Gå til innhold

Kjoere ubuntu fraa same pc som windows.

Anbefalte innlegg

Heihei!

I skrivande stund sit eg paa ein pc med windows, men eg koeyrer ubuntu livecd. Om det ikkje hadde vore slik at mamma og pappa skal bruke pcen, hadde eg nok installert ubuntu eller kubuntu med det same. Men, saa er det jo berre det at dei skal bruke han, saa daa lurte eg paa om det var mogleg at eg kan koeyre ubuntu paa same pcen. Korleis gjer eg det i praksis? Hadde vore fint om det hadde gaatt an at windows starta, men om ein t. d. under oppstart held inne F10, saa startar ubuntu. Er det mogleg aa faa ubuntu til aa vere tilsynelatande vekke, slik at foreldra mine slepp aa gjere noko, at det er eg som maa helde inne ein knapp under oppstart? Forresten, eg har ein eiga harddisk som eg kan installere paa.

Forresten, i ubuntu, kva er kommandoen for aa installere program?

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal du ha. Er det mogleg aa faa det slik at win startar automatisk, og at ein maa presse ein knapp for aa starte ubuntu?

Forresten, eg fann ut det med aa installere program

sudo apt*bindestrek*get install *program*

Lenke til kommentar
Takk skal du ha. Er det mogleg aa faa det slik at win startar automatisk, og at ein maa presse ein knapp for aa starte ubuntu?

8445701[/snapback]

Ja, det kan du ordne etter at du har installert Ubuntu.

Forresten, eg fann ut det med aa installere program

sudo apt*bindestrek*get install *program*

8445701[/snapback]

Når du ser apt-get skal du heller bruke aptitude som er et mye bedre program til å installere / avinstallere med.

Du kan også bruke Applications->Add/Remove... i menyen eller System->Administration->Synaptic

Lenke til kommentar

Takk skal du ha!

Trur kanskje eg skal prøve dette! Korleis gjer eg det, etter at eg har installert linux, slik at windows starter når pc'en bootar?

Forresten, slik har eg det no:

To harddiskar. C:\, der win er installert, og D:\ der vi har lite. (Fysiske harddiskar)

Saken er, at til no, har D vore brukt til eit lager der vi har ting i tilfelle C skulle kvelde. Er det mogleg å flytte filane på D over til C under installeringa av Linux på D, og deretter flytte dei over igjen til D? Eg er litt usikker på det med filsystem. Vert filene som vert flytta tilbake til D skada? Linux kan ikkje lese/skrive i NFTS, om eg ikkje tek feil?

Hadde vore flott om nokon gav meg ein rask briefing.

Lenke til kommentar
Takk skal du ha!

Trur kanskje eg skal prøve dette! Korleis gjer eg det, etter at eg har installert linux, slik at windows starter når pc'en bootar?

8445878[/snapback]

Det kan vi komme tilbake til når det blir aktuelt. Men et alternativ kan være å bruke et GUI-verktøy som f.eks. GrubConf.

Forresten, slik har eg det no:

To harddiskar. C:\, der win er installert, og D:\ der vi har lite. (Fysiske harddiskar)

Saken er, at til no, har D vore brukt til eit lager der vi har ting i tilfelle C skulle kvelde. Er det mogleg å flytte filane på D over til C under installeringa av Linux på D, og deretter flytte dei over igjen til D? Eg er litt usikker på det med filsystem. Vert filene som vert flytta tilbake til D skada? Linux kan ikkje lese/skrive i NFTS, om eg ikkje tek feil?

Hadde vore flott om nokon gav meg ein rask briefing.

8445878[/snapback]

Ubuntu Feisty kan både lese og skrive til ntfs. Åpne Applications->Add/Remove... søk etter ntfs, installer NTFS Configuration Tool
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...