Demander1988 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Sitter på Telenor med et Speedtouch modem og en 3com switch. Når jeg skrur modemet av og på fungerer interneten en liten periode (1 - 5 min) så forsvinnern bare igjen. Så åpner jeg cmd prompt og pinger www.vg.no - får not responding 3 av 5 ganger eller mer. Skrur modemet av og på, så gjentar dette seg. Har brukt litt over en time på å skrive denna posten bare. Noen som vet hva problemet er? Akkurat nå har jeg kun min egen pc koblet til swichen, men når jeg setter i ledninga til pappa og min finnes det ikke liv fra telenor sin side hos oss. Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Er det modem dere bruker med PPPoE oppringing fra en PC eller er det et routermodem? Prøv å koble en PC rett i modemet og se om du har samme problem da. Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Det er ikke et routermodem nei, kun moden Setter jeg ledning direkte inn i den får jeg den dere No connectivity eller no sånt erroren. Ingen ip med andre ord. Mener modemet ringer opp av seg selv jeg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Et rent modem vil ikke kunne koble seg opp med pppoe. I såfall har du et routermodem. Du finner ut hvilken type du har om du går på veiledninger på online.no. Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg vet ikke hva pppoe er, men har to routere, en er Routermodem, andre er bare router (den jeg bruker nå) Endret 22. april 2007 av Demander1988 Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Det kan IKKE være et rent modem hvis den kobler seg opp "automatisk". Hva er vitsen med å koble til en svitsj i et modem? En kan bare koble seg på en om gangen (såfremt en ikke har en router) Endret 22. april 2007 av Kurume Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) OK PPPoE er måten forbindelsen din mot sentralen kobles opp på. PPPoE ringer opp og må gis passord og brukernavn. Har du rent modem vil en PC ringe opp med et dialup-program. Du vil da kun få koble til den computeren... Da bør du skaffe deg en router som foretar pålogging automatisk og som du kan koble flere maskine bakom. Endret 22. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Speedtouch 510i, mer enn det vet jeg ikke Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvordan er dette koblet. Har du telefonkabel inn i 510i og din PC koblet til porten (LAN) ut? Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Telefonkabel > Modem > Switch > PC Setter jeg pcen direkte till modemet skjer det ingen ting. Da får jeg ingen ip Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det du kaller switch er det en router? Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Det er en 3COM Wireless klump. fattern kallern switch Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) løsning: 1. trykk windowstast +R og skriv cmd og trykk enter 2. skriv så tracert www.hw.no 3. gjenta 1 og skriv ping "ipadressen til den første i listen" -t eksempel: "ping 10.1.1.1 -t" 4. gjenta punkt 3 bare med ipadresse til nr 2 på lista 5. gjenta punkt 3 bare med ipadresse til nr 3 på lista 6. gjenta punkt 3 bare med ipadresse til nr hw.no Så når problemet oppstår så ser du hvor pakkene stopper aka hvor problemet ligger. EDIT: Leif Endret 22. april 2007 av Kurume Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Pinging 80.212.32.0 with 32 bytes of data: Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=33ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=10ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=34ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=117ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=33ms TTL=126 Ping statistics for 80.212.32.0: Packets: Sent = 8, Received = 5, Lost = 3 (37% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 10ms, Maximum = 117ms, Average = 45ms Control-C Ustabilt. Der ligger problemet? ^C Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Hvilket "hop" er det? skriv gjerne også hva du fikk i tracert'en EDIT: En må ta misnt 100 ping's for å få et resutat som forteller noe. Endret 22. april 2007 av Kurume Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Du har alså en trådløsrouter fra 3com. Lurer på om du bør starte med å kryptere den. Det kan være noen som bruker den trådløst og får den til å gå bananas. Du kan gå i dosvindu og skrive IPCONFIG Se etter standard gateway og bruk den adressen til å logge deg på routeren (i nettleseren). Sett på kryptering (helst WPA). Prøv å pinge www.uio.no før og etter du gjør dette. Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Gjetter på en PC med virus som flooder nettverket... Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Kan det ha noe med saken å gjöre at vista kjöres? Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Her kan dere se hvordan internetten min fungerer, og det er på denne han kutter, Kurume ti211110a081-l1.ti.telenor.net [80.212.32.0]. C:\Documents and Settings\Administrator>tracert www.vg.no Tracing route to www.vg.no [193.69.165.21] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms 4294967269 ms <1 ms 192.168.1.1 2 15 ms 9 ms 9 ms ti211110a081-l1.ti.telenor.net [80.212.32.0] 3 9 ms 10 ms 4294967277 ms ti0021d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [1 172.80.21] 4 ^C C:\Documents and Settings\Administrator>ping 80.212.32.0 -t Pinging 80.212.32.0 with 32 bytes of data: Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=12ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=38ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=10ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=16ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=12ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=10ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=10ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=10ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=47ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=97ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=40ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=40ms TTL=126 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=41ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=13ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=12ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=40ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=38ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=50ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=38ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=41ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=11ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=53ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=41ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Request timed out. Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=40ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=11ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=38ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=41ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=38ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=10ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=40ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=40ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=10ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=10ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=42ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=11ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=84ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=208ms TTL=126 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=11ms TTL=126 Reply from 80.212.32.0: bytes=32 time=39ms TTL=126 Ping statistics for 80.212.32.0: Packets: Sent = 70, Received = 61, Lost = 9 (12% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 10ms, Maximum = 208ms, Average = 36ms Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 hvis pingtidene dine har holdt seg stabile til routern din (192.168.1.1) så er ikke problemet på din pc. Enten så kan det være at linjen din detter med, eller så klikker wan- inngangen på routeren din. hvis du gir meg din offesielle ip-adresse så kan jeg ta å pinge deg. Hvis jeg også får packetloss er det 99% sjanse for at feilen ligger i linjen din eller routenen din. For å være sikker for at det ikke er routeren som er problemet, så kobler du pcen din direkte inn i modemet. Her er jeg usikker om du trenger krysset tp-kabel. (se manual). Hvis du også da får packetloss, så er det linjen din som skaper problemene. Ring da til telenor for å få feilsøkt linjen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå