Kim-Tore Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Heisann.. for et par dager siden fortalte jeg om brenneren min som plutselig sluttet og funke og at den brente deg og hele maskinen stoppa opp.. Nå har det seg slik at jeg har vært hos en kamerat og formatert og lagt inn win på nytt.. Maskinen starter men kun når jeg bare har i harddisk. Når det står i cd-rom vil den ikke starte. Men når jeg er inne på win så kobler jeg til dtrøm og den spinner og går ut og inn akkurat som vanlig.. Men når jeg setter i ide kabelen så er det akkurat som den blir død.. Lyser ikke lenger og går verken inn eller ut.. Noen som har peiling på hva dette kan være?? pls.. det er så kjiprt med ny pc som ikke funker.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Mulig du har snudd IDE kabelen feil vei i kontakten? Lenke til kommentar
Kim-Tore Skrevet 21. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2002 Neida..jeg har sjekka alt sånn..sitter som støpt i støpslene.. Og så står den på slave.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Hææææ, har du brukt samme cd brenner eller noe??? Ble litt forvirret av starten... Pass på at du har master og slave. Ide er ikke akkuatt som usb, så man skal aldri plugge det inn mens maskinen står på. Hvis du alikevel prøver har jo bios sakt at det ikke finnes noen enhet der så da finner heller ikke windows det antar jeg. Kanskje cd rom er ødelagt sjekk med en ny en. Lenke til kommentar
Kim-Tore Skrevet 21. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2002 Altså dette er den nye.. Cd rommen ble jo brent..Harddisk på master i ide2. CD rom på slave i samme ide.. Virker ut som den dør når den får signaler fra ide eller no.. Huff trenger jo cd rom til og legge inn alle drivere osv.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 La oss få høre oppsettet, spennende det at du har hardisk og cdrom på ide 2 men hva med ide1 Prøv hd på ide1 og cdrom på ide2..., og pass på temperatur. Lenke til kommentar
Kim-Tore Skrevet 21. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2002 Altså maskinen starter ikke hvis jeg har hardisken på ide1.. Først trudde jeg det var Psu'n som hadde ødelagt brenneren og litt av hk også.. _________________ Intel Pentium 2.4 Ghz 256 Twinmos Pc2100 ddr ram 80 Gb Ibm DeskStar 7200rpm Q-tec Svart Midi Kabinett Gainward Geforce 4 Ti4200 64ddr ram Abit Bd711 Hovedkort 3dmark 2001SE : 10620 3dmarks <--- Klin Orginalt!! [ Denne Melding var redigert av: Kim-Tore på 2002-12-21 17:15 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Mulig du har snudd IDE kabelen feil vei i kontakten? Nei det går ikke ann, Bare se på kabelen så er det en styrepinne øverst. Er derfor de har laget den for at du ikke skal sette den feil vei? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Altså dette er den nye.. Cd rommen ble jo brent..Harddisk på master i ide2. CD rom på slave i samme ide.. Virker ut som den dør når den får signaler fra ide eller no.. Huff trenger jo cd rom til og legge inn alle drivere osv.. Har du prøvd med en annen ide kabel. Kan være at cd-rom'em din ikke liker ata66 kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå