Xanitra Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Når jeg skal installere et operativ system på en HD, pleier jeg å først installere dos, så windows 98, så windows xp. Dette for at cd rom ikke fungerer når ikke dos er installert. Men nå får jeg høre at jeg slepper dette, å at det faktisk er bare å sette inn installasjons cd til windows xp, å så starter det av seg selv.. Dette høres kanskje fantastisk banalt ut, men jeg har alltid gjort det slik dos>windows98>windowsxp kan man bare gjøre slik? >windowsXP (and you're done) takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jepp, skal bare være å boote fra XP plata. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 >windowsXP (and you're done) 8446388[/snapback] Jepp, den booter fra CD'en. Lenke til kommentar
Star Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Alle nye hovedkort som ikke er fra 19 - pil-og-bue har bootmeny eller mulighet for å boote fra cd-rom i bios. Det er relativt enkelt og fikse. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Alle dagens PC'er kan boote fra cdrom . På en 'kjøpt' XP er CD'n bootbar . Du må være plaget av å ha eller ha hatt enten PCer med for dårlig cd boot støtte eller ha brukt en cd/medie som ikke har boot image inkludert. Eneste man trenger å gjøre er å gå inn i bios settings å forsikre seg at CDrom står foran hardidsk i boot rekkefølgen. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 wow, dette får jeg jo til selv.. å gå inn på boot meny mener jeg,. Tusen takk for hjelpa. Da prøver jeg det. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Må nesten få benytte anledningen til å sette ut i en meget høyrøstet ondsinnet latter. Hvis du faktisk har innstalert på den måten du nevner i den første posten burde du få premie. Både for å ha sinnsykt god tålmodighet, og for å gjøre det vanskelig for deg selv! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Til TS sitt forsvar vil jeg si at det å gå inn i BIOS ikke er noe enhver hjemmebruker gjør til daglig. De fleste vet ikke engang hva BIOS er, og om maskinen ikke booter fra CD av seg selv har de ikke kunnskap nok til å forandre på det. Jeg jobber i IT avdelingen i en kommune, og da lærer man fort at det som de fleste på dette forum ser på som triviellt er ganske komplisert for folk flest. Det er faktisk ganske interessant å jobbe med data med omsorgsarbeidere og tilsvarende som målgruppe. Man får en ganske god innsikt i hvor komplisert det vi ser på som enkelt egentig er... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Joda, forstår det altså. Men når han greide å gjøre det så fantastisk vanskelig for seg tok jeg det nesten som en selvfølge at han visste hvordan han brukte biosen. Pleier somregel å forklare grundig jeg for min del, men han her hørtes ut som han iallefall hadde litt tråden. Om det ikke var tilfelle beklager jeg, og kan godt utdype om det er ønskelig. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 nei nei.. enig med du steffenz.. At jeg har gjort det så vanskelig for meg selv i alle de år.. å så finner jeg ut at det faktisk er ganske enkelt er jo bare å flire av :!: Men man får litt tunnel syn i forhold til data.. En vet ikke bedre enn hvordan en gjør det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå