kommentar
er man en hobby"mekker" utstyrt med trykkluft, tannkost og elektrorens så kan det være mulig du kan få liv i maskinen igjen.

jeg reddet en laptop som hadde blitt dynket i rødvin og blitt liggende i en måned før jeg fikk maskinen. det jeg gjorde var å plukke maskinen i smådeler hvor jeg først dynket hver eneste del med eletro-rens og lot delene ligge og godgjøre seg i ett par timer før jeg plukket dem opp, tørket og pusset hver del, hvor jeg etterpå bløste tørr delene med trykkluft. etter rensen virket maskinen, den eneste delen jeg måtte bytte ut var tastaturet, alt annet virket

8455493[/snapback]

Tviler ikke på at du fikk det til å fungere, men det kan allikevel oppstå problemer senere. Det er stor sannsynlighet for at noen av delene har kortsluttet eller blitt utsatt for spenninger de ikke tåler. Maskinen kan bli ustabil, og den kan en dag nekte å starte. Selvfølgelig bedre å gi et forsøk enn å hive den i søpla da.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...