Rockj Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 noen som kan forklare meg kvifor bios'en ikkje blei clear etter at batt. var ute etter natten ? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Det er CMOS som 'cleares' og Bios settes default - Ta heller ut powerkabelen og kortslutt ( flytt jumperen fram og tilbake ) jumperen ved CMOS-batteriet. Det tar bare et sekund. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Det står om dette i manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Jeg har et MSI KT3 Ultra, og tok ut batteriet i 3 sek, og så var BIOS resetta. Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2002 oki...no vil eg ha et bra svar på korfor cmos ikkje clearast når du tar utt batt. over natten inkludert flytter på bios jumper! prøvd både med strøm kabel i og uten. fordi bios passordet mitt er endå der og det skal vel forsvinne huh? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Hvis du leser i manualen på hovedkortet ditt, finner du "reset bios"-switchen. Bare sett jumperen over der og så har du resetta. Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2002 Hvis du leser i manualen på hovedkortet ditt, finner du "reset bios"-switchen. Bare sett jumperen over der og så har du resetta. DU LESER VIRKELIG DÅRLIG ELLER NOE? les oppom! eg har PRØVD! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Ja, jeg forstår ikke helt når man skriver uten punktum og komma. I teorien skal jo bios resettes når du gjør dette, så da har du antagelig gjort det feil? Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2002 Synest at det var skreve bra nokk då men. Og eg har flytta rett jumper. Viss ikkje jumperen er plassert sånn på hisida av hovudkortet og ikkje rett vedsiden av. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Som de over meg har nevnt, så står det i manualen til HK`et. Jumperen har som regel betegnelsen CMOS og når du endrer på jumperens posisjon skal BIOS være satt til default. PS: Skal være enig i at det var litt vanskelig å forstå noe av det du har skrevet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå