Grousehunter Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei, Jeg har ADSL fra Telenor og opplever at hastigheten gikk ned fra ca 3.500 til 2.800 kb/s etter at jeg gikk over fra kablet nettverk til trådløst nettverk. Har en D-Link DI-824VUP+ router og en D-Link DWL-G122 54 Mbps USB nettverkskort. Router og PC står i sammer rom, ca 2 meter mellom dem. Kan man ikke forvente "full fart" her? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Med vanlig trådløst (type G, 54mbits), vil man sjelden komme opp i over 50% av den "teoretiske" båndbredden, du får en output på ca 22-23 mbits, noe som stemmer godt. Skal du få noe høyere hastighet må du nok enten over på preN eller SuperG. Edit: Nå ble jeg plutselig usikker på om du snakket om kilobits eller kilobytes. Endret 22. april 2007 av kpolberg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er nok bits for tviler på at han har ~30Mbit 2,8Mbit trådløs høres ut som 11b hastighet, så sjekk innstillinger i router og drivere for trådløst nettverkskort. Lenke til kommentar
Grousehunter Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Det er nok bits for tviler på at han har ~30Mbit 2,8Mbit trådløs høres ut som 11b hastighet, så sjekk innstillinger i router og drivere for trådløst nettverkskort. 8447659[/snapback] Det står at hastigheten er 54 Mbit, og at signalstyrken er "utmerket" Kjører WPA-PSK kryptering, kan det ha noe å si på hastigheten? Lenke til kommentar
Grousehunter Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Brukte Windows for å koble meg til routeren i sted. Når jeg nå gikk over til programvaren som fulgte med nettverkskortet til D-link økte hastigheten til 3011 Kbit/s, bedre men fortsatt ikke 3500 som jeg hadde Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 En 11g forbindelse bør lett gi over 10Mbit med kryptering. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) EDIT: Leste ikke 1. post så nøye... Bor du i et område med mange trådløse sendere (en hvilken som helst bygård eller boligblokk i Oslo m.a.o.) rundt om, vil du også få en del forstyrrelser som kan medføre litt pakketap også. Endret 23. april 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå