Tandamram Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg vurderer å gå til innkjøp av en stue-pc, og har liten erfaring med akkurat denne typen maskiner. Jeg lurer derfor på om noen gidder å ta seg tid til å hjelpe meg med å finne et passende oppsett. Jeg har en visjon om hva jeg skal bruke pc'en til, og hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg å finne komponenter innenfor de kritieriene jeg stiller. Her er en oppramsing av hva pc'en må inneholde: - Maskinen må ha et skjermkort med HDMI-utgang, og må kunne takle en oppløsning som 1080p - Maskinen må ha CPU og nok RAM til å kunne vise høyoppløselig video - Den må ha et lydkort med optisk utgang - Den må ha en utforming som passer i stereobenken og være "grei" å se til - Den må være henholdsvis rimelig (kjøpet skal tross alt forsvares ovenfor min samboer) Jeg har også en formening om hva maskinen ikke skal brukes til: - Den skal ikke brukes til spilling - Skal ikke brukes til avspilling av DVD - Trenger ikke spesielt mye lagringsplass (som nevnt i header, skal dette være en "media-streamer", kall det hva du vil) Hvis det er mulig så ville jeg hatt en fjernkontroll som kan erstatte mus/tastatur. Har fra før en Sunway av et eller annet slag som kan programmeres. Dette er ikke et "must", men hadde vært hendig. Håper noen gidder å ta seg tid til å sette opp noen forslag. Er lenge siden jeg fulgte med på hardware-siden, og er ikke kjent med hvilke komponenter som er kompatible. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Gir denne tråden et lite bump og en link til et oppsett jeg har kommet fram til. Håper jeg kan få noen kommentarer på oppsettet. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Her er et forslag til rundt halve prisen: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=40103 Mangler optisk ut, men hvis du kan kjøre hdmi gjennom recieveren løser det seg. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Mangler vel strengt tatt HD også. Men en bør kjøpe ett skjermkort som tar seg av hele HD-jobben også. Nvidia 8500/8600 gjør dette til en billig penge, samme gjør de kommende 2400/2600 kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå