femftifem Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) God aften. Sliter litt med et ganske så lite men også stort problem for noen, nemlig kviser. Er fullt klar over at det allerede eksisterer en tråd ang. dette temaet men av å gå gjennom alle sidene på den tråden, så fant jeg bare uenighet og en del ukorrekte svar, også en del useriøsitet. For spørsmålet er nemlig, hvilken metode er egentlig best og tryggest å fjerne kviser på uten bivirkninger (da mener jeg kuren Roacuttan), og kanskje kjappest? For i den andre diskusjonen så leste jeg at folk mente skrev at: Slutt og spis godteri, det hjelper Hva du spiser har ingenting med kvisene og gjøre (Dette var da kun et eksempel) Når det blir diskutert, så blir det nemlig en del forvirring for de som lurer på dette om kviser, for hvem skal man egentlig tro på da? For å bevise hvilket av de som faktisk er sant, så fant jeg noe i Dagbladet sine arkiver: - Kviser har ingenting med hva du spiser og drikker å gjøre. Alle får høre at det er en sammenheng mellom sjokolade, brus og potetgull og kviser, men alt dette er feil. Grunnen til kviser er sammensatt, og det er ingenting feil du gjør selv som fører til uren hud, det er primært arvelig, sier overlege Joar Austad ved hudavdelingen på Rikshospitalet til Dagbladet.no. På dagbladet sine sider så står det også at det kjente produktet Clearasil ikke er et effektivt produkt, og vil som oftest ikke fungere. Mer kan dere lese her. Her er en engelsk lister over hva kviser forårsakes av: * Hormonal activity, such as menstrual cycles and puberty * Diet - Note that this has been denied by most doctors due to lack of scientific study. * Stress, through increased output of hormones from the adrenal (stress) glands. * Hyperactive sebaceous glands, secondary to the three hormone sources above. * Accumulation of dead skin cells. * Bacteria in the pores, to which the body becomes 'allergic'. * Skin irritation or scratching of any sort will activate inflammation. * Use of anabolic steroids. * Any medication containing halogens (iodides, chlorides, bromides), lithium, barbiturates, or androgens. * Exposure to high levels of chlorine compounds, particularly chlorinated dioxins, can cause severe, long-lasting acne, known as Chloracne. Hentet fra Wikipedia Her er ihvertfall noe fakta jeg har funnet frem: Tetralysal Virkemåte. Tetralysal er et antibiotikapreparat. Det inneholder virkestoffet lymecyklin som er et tetracyklin. Det virker hemmende på en rekke bakterier og andre mikroorganismer. Bruksområde (indikasjoner) Brukes ved infeksjoner forårsaket av forskjellige typer bakterier. Tetralysal virker også ved infeksjoner forårsaket av en rekke andre mikroorganismer og parasitter. Eksempler på infeksjonssykdommer der preparatet benyttes: Bronkitt og lungebetennelse, hudsykdommer og seksuelt overførbare sykdommer (spesielt chlamydia). Tetralysal har ingen effekt på virus f.eks. vanlig forkjølelse og influensa. Bivirkninger. Kan gi mage-tarm besvær. Allergiske reaksjoner og overfølsomhet mot sollys kan forekomme. Tetralysal kan påvirke den normale bakterieflora og gi oppvekst av motstandsdyktige mikroorganismer. De kan i enkelte tilfeller gi soppinfeksjon på tunge, i munn, i endetarm og i underlivet. Hentet fra Felleskatalogen Basiron Virkemåte. Vær oppmerksom på at legen kan ha foreskrevet legemidlet til en annen bruk og/eller med en annen dosering enn angitt i pakningsvedlegget. Følg alltid legens forskrivning som er angitt på apoteketiketten. Basiron AC anvendes for behandling av kviser (Acne vulgaris). Virkestoffet i Basiron AC reduserer mengden av kvisebakterien Propionibacterium acnes og fører til at talgpropper løser seg opp. Bruksområde (Howto) Bruk alltid Basiron AC slik legen din har fortalt deg. Kontakt lege eller apotek hvis du er usikker. Før hver påsmøring skal huden rengjøres og tørkes grundig. Påsmøres i et tynt lag 1-2 ganger daglig hvis ikke legen har foreskrevet noe annet. Vask henderne etter behandlingen. Etterhvert kan dosen økes til 3 ganger daglig. Hvis du har ømfintlig hud bør du smøre på gelen 1 gang daglig før sengetid. I starten av behandlingen kan gelen vaskes av etter 1-4 timer, senere kan avvaskning sløyfes hvis huden tåler det. Ved den første behandlingen kan huden kjennes varm, og etter noen dager kan det forekomme rødhet og avskalling. Disse symptomene er vanligvis milde og forsvinner hvis behandlingen foretas sjeldnere eller midlertidig avbrytes. Hvis hudirritasjonen, rødmen eller avskallingen er sterk, skal behandlingen avbrytes og lege kontaktes. Etter at stabil bedring er inntrådt, anbefales periodevis behandling med intervaller på noen uker eller måneder. Bivirkninger Som alle legemidler kan Basiron AC forårsake bivirkninger, men ikke alle får det. Den vanligste bivirkningen er hudirritasjon på det behandlede området. Ved langtidsbehandling kan mer alvorlig uttørking av huden oppstå hos personer som har anlegg for det. Kontakt lege eller apotek dersom noen av bivirkningene blir plagsomme eller du merker bivirkninger som ikke er nevnt i dette pakningsvedlegget. Hentet fra Felleskatalogen Endret 22. april 2007 av Nrjey Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Noen ungdomer har av naturlige årsaker kviser, pubertet og dens plager. Mens andre kan ha det pga kostholdet Når det kommer til meg selv er det definitivt kostholdet. Jeg prøver å ikek spise så mye godteri på hverdagene, men når jeg spiser litt på lørdagene har jeg litt kviser (alltid) på søndagene. Ellers i uka (med unatk av kanskje første del av mandagen) er jeg kvisefri. Tilfeldighet? Nope Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvis du er interessert i å ha en ordentlig førstepost, hvor du setter opp påstander, kommer med motpåstander osv. er jeg enig i at tråden skal få leve, som en informasjonstråd. Men dersom du mener vi skal fortsette å diskutere i denne tråden, ser jeg ikke behov for den, og mener at en annen kan lage en skikkelig informasjonstråd om kviser. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Skaff deg tetralysal..(resept fra lege) Brukt det i to uker.. Stor effekt fro meg ihvertfall.. Lenke til kommentar
Adan Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Du kan gå til legen å si at du er plaget med dette; og kan få en krem/salve som hjelper:) BTW: Kostholdet har ingenting å si Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Hvis du er interessert i å ha en ordentlig førstepost, hvor du setter opp påstander, kommer med motpåstander osv. er jeg enig i at tråden skal få leve, som en informasjonstråd. Men dersom du mener vi skal fortsette å diskutere i denne tråden, ser jeg ikke behov for den, og mener at en annen kan lage en skikkelig informasjonstråd om kviser. 8446718[/snapback] Kommer til å oppdatere denne tråden så fort nye fakter kommer inn. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 BTW: Kostholdet har ingenting å si 8446732[/snapback] Bull, fordi det ikke betyr noe for deg, betyr det vel ikke at det ikke betyr noe for andre? Kjenner f.eks. til noen som er intollerant mot hvetemel, spiser hun det får hun sår og kviser over hele kroppen Poenget er, kropper reagerer ulikt. Hva med voksne som har kviser, har de bare "problemhud" og "hormoner" ? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Bra tiltak Nrjey. Er så lei av den andre kvisetråden pga dens useriøsitet. La oss håpe at man klarer å være saklig her. Selv har jeg brukt Roaccutar, og har nå et lite tilbakefall. Kjøpte meg Clearasil og skal prøve den i et par uker for å se om den virker. Håper hvertfall det. Æsj, etter oppdatering fra Nrjey viser det seg at det å sjekke ut Clearasil kanskje ikke var det lureste. Jaja, man lærer av sine feil. Endret 22. april 2007 av Minus Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det diskuteres stadig hvorvidt kostholdet har noen innvirkning på kvisene, det trengs mer forskning på området før de kan komme fram til noen konklusjon. Hvis du tror kostholdet er årsaken, kutt ut/minimer mengden med høy-GI mat. Jeg ville ikke anbefalt clearasil produktene, rett og slett fordi de ikke fungerer. (Jeg har selv erfart null virkning av disse produktene, pluss min hudlege støttet meg på dette punktet) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg har begynt å drikke mye mer vann og sluttet helt med brus. Jeg har ikke merket noen forskjell på antall kviser (har ikke så mange, én eller to), men selve huden har blitt mye bedre, mye mindre rødskjær og mindre tørr. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Det kan jo også være andre grunner til det. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Er ganske sikker på at det har noe og si med kosthold og. Har nesten ikke kviser, kanskje en om gangen i tryne iblandt men sjeldent. Var en periode jeg spiste mye mat med "egghakk" som pålegg, Egg+Majones,pepper osv. Etter en stund fikk jeg flere kviser en jeg har hatt på lenge. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Kostholdet har ikke hatt noe å si for min del. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Kviser er noe forbanna svineri. Jeg har hatt nok av dem og har nok av dem nå også, så all forståelse til trådstarter og andre som sliter med svineriet. Det tærer på livsenergien at man hele tiden skal gå rundt å tenke på hva den og den personen tenker hvis han/hun ser kvisene mine. Og ikke minst, er kvisene vonde, irriterende og plagsom. Stygge er dem også. Jentene gjør det enkelt; Dem setter sminke på kvisene, men det løser ingenting. Sminken tetter porene ennå mere, huden blir ennå mere uren og kvisene får ikke pusterom. Veldig dårlig løsning. Om mat spiller inn, er ikke godt å si. Det kan ikke skade å kutte ut usunn mat og usunn drikke. Men man vet at uren hud spiller en rolle, så der kan folk gjøre noe, inkludert meg selv, og jeg prøver så godt jeg kan å vaske trynet mitt, vaske nakken, og i dusjen når jeg dusjer, og veldig nøye med å dusje etter joggeturer og andre treningsøkter. Jeg er ikke sikker, men jeg tror depresjon også kan spille en rolle i hvor mye kviser man får. Men uansett, hvis dere finner en permanent løsning på svineriet (noe jeg tviler på), så send meg en pm Lenke til kommentar
Usagi Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Kan ikke kviser ha forskjellige årsaker da? Fet hud eller uren hud fks? eller går det for det samme? Solarium skal visst funke, etter det jeg har hørt... Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Kan ikke kviser ha forskjellige årsaker da?Fet hud eller uren hud fks? eller går det for det samme? Solarium skal visst funke, etter det jeg har hørt... 8529847[/snapback] Om acne/kviser. Myter om kviser/acne. Endret 3. mai 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tror ikke Clerasil er tingen å bruke mot kviser. Jeg ville heller gått på et apotek og fått tak i noe skikkelig. Vichy har gode linjer for fet hud. Jeg ville altså renset huden min morgen og kveld i tillegg til eventuelle medikamenter. Det skulle gi resultater. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 jeg bruker sånne clerasil våtservietter for ansiktet hvar dag morgen og kveld og etter jeg begynte med det har jeg ikke hatt så mye kviser Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Jeg har aldri en eneste kvise, så og si. Nå kan jeg være utrolig heldig å være velsignet med babyhud, men jeg steller huden ganske bra. Drikk masse vann, få i deg nok vitaminer, unngå masse salt og sukker, få solskinn på huden og rens. Jeg bruker renseprodukt fra Clarins som jeg bruker 1-2 ganger daglig. Bruker også hudkrem av samme merke (elsker det merket ). Husk at hvis du skal bruke renseprodukter, så må du få den typen som er tilpasset huden din! Det er forskjell, tro meg. Clarins er litt dyrt, men det er verdt hver eneste krone. Jeg elsker huden min. Endret 3. mai 2007 av Aidskake Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Fuktighetskrem anbefales, nå bruker jeg en billig greie, men har tenkt å få kjøpt Dermalogica/Biotherm Homme fordi de er ansett som gode produkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå