Betenkt Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Har en kompis som jeg fikk til å bruke Ubuntu Linux. Han hadde da veldig lyst på Beryl. Jeg kjørte sudo aptitude install beryl emerald Og la beryl-manager inn i sessions. Restarer PC og Beryl Manager ligger i tray men jeg ser ingenting til Beryl. Sjekker instillingene og ting der er på... Hva er galt? ATI Skjermkort Dell-maskin Ubuntu 7.04 EDIT: JA, jeg har instalert ATI-drivere. 7.04 med ny driver-funksjon Endret 22. april 2007 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Har en kompis som jeg fikk til å bruke Ubuntu Linux. Han hadde da veldig lyst på Beryl.Jeg kjørte sudo aptitude install beryl emerald Og la beryl-manager inn i sessions. Restarer PC og Beryl Manager ligger i tray men jeg ser ingenting til Beryl. Sjekker instillingene og ting der er på... Hva er galt? ATI Skjermkort Dell-maskin Ubuntu 7.04 EDIT: JA, jeg har instalert ATI-drivere. 7.04 med ny driver-funksjon 8446301[/snapback] ingen effekter heller? Med ATI så må du aktivere xgl...aner ikke hvordan..sjekk ubuntu wikien: http://wiki.beryl-project.org/wiki/Install...u_Edgy_with_XGL Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) fikk en guide av bn_olsen Takker så meget... EDIT: Guiden http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Feisty#...Beryl_.28ATI.29 løste ikke saken :S Endret 22. april 2007 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) du fulgte den guiden og brukte ikke pakkene fra universe, Fulgt den guiden på ATI 200M og 9600, fungerte bra på begge, husk at du må velge Gnome with XGL under sessions da Også mulig at du må høyreklikke på beryl manager og velge at den skal bruke beryl og ikke metacity første gang Endret 23. april 2007 av mariunae Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå