Gå til innhold

Ossen motor har folka?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

God ide med en motortråd og ikke bare en båt-tråd :thumbup:

 

Kan jo ta alle motorer jeg har hatt:

 

Første motor: Jonhson 4hk på en 8fots terjesen jolle gikk greit det

 

Andre motor: Evinrude 6hk 4-takt på en sørspeed 11,5 gikk greit det og men etter ett år gikk motoren adundas, husker ikke hva som var feil men den ble levert inn på garantien og da fikk jeg min

 

Tredje motor:

Evinrude 8hk 4takt.... denne gikk i ca ett år før den og begynte og fjuske og vi levertde den også inn på garantien

 

Fjerde motor: Betalte 7000 i mellomlegg fra garantien og fikk en 9,9hk johnson gt 2-takt som ble trimmet til 15 og den gikk som en kule i flere år før jeg solgte den til mine foreldre for 9000kr....

 

Femte motor: Kjøpte en skibsplast 15vs der det stod på en 40evinrude 2-syl 2-takt 1984 mod som det var byttet topppakning og elektronikk på og den sviver som en klokke, utrolig sprek motor også!

 

Sjette motor: Kjøpte en motor til den andre båten jeg har liggende en 15fots speedbåt, en suzuki 30hk 3-syl 2-takt 1995 mod ikke fått prøvd den enda, men regner med at det vil gå greit unna det :thumbup:

 

Har de to siste motoren selv, foreldrene mine har johnson 9,9en og vi kjøpte også igjen den 8hk evinruden som fjuska for 1500kr og vi klarte og reparere den så den har søstra mi på den gamle båten min (sørspeed 11,5)

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar

hei eg har mange motora

 

1: 4hk mariner

2: 9,9(15hk) yamaha

3: 4hk yamaha

4: 5hk evinrude

5: 20hk mercury

6: 20hk mercury

7: 20hk mercury

8: 35hk johnson

9: 2stk 3,5hk suzuki

10: 2stk 2,5hk evinrude/johnson

11: 6hk evirude

12: 40hk mercury

13: 50hk mercury

 

eg har alle motorane frå nr 3 og oppover enda :) so om noken trenger deler so sei i frå

Lenke til kommentar

Så var det resten av båtparken til familien da:

 

1. suzuki 6hk 2-takt 1987 mod, skal selges til fordel for 9,9hk johnsen som foreldrene mine kjøpte av meg....

2.Yamaha 30hk 3-syl 2takt 1989 mod.....

3.Enda en johnson gt 9,9hk- 15hk 2-takt 2001 mod

4.saab 30hk diesel i en trømøy 22fots sjekte

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...