geeqex Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Hei Jeg skal ha meg ny pc, og har fra før: hardisker, skjerm, tastatur, mus, brenner, lydkort Jeg trenger: minne, hovedkort, cpu (og viste), grafikkort, kabinett (m/upc), cd/dvd rom Pcen MÅ være stabil, og helst med lav lydstyrke (ikke så viktig) Jeg skal bruke pcen mest til: visning av film (dvd/divx) redigering av film/bilder spill (men ikke en spillemaskin/dyrt grafikkort) 3D programmer og ellers programmer som gjerne krever mye kraft Jeg ser for meg dette: hovedkort m/firewire 1000,- grafikkort m/tv-out 1000,- cd/dvd 500,- minne (helst 512 ddr) 1000,- cpu (helst ca 2000GHz) 1000,- vifte til cpu (billig m lite støy) 200,- kabinett m/strømforsyning (helst 350W) 500,- Dette er kansje litt i overkant av mitt budsjett, håper jeg kan kutte ned noen plasser... (Hadde tenkt ca 4000-5000,-) Når du nå vet dette lurer jeg på hva slags hovedkort jeg skal velge, altså hva brikkesett som er best/gir mest for pengene). Samme gjelder grafikkort og cpu (reiner med det blir soket A?) Jeg vil helst ha ddr-minne (det gir vel best ytelse ved kjøring av tunge programmer?) Prisen er det viktigste for meg, og jeg tenkte å bruke minst mulig, med en max grense på ca 4000-5000 kr. Noen forslag? hvilket brikkesett? hvilken ram? hvilken cpu? hvilket kabinett? hvilken cd/dvd spiller? hvilket graffikkort? Hvilken nettbutikk??? (komplett og psdata står sterkt, da jeg har handlet der før med god service) Takker alle som tar seg tid til å lese og gi tilbakemeldinger... mvh geeqex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå