andrvas Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Vi er en gjeng som skal til Bulgaria i sommer, og har leid flere dobbeltrom, hvor vi bor 2 stk på hvert rom, pluss at det er en ekstraseng i hvert dobbeltrom (altså er det mulighet for 3). Har egentlig alltid lurt på dette spørsmålet, hvordan pleier hoteller å reagere dersom man tar med seg noen inn på hotellrommet (som ikke bor der fra før av) og lar dem overnatte? Altså, dersom jeg treffer ei meget grei jente på byen og tilbyr henne å overnatte på mitt hotellrom (hvorpå hun takker ja), hvordan vil da hotellet reagere på dette? Er vel i utgangspunktet forbudt, eller..? Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er forbudt ja. Rett og slett fordi hotellet skal til enhver tid ha informasjon om hvilke personer som befinner seg på hotellet. Si at det skulle brent i hotellet da, og liv gikk tapt. Hvordan skulle de funnet ut at jenta du tok med, faktisk befant seg der? Sikkert andre grunner også. Men dette er en av de største grunnene til at andre gjester ikke skal oppholde seg på rommene etter "leggetid". Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Samt at hotellet taper penger på at folk sover der gratis. Nå skal det jo sies at det er mulig å lure inn folk... men konsekvensene av dette er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Vi var 17 stk. på et hotellrom en gang, hadde nachspiel. Det hele endte med at vaktene kom og "beordret" alle tilbake på rommene sine og heiv ut de som ikke bodde der. Så nei, det er nok ikke lov. Tviler dog på at de finner ut av det hvis det kun er én person. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Rett og slett fordi hotellet skal til enhver tid ha informasjon om hvilke personer som befinner seg på hotellet Jeg har ved flere anledninger bestilt hotellrom i mitt navn, oppgitt at det er for to personer, men hotellet har aldri fått greie på navnet på den jeg har reist sammen med.. har aldri blitt bedt om mer enn mitt eget navn når jeg bestiller, og ingen har heller spurt ved sjekk-inn. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er stort sett bare i Norge, at man betaler pr person på rommet. Overalt ellers hvor jeg har vært, betaler man pr rom. Har selv aldri hatt problemer med "overnattingsgjester" på rommet.... Vi var 17 stk. på et hotellrom en gang, hadde nachspiel. Det hele endte med at vaktene kom og "beordret" alle tilbake på rommene sine og heiv ut de som ikke bodde der. inv_biggrin.gif Så nei, det er nok ikke lov. Tviler dog på at de finner ut av det hvis det kun er én person. Kan vel kanskje ha noe med støy å gjøre....? Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå