Gjest Slettet-CN4Mbnob Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 CD-stasjonen er ikke lenger tilgjengelig - er det driveren som er kaputt? Dell Latitude X300, Win XP, Win DVD Intervideo 3.0. mvh Lars, Oslo Lenke til kommentar
wolf91 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hadde samme problemet for noen dager siden jeg gikk inn på registeret, klikk på kjør og skriv regedit det er det eneste jeg vet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CN4Mbnob Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 CD-stasjonen er ikke lenger tilgjengelig - er det driveren som er kaputt?Dell Latitude X300, Win XP, Win DVD Intervideo 3.0. mvh Lars, Oslo 8446385[/snapback] Jeg skal vel gjøre noe i registerredigering også? Er litt på tynn is her ... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ligg unna registeret i første rekke. Høyreklikk på "min datamaskin", velg "behandle", og velg "diskbehandling". Synes CD- romen din der? har den en stasjonsbokstav? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CN4Mbnob Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ligg unna registeret i første rekke. Høyreklikk på "min datamaskin", velg "behandle", og velg "diskbehandling". Synes CD- romen din der? har den en stasjonsbokstav? 8446499[/snapback] Har Min datamaskin. Bare Mine dok, W0175 (min pålogga bruker), Mine nettverkssteder og Papirkurv på nivået under Skrivebord. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CN4Mbnob Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Mente selvfølgelig "Har IKKE Min datamaskin" ... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Høyreklikke, ikke Åpne. Du finner også Datamaskinbehandling i kontrollpanel, administrative verktøy, hvis du synes det er lettere enn å høyreklikke. Det går like rundt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CN4Mbnob Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Høyreklikke, ikke Åpne. Du finner også Datamaskinbehandling i kontrollpanel, administrative verktøy, hvis du synes det er lettere enn å høyreklikke. Det går like rundt. 8446556[/snapback] CD-romen synes ikke i Datamaskinbehandling - og det er vel dette som er problemet mitt? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Mhm. Da kan du forsøke å kikke i BIOS, evt. la bios forsøke å detektere IDE- enheter på nytt. Har du prøvd å ta ut cd- romen og sette den inn igjen? Regner det går an på din bærbare? Du kan også kikke på enhetsbehandling, er det noen CD- rom der? Hvis det er det, kan du fjerne den fra maskinen. Den dukker opp igjen av seg selv hvis alt er som det skal. Endret 22. april 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CN4Mbnob Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Mhm. Da kan du forsøke å kikke i BIOS, evt. la bios forsøke å detektere IDE- enheter på nytt. Har du prøvd å ta ut cd- romen og sette den inn igjen? Regner det går an på din bærbare? Du kan også kikke på enhetsbehandling, er det noen CD- rom der? Hvis det er det, kan du fjerne den fra maskinen. Den dukker opp igjen av seg selv hvis alt er som det skal. 8447098[/snapback] Jeg ser CD-romen i enhetsbehandling - og "fjerne den fra maskinen" - er det det samme som "Avinstaller"? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ja, forsøk det. Du har ikke noe å tape. Den vil legge seg inn igjen på nytt, trolig. Det som muligens kan være grunnen, er at du har satt inn en enhet som trenger en stasjonsbokstav, og da kan denne bli blitt den samme bokstaven som Cd- ROM-en din. Hvis du har koblet til en minnepinne, ekstern harddisk, minnekortleser eller noe annet "disk- aktig", så koble fra den enheten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CN4Mbnob Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ja, forsøk det. Du har ikke noe å tape. Den vil legge seg inn igjen på nytt, trolig. Det som muligens kan være grunnen, er at du har satt inn en enhet som trenger en stasjonsbokstav, og da kan denne bli blitt den samme bokstaven som Cd- ROM-en din. Hvis du har koblet til en minnepinne, ekstern harddisk, minnekortleser eller noe annet "disk- aktig", så koble fra den enheten. 8448644[/snapback] Dessverre - det funka ikke. Avinstallerte CD-romen, men den dukket ikke opp igjen .... Fant også en ukjent infrarød port, som jeg også avinstallerte. Har ingen andre eksterne enheter. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Da må du nok kikke litt i BIOS, og be BIOS søke etter/oppdatere IDE- enheter. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Har akkurat samme problem som Lars_Rogstad.. Kikka litt i BIOS, hvor står det du prater om, Castor Fiber? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Nå er jo BIOS veldig forskjellig fra maskin til maskin, så det er veldig vanskelig å svare på. Men på den siden hvor det står om harddisker, CD- rom- spiller og slikt, altså IDE- enheter, er et godt tips. Let etter menyvalg som heter "update", "find drives" Recheck" eller lignende. En BIOS- meny består vel stort sett av en fem- seks forskjellige sider, så så vanskelig kan det da vel ikke være? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Men på den siden hvor det står om harddisker, CD- rom- spiller og slikt, altså IDE- enheter, er et godt tips. Let etter menyvalg som heter "update", "find drives" Recheck" eller lignende. 8451600[/snapback] hmm... kan ikke huske å ha sett dette, men skal se igjen.. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Dette var det jeg fikk frem: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bios Main: Bios Main: Thrid Channel Device 0: Bios Main: Thrid Channel Device 1: Bios Advanced: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 23. april 2007 av Kallileo Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hm. Dette ser da greit ut, det. Ser du har to DVD- spillere på den samme IDE- kanalen. Forsøk å koble fra den ene, for å se om du har tull med jumpere/ master/slave- problematikk. Altså- koble fra den ene DVD- romen. Det spiller ikke noen rolle hvilken en du kobler fra. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) BTW: Her er fra enhetsbehandling... ehh.. nei. Får ikke lagt ved bilde **og sorry for dobbeltpost** Endret 24. april 2007 av Kallileo Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) BTW: Her er fra enhetsbehandling: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 25. april 2007 av Kallileo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå