krbalto Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 ubuntu, dvd-versjon eller cd-versjon? Skal prøve meg med linux nå, Har en FS v3205 som jeg skal installere ubuntu på og "leke" meg litt, prøve noe nytt. Men skal jeg laste ned ubuntu, dvd-versjon eller cd-versjon? dvd-versjonen tar vel sikkert par døgn å laste ned? Hva er forskjellen på de 2? Mvh Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 eneste forskjell er om de skal brennes på CD eller DVD for å bruke til innstalasjon... Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 eneste forskjell er om de skal brennes på CD eller DVD for å bruke til innstalasjon... 8445182[/snapback] Det er eneste forskjellen? hva er poenget med det da? Det er ikke noe mere på dvd'versjonen? ser jo at den er på ca 4gb. Mvh Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Forskjellen er vel først og fremst at DVD-versjonen inneholder en god del flere programmer enn CD-versjonen, men disse kan du selvsagt installere ved behov senere. Edit: leif. Endret 22. april 2007 av hulahulag Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Se der... da lærer jeg jo noe nytt allerede. Hva slags programmer er det i dvd-versjonen? Vil dvd-versjonen være best siden jeg er nybegynner? eller er det det samme? Mvh Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er akuratt det samme, men skal du absolutt installere alt som finnes så er dvd kjekt siden du slipper å bytte cd fire ganger ;p Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Hva er "alt"? Hvilke programmer er det snakk om? Mvh Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg vil si at DVD-versjonen er best hvis PC-en du skal bruke den på ikke har nett eller veldig treg linje. Da kan du installere de fleste programmene fra DVD-en i stedet for fra nettet. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Så hvis jeg har nett med grei "km't", så er det like greit å bare laste ned cd-versjon? Mvh Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jepp, det er nok det greieste. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Ok, takk. Men hva slags programmer er det som er med dvd-versjonen? Mvh Lenke til kommentar
kommers Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 I tillegg til å inneholde alt som er på CD-en så er det med ekstra pakker til alle mulige slags formål (du kommer ikke til å få noen liste av meg, akkurat -- ikke at jeg har en heller). Alt fra ekstra tekst-editorer, kodebibliotek-filer for ulike programmeringsspråk, sikkert noen flere spill, ekstra nettlesere, flere utviklingsverktøy, flere screensavere etc. Men du har neppe bruk for alt det ekstra som finnes på DVD-en, så har du grei Internettforbindelse så bare installerer du fra CD og etterinstallerer det du er interessert i fra Internett. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 ok, takker.. mvh Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Det er ikke noen ekstra installerte programmer på DVD versjonen. Den eneste forskjellen er at det ligger noen ekstra "installasjonsfiler" slik at du kan installere noen ekstra programmer fra DVD-platen. - Det anbefales uansett ikke å gjøre. Det enkleste er å installere programmer direkte fra nettet. - Bruk CD-versjonen slik som kommers sier. Endret 22. april 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå