Gå til innhold

2x1mb Crusial balistix 6400

Anbefalte innlegg

Hei! Hvor mye klarer disse brikkene. Kjører de no på 888 mhz 2.25v. Men for å få 1:1 må jeg opp i 1066 mhz. (har overklokket pentium d 830 til 4 ghz).

Har ingen mellomting mellom 888 og 1066 mhz.

Klarer de 1066? Er det farlig å prøve?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Hvor mye klarer disse brikkene. Kjører de no på 888 mhz 2.25v. Men for å få 1:1 må jeg opp i 1066 mhz. (har overklokket pentium d 830 til 4 ghz).

Har ingen mellomting mellom 888 og 1066 mhz.

Klarer de 1066? Er det farlig å prøve?

Takk for svar!

8443530[/snapback]

Har sett flere som kjører de på så høy hastighet. Du må nok opp i en del volt for det, så husk å ha GOD kjølig ;)

Lenke til kommentar

Mine Crucial Ballistix 5300 CL3 (samme chips, D9GMH) klarer 1100 på 2,1V med CL5

For å klare CL4 over 1000 må du nok opp en del på spenninga.

Ikke bruk høyere spenning enn du må for å få pc-en stabil.

Så lenge du ikke går alt for høyt på spenninga er det ikke farlig.

Uansett bør du ha vifter til å kjøle, spesielt om du går over 2,2-2,3V

Har testa alle mine 4 brikker til 2,45V, men jeg anbefaler ikke å bruke så høy spenning 24/7

Lenke til kommentar

ok. takk. et par spørsmål:

1. Ka er forskjelden på Bus speed (266)og rated fsb (1066)?

2. Kor langt er det hensiktsmessig å klokke minnet?

3. På esken til hovedkortet står det: "1333 mhz effort free" (asus p5b premium) Ka betyr det?

Takk for svar!

Endret av ryggemann
Lenke til kommentar
ok. takk. et par spørsmål:

1. Ka er forskjelden på Bus speed (266)og rated fsb (1066)?

2. Kor langt er det hensiktsmessig å klokke minnet?

3. På esken til hovedkortet står det: "1333 mhz effort free" (asus p5b premium) Ka betyr det?

Takk for svar!

8453272[/snapback]

1.

Bus speed er faktisk FSB som hovdkortet kjører. og rated fsb er hva FSB kalles med C2D systemer. rated FSB = FSB x 4

2.

Det er ikke noe å hente på å kjøre minnet raskere enn 2 x FSB eller rated FSB / 2

3. Er jeg ikke sikker på. Tror det har å gjøre med strap'en til prosessoren. Satser på at non andre tar svarer på den ;)

edit: leif overboard

Endret av CyMTeC
Lenke til kommentar
2.

Det er ikke noe å hente på å kjøre minnet raskere enn 2 x FSB eller rated FSB / 2

Jo, det er det. Skjønner ikke hvor folk har det fra at det ikke gjør det...

8520964[/snapback]

Joda det er litt å hente på det. Mne ved å kjøre 1:1 så kan du sette ganske lave timings og det veier godt opp for ikke fullt så rask hatighet sett praktisk. Selvsagt så har det lite å si i en del bench programmer, men ikke mye forskjell på det ved vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Henter mer på frekvens enn timings, innenfor rimelighetens grenser.

8523362[/snapback]

Det kommer mye ann på hovedkortet du har også da. På mitt eVGA 680i så ligger det nesten mer i timings enn frekvens. Mens hos andre så ligger det mer i frekvens igjen også. Så det blir en ganske individuell sak igjen.

Lenke til kommentar

Intelsystemer favoriserer bandbredde med den arkitekturen det er i dag på brikkesett, man tjener UANSETT på og kjøre minnet høyere med divider.

Hva minnekontrolleren utnytter og gjør med minnet ditt er da en annen sak, AMD sin AM2 plattform derimot favoriserer Lave timinger bedre i forhold til Intel sin minnebandbredde, hvis det er lov å sammenligne to så forskjellige systemer.

Hvis man faktisk tester dette selv i praksis vil man se at ofte bør man ta slike tester man leser med en klype salt, ofte er det for mange variabler, og feilmarginene er der.

Ofte er det "cherrypicked" hw som blir testet, og ikke det som mann i gata kan kjøpe seg.

Lurer virkelig på hva som hadde skjedd hvis Intel hadde fått bygd inn minnekontrollern sin på cpu som AMD har gjort :hmm: ......ønsketenkning...lol...

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...