Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kapersky kvitta seg med Norton...

Anbefalte innlegg

Hei

Nå er jeg litt frustrert her. Spiller en del WoW, men i går og i dag har jeg fått beskjed av WoW om at "trojan-downloader.win32.agent variant" har blitt oppdaget på pcen min. Det sto også at det kanskje kunne ødelegge for meg da jeg spilte. Systemet mitt var utsatt for en risiko, altså.

Så da søkte jeg på denne trojan-tingen på google og fant frem til et forum.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...=81960523&sid=1

Der sto det at jeg kunne fjerne skiten ved hjelp av Kapersky antivirus og et annet program. Så jeg innstalerte Kapersky, og oppdaget at Norton ikonet på oppgavelinja var borte =/ Så nå har jeg bare en trial-version av Kapersky, og ingen Norton.

Det som også skal nevnes er at pcen min har oppført seg merkelig i det siste; Norton fikk feil og måtte avslutte under antivirussøk (sånn send feilmeldingsrapport til Windows). Dette skjedde omtrent akkurat på samme stedet hver gang jeg prøvde å søke på nytt. Hvis jeg husker riktig var det da Norton søkte i delte MSN mapper, eller hva det nå heter.

Bruker også Adaware SE fra Lavasoft for å ta de spyware programmene som Norton ikke oppdager. Dette programmet sluttet bare å søke etter en stund det også, selv om programmet gikk, og jeg ikke finn noen feilmelding. Det bare stoppa. Holder jeg musa over vinduet får jeg bare et timeglass. Dette skjer også ved skanning av MSNs delte mapper.

Som dere skjønner er jeg litt frustrert akkurat nå, ikke ser det ut til at jeg har fått fjerna noe heller.

Noen som veit hvordan jeg kan få Norton tilbake? må jeg innstalere det på nytt igjen? Orker nemlig ikke alle pop-upsa fra Kapersky som kommer hver bidige gang jeg skal på internett eller åpner et program.

Takker på forhånd for svar =)

Frostie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Woohoo!

Gjorde det du sa. Da forsvant Kapersky også, noe jeg egentlig ikke trodde skulle bli noe problem. Norton var heller ikke der da. =P Men så kom jeg på at jeg hadde Norton på pcen, selv om det ikke var innstallert. Så jeg innstallerte det på nytt, og nå fungerer alt igjen. Får bare se om jeg blir kvitt den trojanertingen nå da.

Takk for hjelpa xD

Frostie

Lenke til kommentar

Hardware.no har ein artikkel på korleis ein kan fjerne Norton, kanskje det kan være til hjelp?

http://www.hardware.no/guider/programvare/...stalleres/35615

Ellers synest eg absolutt du bør gje Kaspersky ein sjanse, har sjølv hatt det i eit par år no og er veldig nøgd. Kor mange pop-ups som kjem er avhenging av korleis du stiller inn programmet. I starten var det mange, men etterkvart som dei fleste har blitt lagt til ei liste over godkjente eller ikkje godkjente programmer får eg nesten aldri pop-ups lengre.

Kva nivå av sikkerhet du vel er og avgjerande.

Lenke til kommentar
Woohoo!

Gjorde det du sa. Da forsvant Kapersky også, noe jeg egentlig ikke trodde skulle bli noe problem. Norton var heller ikke der da. =P Men så kom jeg på at jeg hadde Norton på pcen, selv om det ikke var innstallert. Så jeg innstallerte det på nytt, og nå fungerer alt igjen. Får bare se om jeg blir kvitt den trojanertingen nå da.

Takk for hjelpa xD

Frostie

8447300[/snapback]

Følg langversjonen i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246, så skal vi da få has på denne trojanertingen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...