Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Intel nettverkskort som insisterer på å boote fra nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har et forholdsvis nytt nettverkskort fra Intel, 100mbit. Når jeg setter det inn i pcn min så insisterer det på å boote fra nettverket. Siden det ikke finner noe å boote fra så går den i stå, står noe sånt som "push ctrl-t to retry". Har sett over alle instillinger i biosen. Samme tingen skjer på alle pcne jeg har prøvd det på untatt på en..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et forholdsvis nytt nettverkskort fra Intel, 100mbit. Når jeg setter det inn i pcn min så insisterer det på å boote fra nettverket. Siden det ikke finner noe å boote fra så går den i stå, står noe sånt som "push ctrl-t to retry".  Har sett over alle instillinger i biosen. Samme tingen skjer på alle pcne jeg har prøvd det på untatt på en..

Som noen nevnte for deg, sørg for at "Booting from network" (el. noe lignende ) ikke er før harddisken i BIOS'ens bootmeny. Noe annet du kan forsøke er å trykke på Ctrl + S når du får opp feilmeldingen. Du skal da komme inn i nettverkskortets bios og vil kunne her slå av oppstart fra nettverkskortet. Det finnes også et verktøy for å slå av hele bootfunksjonaliteten til nettverkskortet, det er nevnt i FAQ'en.

http://www.intel.com/support/network/adapt.../pro100/faq.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...