lucky666 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Noen som har prøvd å klokke et MSI P965 Neo kort? Litt nysjerrig på hvor høy fsb dere har klart å lure ut av det. Får en i det hele tatt justert spenninga på cpu? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 http://www.tweaktown.com/articles/963/7/pa..._msi/index.html De klarte 402 fsb Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg har dette kortet selv. Så lenge man har en Core 2 Duo E4300, kan man ikke sette FSB høyere enn 265 MHz Det finnes ingen mulighet for å justere CPU-spenning - med mindre MSI kommer med en ny BIOS med mulighet for det (noe jeg tviler sterkt på). Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 265 fsb Det var da utrolig dårlig. Jeg bygger om en pc til en kompis,og får det MSI kortet som betaling for jobben. Jeg har deler,så jeg får bygd en komplett pc på kortet.Tenkte jeg skulle kjøpe en E4400,og selge pcen som den er. Tror nok ikke at MSI gir ut bios med vcore justering nei Hvilken bios blir anbefalt. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 265 fsb Det var da utrolig dårlig. 8445064[/snapback] Mange har skaffet MSI P965 Neo og Core 2 Duo E4300 i håp om å overklokke bra for lite penger, men har gått i fella (meg inkludert ). Med en E4300 kjører northbridge kun på 800 MHz strap, og busshastighetsvalg er mellom 200 og 265 MHz. Har kjørt 265 MHz selv, men får da problem med at maskina henger ved alle rebooter. Maskina må slås av og på for å "våkne" igjen. Kjører på 240 MHz nå, skal se hvor høyt jeg kan kjøre FSB før reboot-problemet dukker opp. Det sies at de fleste ikke kan kjøre FSB noe høyere enn 250 MHz uten problemer. Vurderer sterkt å skaffe et Gigabyte GA-965P-DS3 fra demo-avdelinga til Komplett etter hvert, så jeg får klokket prosessoren litt mer. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har fått et MSI P965 Neo for en jobb jeg har gjort.Tenkte jeg skulle kjøpe en E4400 med 10x multi,for å se om det gikk an å lure opp hastigheten litt.Men ser ut som jeg lurer meg selv da :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Har samme kort selv i et system, demovare må vite.. Det er ikke ett hk man kjøper for å klokke langt, det er helt klart. Jeg har ikke testet hvor FSB-grensen går i mitt tilfelle, da det er en PC som ett familiemedem bruker/er avhengig av. Det lille jeg hadde tid til å teste viste at det ihvertfall greide FSB350. Problemer med "heng" ved boot/reboot opplevde jeg også, men det har jeg lokalisert til å skyldes en "tvilsom" Bios mht USB-porter. Sørger man for å deaktivsere/koble fra USB-enheter ved boot går det greit. Dette er ett hk blant flere av tilsvarende "Low-end" segmentet til MSI som MSI ikke har noen grunn til å være stolt over. Det eneste som er bra med hk'et er at det er svært billig å få tak i som demovare. Nyprisen er også grei nok, men ikke mer. Det burde ikke være vanskelig for MSI å få "koderne" til å lage en noenlunde funksjonell Bios. Jeg tror likevel det er (enda) ett bevisst valg fra MSI for å begrense reklamasjoner, da VRM neppe er dimensjonert for noe særlig mer Volts enn stock. Men dette er bare en antagelse fra min side.. Nei, gå for ett demokort fra Gigabyte/Asus (DS3/S3, P5B) istedet. Da skal det ikke stå på klokkemuligheter ihvertfall. PS. Vær nå litt "edruelige" da folkens. En OC på ca.33% for ett hk som ikke er laget med tanke på OC er ikke dårlig. Synes mange er blitt litt for "blaserte" etter inntoget av hk/chipset for Core 2 Duo som greier 100% OC av FSB. FSB500+ er kanskje ett minstekrav for noen, men da bør man som regel "grave dypere" i lommeboka for å være sikker. Edit: Det er dessverre en "feature" i dette hk'ets bios å sette begrensinger for OC (FSB) avhengig av hva som er "standard" FSB for CPU man har i hk'et. For Celeron D (FSB133) er max FSB165, for P4/E4n00 (FSB200) er max FSB265..osv. Styr unna mao.. Endret 23. april 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 er ikke sikkker på fsb på dette korttet men somsagt det er ikke mye klokkekort, får ikke min e6300 høyre en 2,2005mhz, ikke sikker på fsb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå