Minty123 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Artikkelen Leste i VG idag om en kinesisk gutt som ble spist av en krokodille, en skikkelig trist sak var intrykket jeg fikk fra overskriften. Etter litt nærmere lesning kom det fram at fire kinesiske guttunger hadde tatt seg inn i innhegningen til krokodillen i dyreparken, for så å provosere dyret. Guttungene ertet krokodillen med stokker og steiner Ikke overaskende endte ikke dette godt, og en av guttene måtte bøte med livet. Det jeg reagerer på med det hele, er at krokodillen ble avlivet. Denne krokodillen er ikke noe fælere en de andre krokodillene her i verden, den lå stille og rolig i innhegningen sin helt til de tre pøblene kom å lagde bråk. Krokodillen drepte i selvforsvar, noe alle krokodiller i hele verden ville gjort. Om det etisk riktige å gjøre er å avlivle denne krokodillen, er det etisk riktig å avlive alle andre krokodiller i hele verden, da disse også med 100% sannsynlighet kommer til å drepe eventuelle krabater som mener å plage livsfarlige dyr er en "god ide". Om noen absolutt måtte avlivest grunnet denne hendelsen, hadde jeg heller sett at det ble de tre resterende guttene. Det er tross alt disse som er forbryterene i denne hendelsen, mens krokodillen på den andre siden er det uskyldige offeret. Innspill noen? Edit: Ser nå at det var 4 gutter, ikke 3 som sto bak dette ufyselige angrepet Endret 22. april 2007 av PandaMartin Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Eg synest ikkje det er etisk korrekt å ta livet av krokodillen, men for publikum og dei pårørande si skuld er det kanskje det beste. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Eg synest ikkje det er etisk korrekt å ta livet av krokodillen, men for publikum og dei pårørande si skuld er det kanskje det beste. 8443419[/snapback] Enig, men det demonstrerer menneskelig dumhet at det 'gir rettferdighet' for disse menneskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå