stian90_2 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 God dag alle sammen. Jeg er ganske fornøyd med kroppen min, men skulle vel gjerne vært litt sterkere i armene, føler meg litt puslete i forhold til resten av vennegjengen, pluss at de skulle sett litt større ut.. Så tenkte jeg at istedenfor og begynne på helsestudio, og betale masse penger for og gå dit bare for og trene armer, kan jeg ikke kjøpe meg noen manualer ? Er dette og anbefale ? Hvor kan jeg da kjøpe disse ? Hvordan øvelser og hvor mye burde jeg trene med disse ? Hvordan oppvarming burde jeg gjøre ? Ja det var vel det jeg lurte på til og begynne med. Takker for alle hyggelige gode svar.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Tren hele kroppen du, ellers vil du se helt missformet ut. http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ Øvelser. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Tren hele kroppen du, ellers vil du se helt missformet ut. 8443893[/snapback] Akuratt det som er problemet mitt akuratt nå for tiden da, har ganske store og kraftige lår etter mye sykkling osv.. Magemuskler har jeg også osv, men har ikke en dritt på armene liksok. Derfor ønsker jeg og begynne med dette. Takk for link, skal lese.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Vel, hvis du trener hele kroppen vil det gjevne seg ut, bare gi det litt tid Hvis du trener baseøvelser som knebøy og markløft vil testosteronnivået i kroppen øke og armene vil også vokse mer. Armene vokser også igjennom ryggøvelser som nedtrekk, roing osv.. Så er lurt å trene hele kroppen. Endret 22. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det DNA sier her er riktig. For å ta et eksempel så vokser mine (små) armer; biceps vokser selv om jeg ikke trener den direkte, og triceps vokser når den får 2-3 sett direkte trening i uka. Fikk en kamerat av meg som vanligvis likte å trene bicepsøvelser til å bli med meg på et opplegg for rygg som jeg la opp slik at biceps skulle involveres mest mulig, og resultatet var at han sa at dette ga bedre trening enn når han brukte tid på å trene biceps spesifikt Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Men vil dette fungere på alle ? Probleme mitt er jo at jeg har store lår muskler og magemuskler. Og små arm muskler. Så vil liksom ikke trene hele kroppen, for så og få ENDA større lår muskler og så arm muskler og se like mye ut som en trekan om du skønner. Men dog så er det godt mulig at det er best og høre etter, men anbefaler dere og begynne på treningstudio ? eller vet dere om en fin måte og trene på som ikke ingår dette ? feks, jogging, sykkling, bruke manualer ? osv osv i det uendelige.. Knebøy og markløft ? kan hende jeg har vært borti det, men akratt navne ga meg ingenting. Kan du forklare nermere hva det betyr ? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Å ikke trene bein og rygg er ren skjær idioti da dette er de definitivt to største og viktigeste muskelgruppene. Trening av disse områdene vil frigi stoffer som er fordelaktig for total vekst - ergo bør du ikke satse på å unnlate dem. Dessuten vil du finne ut at du raskt vil overgå det du beskriver som "store lår". Så lenge du kun bedriver sykling vil du uansett aldri få særlig kraftige lår... Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Å ikke trene bein og rygg er ren skjær idioti da dette er de definitivt to største og viktigeste muskelgruppene. Trening av disse områdene vil frigi stoffer som er fordelaktig for total vekst - ergo bør du ikke satse på å unnlate dem. Dessuten vil du finne ut at du raskt vil overgå det du beskriver som "store lår". Så lenge du kun bedriver sykling vil du uansett aldri få særlig kraftige lår... 8451890[/snapback] Var nå det jeg kom på i farten.. Men da vet jeg det, stoler på det. Men er det noen mulighet for og trene med dette hjemme på en sinnsyk måte / ute i god luft ? eller er det slik at jeg burde begynne på helsestudio ? Lenke til kommentar
gnav Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Det er klart det finnes mer kreative måter å bli sterkere i kroppen enn å gå på helsestudio Du kan begynne å klatre. Både i trær og fjellklatring. Dette er spennende og gir et lite adrenalinkick, spesielt på bratte fjellsider. Dette er spesielt godt for ryggen og armene. Hvis du kjenner det er for lett kan du alltids ta på deg en sekk med sten oppi e.l. Ro. Finn deg en robåt, last opp med masse tung last og ro. Trener rygg og armer. Armhevinger med feks. en krakk/noen ben/en unge på ryggen (for ekstra belastning) slik at du klarer feks. 4x10 reps. Også kan du ta Kroppshevinger for biceps og rygg. Ellers kan du jo lage dine egne vekter for markløft, benkpress, knebøy osv. (for eksempel finne en solid stokk og noen vekter som kan bestå av gamle bildekk med sement oppi.) Dette var bare noen eksempler. Bruk fantasien Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Skjønner, hadde vært arti og begynne på fjellklatring, om man ser bort fra at man er redd før høyder. Men, markløft ? knebøy ? hva i all verden er det ? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Oppsøk en sportsbutikk og kjøp et sett med manualer! Det gjorde jeg, og jeg angrer ikke et sekund. De kosta særdeles lite, og de er deilige å trene med. Bare å lese en kjapp guide på internett (gjerne animert), linker finnes overalt på forumet, og sette i gang på egen hånd. Kjempegøy. Dersom du føler at det blir for kjedelig er det en smal sak å skaffe seg medlemskap i treningsstudio.. Endret 23. april 2007 av fredrikg-ohoi Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Her er også et program for manualer. Her kan du kjøpe manualer til 399. Men du bør kjøpe flere skiver, om ikke med en gang, så etterhvert. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Her er også et program for manualer. Her kan du kjøpe manualer til 399. Men du bør kjøpe flere skiver, om ikke med en gang, så etterhvert. 8453504[/snapback] Nå er vel ikke akurat ett sett medd 15kg til sammen så veldig effektivt. Selv trente jeg med et 15kg sett (7.5kg hver hantel) i 3mnd siden jeg ikke viste at jeg kunne begynne på treningstudio fordi jeg var 15 men det kunne jeg. Og skal si deg jeg ikke fikk så veldig mye ut av den treningen bortsett fra bedre helse og bedre kondisjon (sykkling og bedre kosthold). Men armene vokste jo litt, men hadde vokst mye mer på ett treningstudio. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Man får ikke tatt all verdens øvelser med max 15 kg hantler, men andre viktige øvelser kan improviseres. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Man får ikke tatt all verdens øvelser med max 15 kg hantler, men andre viktige øvelser kan improviseres. 8454287[/snapback] Vektkoffert med to stk forkrommede manualer med gjengelåser, 4 x 0,5 kg og 8 x 1 kg forkrommede vektskiver 25 mm - totalt 15 kg. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Nå er vel ikke akurat ett sett medd 15kg til sammen så veldig effektivt. Selv trente jeg med et 15kg sett (7.5kg hver hantel) i 3mnd siden jeg ikke viste at jeg kunne begynne på treningstudio fordi jeg var 15 men det kunne jeg. Og skal si deg jeg ikke fikk så veldig mye ut av den treningen bortsett fra bedre helse og bedre kondisjon (sykkling og bedre kosthold). Men armene vokste jo litt, men hadde vokst mye mer på ett treningstudio. 8453942[/snapback] 1. Når han trener biceps og triceps, kan han bruke én hantel om gangen, så da får han brukt opp mot 15 kg når han trener, og som han selv sier, er det armene som henger etter, og at dem ikke er så velbygd, da regner jeg også med at 15 kg burde holde for han, hvis han ikke har trent armene noe særlig fra før. 2. Jeg sa at det kunne lønne seg å kjøpe flere skiver. 3. Å diskutere hva som er best av en koffert med hantler til 399 og helsestudio materiell til millioner sier vel seg selv at det er en unødvendig diskusjon, jeg ser ingen grunn til å diskutere det i det hele tatt. 4. Han spurte etter hantler i innlegget sitt. 5. Hvordan treningen din virket på deg betyr ingenting for andre. Du kan ha trent feil, du kan ha hatt feil kosthold, du kan ha glemt å øke motstanden (trent med samme antall kg hele tiden) og det kan være et genetisk bomskudd for deg. Som sagt, hva person A gjør kan aldri sammenlignes med person B når vi snakker om trening sånn sett. Poenget er at, uansett hva du gjorde feil, så trenger ikke han gjøre samme feilen. 6. At du må på treningsstudio for at armene skal vokse, er jeg ikke enig i. Du må bare sette på flere skiver på hantlene dine. 7. Nå er ikke jeg uenig i at treningssenteret er en god ide, men sålenge trådstarter ber om hantler, så er det vel like greit å bare droppe det, med mindre han har penger og lyst, så er jo det det beste alternativet. Men som sagt, jeg er enig der. Men det er ikke dumt å ha litt trening på hjemmefronten før man drar på et treningsstudio. Dessuten er det fint å ha et par hantler hjemme når treningsstudioet er stengt (som f.eks på helligdager) så kan han trene hjemme Endret 23. april 2007 av Databamse Lenke til kommentar
DNA Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Har prøvd å putte alle vektskivene på sånne manualer, helt umulig å få alle på Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Tror fint at armene mine klarer seg fint med en 10-11 kilo til og begynne med MAX. Så får jeg kjøpe flere skiver etterhvert.. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Har prøvd å putte alle vektskivene på sånne manualer, helt umulig å få alle på 8457284[/snapback] Jeg kvoterer meg selv: 1. Når han trener biceps og triceps, kan han bruke én hantel om gangen, så da får han brukt opp mot 15 kg når han trener Jeg har ikke sagt at man kan bruke 15 kg. Man må trekke fra vekta på den ene stanga som er 5 kilo delt på to, da vil det bety ca 2.5 kg pr stang. Og så eventuelt trekke ifra noen halv-kilos skiver som man eventuelt ikke får plass til, så skulle han være ganske høyt oppe på antall kilo i forhold til hvor mange han fikk med kofferten. Uansett, her er en annen koffert, samme pris, samme antall kg. Og her kan du bestille flere skiver. Jeg vil oppfordre deg til å sjekke med lokale butikker om dem selger 30 mm vektskiver før du eventuelt bestiller over nett, for produktene er jo ikke akkurat optimalisert for å spare på fraktutgifter Her er et annet alternativ fra Chr. Mobeck. Anbefaler at du også ser igjennom her om det er noe interessant der. Endret 24. april 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå