femftifem Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg tar mye solarium, det burde da hjelpe? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Myth: The sun will help get rid of acne Reality: The sun may work in the short-term to hasten the clearing of existing acne while reddening your skin, thus blending your skin tone with red acne marks. However, a sun tan is actually skin damage. Sun exposure causes irritation which can make acne worse. People will often notice their skin breaking out as it heals from sun damage. The sun is a short-term band-aid which will often bite back with more acne in the weeks following exposure. Having said that, I don't want to give the impression that the sun is evil. It is not. We get our vitamin D from the sun for instance. Limiting sun exposure on acne prone areas of your body is most likely prudent, but some exposure from time to time is not only unavoidable, but is perfectly okay. kilde:acne.org Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Heioghå_* Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Greia med kviser er det at det varierer fra person til person hvorfor man har dem. Jeg brukte klerasil uten effekt. Hadde ganske bra kosthold uten godteri eller mye sukker i 4 måneder, ikke noe resultat. Gikk til legen, fikk antibiotika og differin (en krem). Begge må du ha recept for. De gir ikke "instant" effekt, men virker mye, mye bedre enn alt annet jeg har prøvd. Grunnen til dette er ifølge legen at det ikke er normale kviser jeg har, men at jeg har anlegg for kviser og en slags hudorm (skjønte det ikke helt selv). Derfor antibiotikan gjør slike underværker De 2-3 første ukene merket jeg ikke stor forskjell, men så sluttet jeg plutselig bare å få nye kviser. For å våkne hver morgen med 5-6 sprengklare kviser fikk jeg plutselig bare et par nye i uka. Nå får jeg kun nye kviser en sjeldent gang, og alt man ser er de gamle, som leges sakte men sikkert. Jeg anbefaler derfor sterkt et besøk til legen, så slepper du de vidunder-produktene som skal virke over natten, men aldri gjør det. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Kan vanlig lege skrive ut en resept imot kviser osv da? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Kan vanlig lege skrive ut en resept imot kviser osv da? 8550635[/snapback] Ja men det er begrensninger. For eksempel for å få skrevet ut Roaccutan må du gå til hudlegen. For å få gått til hudlegen, må du få fastlegen din til å skrive ut en henvisning. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Er badstu sunt for kviser? Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Er badstu sunt for kviser? 8578019[/snapback] Det renser porene dine, så ja det tror jeg. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Startet på en medisin i går. Tetrasylin eller noe. Er fire tabletter i hver pakke, og kapslene er rød og gule. Skal ta en hver morgen og en hver kveld og drikke mye vann til. Noen andre som har erfaringer med de? Lenke til kommentar
acon Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har prøvd mye rart, men nå bruker jeg en "gel" som jeg smører i fjeset.. Differin, jeg synes den fungerer ganske ok. Ellers kan jeg anbefale å bytte putetrekk minst to ganger i uken. Lenke til kommentar
Hod Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Er gjennom gener belastet mye kviser. Hadde fra 12-16års aldern enormt mye kviser. Dette er innihælvete slittsom og ikke minst offer for mobbing(PIZZATRYNE OSV) Jeg begynte først hos hudpleier 2 ganger i uka i et halvt år før vi innså at dette ikke hadde noe effekt( rensa huden 2 ganger om dagen i tillegg) Deretter fikk jeg dalasin(lokal antibiotika stift til å ha på kvisene, effektiv men ikke permanent) Prøvde Basiron(mener jeg d var) med eneste resultat at det ødela en genser til 800kr fordi kremen reagerte med tekstil. Neste: Tetracyklin(ellerno) Var igrunn ganske så effektivt. Men virkningen var kun under behandlingen. Tetracyklin er også deprimerende og dårlig for fordøyelsen. Etter disse rundene sendte doktoren vår meg til en acne spesialist. Av han fikk jeg et stoff kalt roacutan. Dette er et stoff legen må søke staten om å få bruke samt at du får refundert utgiftene til kuren av staten. Ble igjen satt på en 6måneders kur(Kosta staten over 12000kr) Dette er nå 3,5år siden og har ikke fått igjen noe merkbart mye kviser. En nå og da kan jeg fint leve med. Mitt råd er: Spør doktoren din om hva han syns du bør gjøre med huden din. Ikke gå og vent, å tro at de går bort uten noe hjelp. Det blir arrdanelse av kvisene dersom du går for lenge med det. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Er gjennom gener belastet mye kviser. Hadde fra 12-16års aldern enormt mye kviser. Dette er innihælvete slittsom og ikke minst offer for mobbing(PIZZATRYNE OSV) Jeg begynte først hos hudpleier 2 ganger i uka i et halvt år før vi innså at dette ikke hadde noe effekt( rensa huden 2 ganger om dagen i tillegg) Deretter fikk jeg dalasin(lokal antibiotika stift til å ha på kvisene, effektiv men ikke permanent) Prøvde Basiron(mener jeg d var) med eneste resultat at det ødela en genser til 800kr fordi kremen reagerte med tekstil. Neste: Tetracyklin(ellerno) Var igrunn ganske så effektivt. Men virkningen var kun under behandlingen. Tetracyklin er også deprimerende og dårlig for fordøyelsen. Etter disse rundene sendte doktoren vår meg til en acne spesialist. Av han fikk jeg et stoff kalt roacutan. Dette er et stoff legen må søke staten om å få bruke samt at du får refundert utgiftene til kuren av staten. Ble igjen satt på en 6måneders kur(Kosta staten over 12000kr) Dette er nå 3,5år siden og har ikke fått igjen noe merkbart mye kviser. En nå og da kan jeg fint leve med. Mitt råd er: Spør doktoren din om hva han syns du bør gjøre med huden din. Ikke gå og vent, å tro at de går bort uten noe hjelp. Det blir arrdanelse av kvisene dersom du går for lenge med det. 8580920[/snapback] Enig her. Har prøvd mye jeg også, men Roacutan tok alt! På en skala fra 1 - 12 (12 verst) så hadde jeg omtrent 10. Gikk på Roacutan 1 år, kosta 1500 kr i egenandel tror jeg, resten betalte staten. I likhet med Hod så har jeg også en og annen kvise nå og da, men det er til å leve med. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 *snip* 8580920[/snapback] Stemmer ganske bra det. Jeg gikk også på Roaccutan, men har fått et lite tilbakefall på brystet samt noe på skuldrene og litt på ryggen. Dro til legen og fikk skrevet ut resept på Tetracyklin og det tror jeg går veldig bra. Får alltid en slags svovelsmak i munnen noen timer etter kapslen er tatt, men det er til å leve med. Så nå får vi se da, når kuren er ferdig, hvordan huden blir. Ellers syns jeg det er helt forferdelig at folk mobber andre for at de har kviser. Det er jo noe man absolutt ikke kan for selv. Hadde skjønt det om h*n hadde hatt sex med styggeste personen på skolen i fylla, men kviser? Nei. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Dalacin lotion er utrolig effektivt! Det var egentlig ment mot en infeksjon, men legen sa at det virket på kviser også, og det gjorde det små kviser forsvant etter én natt(én påføring) Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Det frister meg å gå på en Roacuttan-kur, men spørs om jeg har nok kviser til å ta det. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det frister meg å gå på en Roacuttan-kur, men spørs om jeg har nok kviser til å ta det. 8602178[/snapback] Jeg hadde ikke voldsomt mange kviser da jeg gikk på Roaccutan, men om det plager deg psykisk, så er det i hvert fall viktig å si til legen/hudlegen. Uansett, jeg skrev i en annen tråd at det er lurt av deg å ta kuren i sommerferien. I hvert fall om du blir seende ut som jeg gjorde. De første to ukene av kuren var helt forferdelig. Kvisene blomstret som aldri før, og jeg hadde faktisk enkelte dager problemer med å åpne munnen pga kviser. Etter de to ukene gikk det bedre og kvisene ble så og si borte. Nå, to år etter har jeg bare noen få og de fikser jeg bort med en tetracyklin-kur. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 En post tilfredstilte ikke reglene for gjesteposting og er slettet. Geir Lenke til kommentar
Gjest Gjest_frans Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan jeg ser ut, men er derimot opptatt av helsa. Jeg har en del kviser i ansiktet, på halsen, ryggen og brystet, og lurer i den sammenheng på hva som er best for huden i ettertid: å få bort kvisene ved hjelp av kvisemiddel - det være seg tabletter, salve, sprit eller annet som måtte hjelpe - eller å la dem være? (Benytter gjestekonto fordi folk som kjenner meg i dette forumet ikke akkurat kjenner som en helsefreak.) Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har hatt et kviseproblem veldig lenge nå, jeg har gått på Tetraclyrin en stund, men nå har jeg hoppet over til Dalacin (krem) og Ery-Max (ellernoe i den duren), dette er mye av det samme, men jeg har sett forskjell på kvisenivået. Men det tar lang tid har jeg funnet ut. Derfor prøver jeg ut en ny krem i tillegg til det jeg bruker nå; Aco Uren Hud er et sett med kremer som kan benyttes (erfaringer, anyone?) Uansett, kan gi beskjed om jeg syns produktet gir avkastning Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg tar mye solarium, det burde da hjelpe? 8531867[/snapback] joda, solarium hjelper litt, men øker også kreft sjansene.. så jeg holder meg unne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå