v0lume Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Hei Har fått min første bil, En Ford Scorpio Stasjonsvogn Mk1 1992 modell Hjulbuene bak er angrepet av rust, og dette må jeg gjøre noe med. Tenker på å montere kromma hjulbuelister for å sjule rusta. Noen som har erfaringer med dette og noe å anbefale? takker for alle svar Endret 22. april 2007 av woodno Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Du kan ikke skjule rusta. Denne må pusses vekk, så må du grunne og lakkere. Hvis du ikke gjør dette vil hjulbuene dine forsvinne til slutt Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) nei fordi han har jo Hjulbue lister i crommet plastikk som holder rusten borte (sarkastisk ment) som Stokke nevner... beste er å ta vekk rusten med f.eks Ferrobet, fås på biltema og bilextra. og så har du på grunning og lakk... viss du bare skal ha bilen i noen år kan du fjerne rusta med smergelpapir og så kline på tjukk tectyl, og så kan du ha hjulbue listene utenpå Endret 22. april 2007 av DArkwIng Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 De skjuler jo rusta, men det fortsetter jo å ruste innenfor da. Dessuten er disse krombuene skikkelig dritt- og rustsamlere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Dersom hjulbuene er gjennomrustet, må de byttes. Sparkling, pussing og lakkering vil da hjelpe max 1 års tid. Dette er dessverre basert på egen erfaring.... Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Du kan ikke skjule rusta. Denne må pusses vekk, så må du grunne og lakkere. Hvis du ikke gjør dette vil hjulbuene dine forsvinne til slutt 8447431[/snapback] Tenker å dra på noe anti rust og noe tectyl eller no, og få noen hjulbuelister oppå der igjen. Bilen holder max 2 år til, og derfor holder det å dekke det til tror jeg Bra jeg fikk noen svar her, fikk ikke noe svar på bilforum.no Noen som veit hvor jeg får tak i hjulbuelister til Ford Scorpio Stasjonsvogn 2l? Har spørt hos mekonomen, biltema, og lokal bil forhandler - ingen hadde takker for svar Endret 25. april 2007 av woodno Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kanskje du må kjøpe originale hos Ford? Fra en Ghia-modell, kanskje. Regn med noen kroner her, i tilfelle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå