Pozzolan Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Da var tiden inne for å få kritikk på mitt første design. Har brukt andre sine design litt for lenge. Det jeg har konsentrert med på er å få siden rask og enkel. Ikke noe fancy greier som tar 10 sekunder å laste. Det jeg sliter litt er typografien. Så hvis du har ett tips eller to er jeg takknemlig om du kan dele dem med meg. Selve designet finner du på http://kenneth.eggan.info/ Endret 25. april 2007 av stealthy Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Da var tiden inne for å få kritikk på mitt første design. Har brukt andre sine design litt for lenge. Det jeg har konsentrert med på er å få siden rask og enkel. Ikke noe fancy greier som tar 10 sekunder å laste. Det jeg sliter litt er typografien. Så hvis du har ett tips eller to er jeg takknemlig om du kan dele dem med meg. Selve designet finner du på http://eggan.info/2/ 8445359[/snapback] Her har du mine forslag: 1. For stor skrift i menyen. Ihvertfall i Opera. 2. Liten k i "koding". 3. Grønnfargen er ekkel. 4. Tåpelig å bruke det engelsek ordet "copyright". Alt materiale er omfattet av åndsverklovens bestemmelser, bruk plassen til noe annet. 5. Putt "Design og koding ... "høyrestilt i den nederste baren (den med boller og brus). 6. Headeren til venstre for avsnittet ser rart ut. Bruk mer indent. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 1. For stor skrift i menyen. Ihvertfall i Opera. Da har jeg valgt en mindre skrift. Hva synes du? 2. Liten k i "koding". Done 3. Grønnfargen er ekkel. Den er smak og behag. Jeg synes den ser bra ut men samtidig respekterer jeg det du sier. Planen er å legge inn en "stilark skifter" 4. Tåpelig å bruke det engelsek ordet "copyright". Alt materiale er omfattet av åndsverklovens bestemmelser, bruk plassen til noe annet. Grunnen til det er at selve siden er hostet i USA så USAs regler gjelder. Men har fjernet det i og med at siden blir rettet mot Norge. 5. Putt "Design og koding ... "høyrestilt i den nederste baren (den med boller og brus). Done. 6. Headeren til venstre for avsnittet ser rart ut. Bruk mer indent. Kan du utdype denne litt? Er litt usikker på hva du mener. Til slutt: En stor takk for tilbakemeldingen Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Typografien: Innrykk i første linje i hver avsnitt er en bok-greie, eller mest av alt en avis-greie. På web er det vanligst, og jeg regner med i de flestes øyne, penest uten innrykk. Avsnittene skilles fra før fra hverandre med luft over og under. Er det noen grunn til at <ul>-en din har så liten skriftstørrelse, eller har du bare glemt å sette font-size på den? Ellers ser det meste fint ut - du har også husket å øke linje-avstand, og lista di står på linje med resten av teksten, akkurat slik jeg liker det. Designet ellers: Meny og footer forsvinner nesten helt mot bakgrunnen. Dette er ikke så farlig med footer, men menyen kunne gjerne ha tiltrukket seg noe mer oppmerksomhet. Videre kunne menyen fått mer padding. Headerfargen tør jeg påstå at ikke passer inn helt uten videre, men jeg tror jeg heller ville ha endret bakgrunnsfarge enn headerfarge for å gjøre noe med det. Header er for øvrig dørgende kjedelig. Fadene i header, meny og footer ser noe billige ut, i mine øyne. Padding i innholdsfeltet er litt skjev. Endret 23. april 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Typografien:Innrykk i første linje i hver avsnitt er en bok-greie, eller mest av alt en avis-greie. På web er det vanligst, og jeg regner med i de flestes øyne, penest uten innrykk. Avsnittene skilles fra før fra hverandre med luft over og under. Fikset Er det noen grunn til at <ul>-en din har så liten skriftstørrelse, eller har du bare glemt å sette font-size på den? Fikset Designet ellers:Meny og footer forsvinner nesten helt mot bakgrunnen. Dette er ikke så farlig med footer, men menyen kunne gjerne ha tiltrukket seg noe mer oppmerksomhet. Videre kunne menyen fått mer padding. Headerfargen tør jeg påstå at ikke passer inn helt uten videre, men jeg tror jeg heller ville ha endret bakgrunnsfarge enn headerfarge for å gjøre noe med det. Header er for øvrig dørgende kjedelig. Fadene i header, meny og footer ser noe billige ut, i mine øyne. Har byttet ut bakgrunnsfargen. Er det bedre nå? Eventuelt tips til farge? Padding i innholdsfeltet er litt skjev. Skal være fikset nå. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Har byttet ut bakgrunnsfargen. Er det bedre nå? Eventuelt tips til farge? Passet ... ikke. Eller - joda, den var mye bedre enn den forrige, men likevel står den for mye i kontrast resten.. Vil du se god bruk av farger, ta en titt her. Stilrent, rolig og mege elegant utført. Endret 23. april 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Du har ikke et konkret forslag til farge da? Er ganske tom for ideer nå Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Denne siden er rimelig genial.. EDIT: Siden du bruker blå, grønn og gul farge på siden din, kan du jo prøve å søke på "green blue yellow", og se hva du får. Sikkert noen brukbare forslag der.. Endret 23. april 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Vel da prøver jeg igjen. Nå med en helt ny farge. I mine øyne ser det mye bedre ut nå. Nå står headeren for tur hvis jeg ikke får noen flere tips. Men adobelinken var genial! Skal bruke den når jeg lager mitt neste design Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Vel da prøver jeg igjen. Nå med en helt ny farge. I mine øyne ser det mye bedre ut nå. Nå står headeren for tur hvis jeg ikke får noen flere tips. Men adobelinken var genial! Skal bruke den når jeg lager mitt neste design 8455048[/snapback] Joda, mye bedre.. Headeren går kanskje litt for mye opp i bakgrunnen (de er litt for like, fargemessig), men hvis du sier du skal fikse den, håper jeg du bruker en annen farge.. Lykke til videre, og god natt.. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Satte sammen en header nå. Er ikke så god på det enda, men det blir vel bare bedre og bedre med tiden håper jeg. Det jeg lurer på nå om jeg skal prøve runde hjørner Jeg poster vel en update når jeg er ferdig. Men takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Fargevalget er forferdelig. Kanskje du blir rik på idèer her? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg syns fortsatt skriften i menyen er for stor. Men hvis du vil ha den slik så behold den. Samme med grønnfargen. Mellomrommet mellom menyen og det hvite syns jeg ser rart ut. Og en litt mer spenstig font i headeren. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ikkje det verste eg har sett til å vere ditt aller første design. Det du bør tenke på vidare, neste gong, whatever er; - Koden din: Ikkje det verste eg har sett, men litt "div-mania" er der. Ellers kanskje tenke litt på bruk av overskrifter, sjå på dei som eit hierarki som skal danne ein struktur over innhaldet på sida. - Reint visuellt er det òg litt å ta tak i; der er for eksempel ingen kontinuitet i sida - ingen samanheng mellom overskrift, innhaldsdel og bunndel. Prøv å få sida til å henge litt meir saman ved å bruke dei same fargane og den same stilen overalt. Litt kræsj med lyseblått, guffen gråblå i header og ekkel grønn i meny og footer. - Typografien kunne òg ha vore meir spanande, men er heilt grei. Ein del å ta tak i, men det skal ikkje vere lett. Jobb steg for steg med ting, og ta ting som det kjem. Keep it up :thumbsup: Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Fargene: Fine minimalistiske farger bortsett fra den mørkeblå i headingen, som er helt feil hvis du vil oppnå et kontrastbrudd. Mitt forslag er å prøve en lys lys blåfarge eller hvit. Typografi: Kjedelige fonts. Kan være greie men her blir det litt mye av det enkle. Prøv å ikke bruk så like fonter i header og ingress. Ser bra ut hvis du holder det til 2-3 fonter (slik som du har). Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Da har jeg oppdatert fargene. Hva synes dere? Passer de bedre sammen nå? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Da har jeg oppdatert fargene. Hva synes dere? Passer de bedre sammen nå? 8463106[/snapback] Bedre, men fortsatt noe som ikke stemmer. Bruk flere farger enn kun blå.. (selvom du bruker forskjellige VERSJONER av blå, hjelper det ikke..) noe gulaktig ville vært fint.. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Hvor burde jeg få inn det gule? Menyene headeren eller noe annet? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hvor burde jeg få inn det gule? Menyene headeren eller noe annet? 8463263[/snapback] Skriften både i menyen og i banneren kunne godt ha skilt seg litt ut ja, jeg har ikke sagt at du MÅ bruke gult, men jeg ville prøvd med det.. Det er din side, ikke vår, så bestem selv.. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Byttet ut headeren nå, hva synes du? Fikk inn litt gult hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå