Gå til innhold

skader ved offpistkjøring

Anbefalte innlegg

Hallaisen!

Jeg har et spørsmål til dere som kjører SERIØST offpist, ikke bare de som svinger utenom de oppmerka løypene i alpinanleggene.

Hvis det går noe galt med en av dere, denne personen ikke kan gå, må fraktes med båre, hva gjør dere da? har nemlig en idé om et båresystem til alpint ski. Men er ikke vits i å prøve å utvikle noe før jeg har lodda stemningen for det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før hadde Forsvaret noe som Magnus hjelpekjelke som rett og slett var en lerret-båre og noe tilbehør som du kunne bruke sammen med ett par med ski og lage en brukbar båre. Har selv brukt den en gang, og den funker faktisk ganske bra. Men den er ute av produksjon og den brukes heller ikke i Forsvaret lengre.

Når jeg kjører offpist har jeg med strips og en patruljebåre fra NFMCaseb som jeg stripser til skia og drar den andre etter meg. Har også måttet gjøre dette en gang og det funker, men det er slitsomt. HAr også med truger når jeg kjører offpist og det er ofte bedre å dra båren med truger enn med ski. Går litt tregere, men mindre slitsomt.

Lenke til kommentar
Før hadde Forsvaret noe som Magnus hjelpekjelke som rett og slett var en lerret-båre og noe tilbehør som du kunne bruke sammen med ett par med ski og lage en brukbar båre. Har selv brukt den en gang, og den funker faktisk ganske bra. Men den er ute av produksjon og den brukes heller ikke i Forsvaret lengre.

Når jeg kjører offpist har jeg med strips og en patruljebåre fra NFMCaseb som jeg stripser til skia og drar den andre etter meg. Har også måttet gjøre dette en gang og det funker, men det er slitsomt. HAr også med truger når jeg kjører offpist og det er ofte bedre å dra båren med truger enn med ski. Går litt tregere, men mindre slitsomt.

8449683[/snapback]

Kunne det da være interesse blant de aktive kjørerne med et system som er enklere å bruke enn strips og en vanlig båre?

Lenke til kommentar

8449683[/snapback]

Kunne det da være interesse blant de aktive kjørerne med et system som er enklere å bruke enn strips og en vanlig båre?

8453211[/snapback]

Rent teoretisk er det jo interessant. Må se en modell/tegning før jeg uttaler meg om det. Bør også vise den til flere og høre hva de sier.

Btw, den båren jeg bruker er rett og slett ett kraftig tøystykke med påsydde reim-håndtak. Ikke en båre i ordets klassiske forstand med andre ord.

Lenke til kommentar

8449683[/snapback]

8453211[/snapback]

Rent teoretisk er det jo interessant. Må se en modell/tegning før jeg uttaler meg om det. Bør også vise den til flere og høre hva de sier.

Btw, den båren jeg bruker er rett og slett ett kraftig tøystykke med påsydde reim-håndtak. Ikke en båre i ordets klassiske forstand med andre ord.

8456792[/snapback]

Ja okai, skal se om jeg får slengt i sammen ei grafisk tegning om ikke så altfor lenge da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...