marrrin Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei. Jeg har fått en ny bærbar PC med Windows Home Premium. Fra før har jeg en filserver som kjører Windows XP. Problemet er når jeg er tilkoblet via Wlan så kan jeg se alle delte mapper, men jeg får ikke åpnet mappene og etter en stund får jeg en feilmelding som sier at nettverksressursene er utilgjengelige. Dersom jeg kobler til nettverket via kabel fungerer alt fint. Har en annen bærbar PC med Win XP og med den fungerer alt som det skal også via Wlan'et. Noen som har noen tips om hva som kan være årsaken til dette? Har full signalstyrke og har oppdatert til siste driver for nettverkskortet. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Høres ut som et problem med rettighetene. Har du sjekket at du har gitt riktige rettigheter? Er det XP pro eller home på "serveren"? Lenke til kommentar
marrrin Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Høres ut som et problem med rettighetene. Har du sjekket at du har gitt riktige rettigheter? Er det XP pro eller home på "serveren"? 8447134[/snapback] Det er XP Pro på serveren. Men kan det være rettighetene når det fungerer kablet men ikke via Wlan? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Sjekk om du har forskjellige brannmurinnstillinger på kablet og wlan under nettverksinnstillinger. Lenke til kommentar
marrrin Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Sjekk om du har forskjellige brannmurinnstillinger på kablet og wlan under nettverksinnstillinger. 8447622[/snapback] Har deaktivert Windows firewall uten at det medfører noen endring. Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 hum... jeg har en helt maken feil! min maskin: HP pavilion dv6184ea Vista Home Premium. (oppgradert fra Media Center..) Har prøvd å deaktivere brannmuren og åpne maskinen helt. Det hjalp ikke. Får kun tilgang til innholdet i mappene om jeg kjører med kabel. Det merkelige er at når jeg la til WEP på tilkoblingen, så funket det. men det var inntil jeg måtte foreta en restart av Vista..... Da bar det rett tilbake til start igjen. jeg mistenkte da at siden jeg har integrert wlan og lan på samme kretskort, at vista på en eller annen måte ga LAN kontakten rettighetene. Deaktiverte denne, men fikk fremdeles ikke tilgang. Slik saken står nå, frister det utrolig mye å gå tilbake til MC og heller legge inn vista når MS har fikset på denne feilen. Jeg var inne på ideen om at kanskje routeren (speedtouch 585i) blokkerte for kommunikasjonsportene til wlan'et, men det var heller ikke noe der.. om noen vet hva som kan gjøres her, kom gjerne med forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå