Gå til innhold

Kan Talkmore svare onecall?

Anbefalte innlegg

Selv om Talkmore nå har 0,29, mellom abonnementer og fremdeles regnes som billig, så er det jo et skikkelig knock out dette fra "one call faktura".

Noen (Talkmorekunder) som har vært i kontakt med Talkmore, for å høre Deres strategi fremover i forhold til dette?

Puh...Her kom jeg visst i skade for å plassere feil. Operatører og tjenester skulle det vel vært.

Mulig å flytte?

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vi hadde selv 4 abonnement hos Talkmore frem til desember 2006, nå er de hos One Call. Enda vi ringer en del internt, har regningen totalt sett halvvert seg. Så for oss er One Call mye billigere en Talkmore. Vi var fornøyd med Talkmore som vi også er med One Call, raske svar og god kontroll hos begge. Men billigst er One Call.

Lenke til kommentar
Har selv hatt TalkMore helt fra børjan og de har og er jo billig, men i det siste så finnes det mye rimeligere varianter. Tele2, som er et ganske stort selskap har jo et rimelgiere abonnement.

8446804[/snapback]

Trådstarter her.

Jeg har bedriftsabonnement. Men de andre 3 i familien har hatt Talkmore, siden 2004. Har vært billig med de kr 0,29 mellom familien. Dessuten billigst på GPRS.

Men da vi (også jeg) ringer veldig lite. Så vurderer vi å bytte.

Jeg vurderer faktisk å gå fra mitt bedriftsabonnement også.

Ikke det at det betyr så mye. Men skatten på fri mobil er faktisk en del.

Hadde jeg ikke hatt mulighet til ny gratis telefon med jevne mellomrom, så hadde jeg gått for et privat ab (one call?) for lengst.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fremdeles er det ingen reaksjon fra Talkmore.

Nå er det også kommet på banen en skikkelig utfordrer til "onecall faktura".

De forskjellige IPEA abonnementene, slår faktisk onecall i enkelte ringemønstre.

Noen som har lest "med liten skrift" og ellers har erfaringer med disse?

Men, som sagt. Her i gården orker vi ikke å "hoppe rundt" flere ganger i året. Så...

Noen (Talkmorekunder) som har vært i kontakt med Talkmore, for å høre Deres strategi fremover i forhold til disse vanvittige (gratis om du begrenser deg) tilbudene?

Lenke til kommentar

Har selv tenkt akkurat samme tanken som deg. I forrige uke satte jeg derfor opp en beregning i Excel der jeg fant ut at jeg sparer rundt 50 kr i måneden på å bytte til OneCall. Det er alikevel et par momenter som gjør at jeg avventer situasjonen:

- Talkmore har gratis mobilsvar. Dette koster 20 kr i måneden hos OneCall. Det er ikke det at jeg har så mye bruk for mobilsvar, men er likevel greit å ha de gangene jeg skulle ha behov for det.

- Talkmore er forhåndsbetalt. Dvs at jeg slipper å få en uventet høy regning i posten. Dersom jeg feks er i utlandet har jeg alltid full kontroll over mobilregningen min og slipper en eventuell sjokkregning på overprisete roamingsamtaler. Dette går ikke med OneCall faktura.

- Talkmore er billigst på dataoverføring, kun kr 7,50. OneCall skal ha kr 10,50 for dette.

Noen (Talkmorekunder) som har vært i kontakt med Talkmore, for å høre Deres strategi fremover i forhold til dette?

8446505[/snapback]

Ja det har jeg. Her er svaret jeg fikk:
Talkmore følger naturligvis utviklingen i markedet. Når det gjelder One Call og et par andre operatører har de en svært spesiell pris modell.

Prisen for bruk, samtaler, sms data osv. er ikke på noen måte markedsledende og høyere enn Talkmore sine priser. Der i mot gir de bort et antall ringeminutter og sms tilsvarende standard forbruket på post og teletilsynet sine sider www.telepriser.no 

Dermed fremstår de som den billigste operatøren. I praksis vil dette være tilfelle dersom kunden har et forbruk som er lavere eller tilsvarer standardforbruket på www.telepriser.no.

Talkmore mener i likhet med en del offentlig distanser herunder forbrukerombudet, at denne typen prismodeller er mer villedende enn veiledende og vil ikke følge dette sporet.

Når det er sagt skal Talkmore fortsatt tilby mobiltelefoni til en av markedets beste priser for alle.

Når det gjelder konkrete reaksjoner på One Calls utspill må vi be om å få komme tilbake på dette.

Når man porterer nummeret sitt ut fra oss vil man automatisk få en e-post der vi spør etter ditt bankkontonummer.

Vi betaler ut resterende ringesaldo minus 45 NOK i utbetalingsgebyr.

Har du minus på saldo ved utportering ber vi deg betale inn dette.

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

Takker for kopien av mailen.

Men egentlig var jo dette et litt...."god dag man økseskaft" svar.

Villedende/veiledende. Tja....

Disse "veldig" billige operatørene,skjeler jo selvflølgelig mot telepriser.no når de lager sine prisstrukturer.

Talkmore har vel kanskje rett i at de har en av markedets beste priser for alle.

Men faktum er, at for veldig mange, så er telefoni faktisk gratis, med disse operatørene.

De (Talkmore) har heller ingen fordeler, når det gjelder utenlandstelefoni.

Men på datatrafikk er Talkmore ledende.

I min familie har vi 3 Talkmoreanbonnement, hvorav 2, kanskje alle 3, faktisk ville vært gratis med onecall eller IPEA.

Selv har jeg det knalldyre Telenor bedrift fra jobben. Det er bare billig om man ringer utrolig mye, eller mellom kolleger.

Jeg bruker det såpass lite, at jeg faktisk har lurt på å ta et privat ab, for å slippe skatten på det.

Det som har holdt igjen, er at jeg får ny tlf, om det skjer noe.

Men jeg har jo telefonene 2-3 år og har aldri feil på dem, så jeg burde vel kanskje gå for et privat.

Får se an litt og se hva som skjer med disse små billigoperatørene.

Noen som vet kundemassen der forresten?

Det er kanskje info, som de holder tett til brystet....

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

I tillegg til det jeg tidligere har skrevet i denne tråden,

har jeg også tittet litt på telefoni til Norge fra utlandet.....

Når det gjelder de land jeg/vi oftest er i, bare som eksempel, så er faktisk "Onecall" veldig grovt ofte 10% billigere.

Om ikke Talkmore gir bitte litt i forhold til denne priskrigen snart, så er det ikke umulig jeg lar alle familiens ab portere.

Eneste som holder meg litt igjen, er internring og datatrafikk hos Talkmore.

Lenke til kommentar

"Din side", har også (1 mnd gammel artikkel) gått gjennom avtalene til One call, uten å finne noe med liten skrift av viktighet.

Bare litt om at de gratis ringeminuttene er veldig tilpasset telepriser.no.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=377321

Tror vel Talkmore bør komme med noe her. Ikke bare kalle prisene "villedende".

Din side, mener også at prisene til one call er billige, faktisk om man går litt opp i ringevolum også.

Andre som har oppdaget noe....

Kundeservice, utenlandsamtaler, GPRS datatrafikk...osv?

Eller som har vært i kontakt med Talkmore, når det gjelder å svare på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...