Gå til innhold

Studio 10 stopper/avslutter under redigering

Anbefalte innlegg

Pinnacle Studio 10 avslutter under redigering når jeg prøver å switche til photo eller lyd. Har lagt inn en del film-scener (ca 10 min) skal nå legge inn noen bilder og legge på musikk. Noen som har opplevd lignende ?

Har en ganske kraftig bærbar Acer 8104 med 2Gb ram og 40Gb ledig på disc.

Har pachet opp Studio til 10.7.

Svein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvt å redigert mye med Pinnacle, men det bare kræsjer og henger seg opp. Satt og jobbet med et prosjekt i 15 timer, plutselig sa det stopp. Filmen var ikke mer enn en halv time, pluss at jeg har ny data med stor kapasitet og minne og alt. Jeg gav da opp etter uendelige forsøk og har nå Adobe Premiere Elements. Det har ikkje kræsjet enda, men jeg har ikke redigert så mange filmer enda.

En ting jeg ikke får til i Elements som gikk i Pinnacle, det er å vise et stillbilde noen sekunder inni et videoklipp. Noen som vet noe om dette????

Lenke til kommentar

Jeg har kommet litt videre nå. :)

Var inne på avanserte innstillinger for skjermkortet (ATI X700 128mb dedikert) og skrudde litt... Fokuserte på "performance" fremfor "quality" på noen av innstillingene. Får lagt inn stillbilder og tekst-plakater nå. Blir spennende når filmen vokser litt og jeg etterhvert skal legge inn kapitler og dvd-meny osv...

Men, dette blir litt for kronglete, har også måttet laste ned og innstallere ny avi-codec !! for i det hele tatt å få fram lyden på noen gamle tape-godbiter jeg hadde digitalisert. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...