Gå til innhold

Noen D-Link DNS-323 erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å kjøpe meg en D-Link DNS-323. Det er først og fremst pga at den har støtte for 2 disker da jeg allerede har 2 disker (2x 250GB Sata) liggende. Tenkte å kjøre disse i JBOD for å tilby filer på nettverket. Har forstått det slik at denne boxen er svært populær for personer som liker å modifisere softwaren til å tilby flere tjenester. Dette er noe jeg i utgangspunktet ikke bryr meg om, men jeg er opptatt av at den har en stabil firmware fra fabrikken så jeg sjelden må behøve å restarte den (eller få ellers nedsatt kvalitet). Er mest interessert i en helt enkel lagringsenhet med støtte for windows sharing og ftp, og med et intuitivt kontrollpanel.

Ting jeg lurer litt på:

Hvordan er strømforbruket? Er ikke noe vits å kjøpe denne hvis den drar like mye strøm som en fullblods PC.

Er det mulig å sette den opp slik at forskjellige brukere har tilgang til et felles område, men at alle brukere også har et privat "hjemmeområde"?

Hvordan er D-Link når det kommer til support av disse enhetene? Ofte releases av ny firmware?

Har også lest at det har vært noe tull med filsystemet på disse og at det har gått så langt som at D-Link har fjernet støtten for ext3. Hva dreier dette seg om? Noe jeg bør være obs på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...