owike Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Dette problemet har jeg hatt meget lenge. Ved spilling av spill, og gjelder ved alle instillinger, altså har jeg prøvd å justere ned instillinger osv. Problemet varierer også svært mye, ofte er det umulig å fortsette og forekommer hele veien, andre ganger skjer det ikke. Problem: Ved spilling forekommer det hakking som ligner på lagg, der lyden "repeterer" seg selv i enorm fart, lagget varer i 0,5-2 sekunder om ganger som éttlagg da, og på én gang kommer ofte 3-4 slike 0,5 sekunder etter hverandre. Altså, iløpet av 5-6 sekunder skjer 2-4 slike. Så kan det gå alt fra 10sekunder til flere minutter til neste kommer. I begynnelsen trodde jeg det var spillet det var feil med, lyddriveren, men så fant jeg ut at hvis jeg tok standardklokkingen på CPU som jeg hadde satt til 2,2 ned til normal 2,0, så var problemet vekk. Men alikevel har nå problemet blusset litt opp igjen - etter jeg har kjøpt meg en ny Opteron 170! Vanskelig å forklare - spør i vei, så prøver jeg å svare best mulig. Lenke til kommentar
TkNatzy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er ofte at du må innstallere den nyeste skjermkort driveren også. Hvis selve spillet lagger så er antagelig problemet at du ahr for dårlig grafikkort eller ikke nyeste driver. Hvis bare lyden lagger, så veit jeg ikke. Lenke til kommentar
owike Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Vel, svaret er begge deler, spillet stopper og lyden repeterer seg. Jeg har selvsagt nyeste skjermkortdriver - nVidia sin 93.71 for mitt 7800GT. Jeg vet med 100% sikkerhet at det ikke er ytelsen til kortet, med mindre det er ødelagt, som er problemet. Det samme skjer ved de laveste instillinger. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Har du sjekka temperaturen på komponentene i maskinen da? Kan jo være kjøling ikke virker som den skal. Lenke til kommentar
owike Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Kjører ikke Vista, kjørte Win Media Center tidligere, nå kjører jeg vanlig WinXP Pro - Samme problem. Temperaturen er normal; CPU idle = 30grader - Max load = 45MAX GPU idle = 38grader - Max load = 55MAX Sys = ca. 30-40 PSU = 30-40 Lenke til kommentar
TkNatzy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Eneste jeg kan komme på da, er at hovedkortet ditt muligens har tatt kvelden. Lenke til kommentar
owike Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Hovedkortet ja... Kan være logisk, for jeg har et annet problem også; Ref: Hit Når det gjelder dét problemet, må svaret enten være PSU eller HK. Synd jeg nettop oppgraderte siste rest ut av 939-systemet mitt for noen tusen... Lenke til kommentar
owike Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Men. Hva på hovedkortet kan iså tilfelle være galt... Fordí, det er kun i få slike tilfeller det er problem... Daglige jobber og annet fungerer smertefritt, små 3d-applikasjoner fungerer fint, bare når pc'en er i surt humør er det slik - i spill. Litt vanskelig for meg å kjøpe nytt 939-kort nå med tanke på om det lønner seg. Men samtidig, kjøper jeg AM2 f.eks, taper jeg bokstavelig talt minst de 3000,- jeg nettop brukte på en Opteron til 939 og 1gb ekstra med pc3200 ram... itilegg regner jeg da enda en ny av begge deler også da som tap.... Må vel regne om tap til verdi i fremtiden... Vanskelige greier detta her..... Endret 22. april 2007 av owike Lenke til kommentar
owike Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 (endret) PROBLEM LØST! Oppgraderte nettopp til SLI, klokket ned CPU - Ingen problemer overhodet med dette problemet! EDIT: Deler av innlegget er flyttet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=755650 Endret 26. april 2007 av owike Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå