Upsaker Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Heisann. Mamma og pappa kom for ikke så lenge siden tilbake fra ferie med kameraet. Når jeg nå prøver å legge inn bildene på pcen via en minnekortleser, spør den bare om ejg vil formatere kortet. Mac osx vil heller ikke lese det. Kameraet sier bare card error. Er det noen måte å få det tilbake? Pcen merker at det står i minnekortleseren. Kortet er forresten av typen xd, og det er et olympus mju 300 kamera. Endret 22. april 2007 av Jurgis Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Heisann.Mamma og pappa kom for ikke så lenge siden tilbake fra ferie med kameraet. Når jeg nå prøver å legge inn bildene på pcen via en minnekortleser, spør den bare om ejg vil formatere kortet. Mac osx vil heller ikke lese det. Kameraet sier bare card error. Er det noen måte å få det tilbake? Pcen merker at det står i minnekortleseren. Kortet er forresten av typen xd, og det er et olympus mju 300 kamera. 8443358[/snapback] Prøv et file-recovery eller image recoveryprogram. Søk på nettet, eller stikk innom en fotobutikk om du vil at noen skal gjøre det for deg. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Har prøvd GetDataBack for Fat som minnekortet var formatert med før. Bør jeg satse på å formatere det og prøve å hente det på nytt etter formateringen hvis jeg ikke har funnet de nå? Fant noen andre ødelagte filer. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Alt du gjør med kortet, kan føre til at data som ligger der blir overskrevet eller ødelagt. Du kan prøve å ta det med til en fotobutikk. Der jeg jobber bruker vi Lexar Image Rescue som etter min erfaring er et av de programmene som får frem mest av gamle bilder, og det er uavhengig av om kortet er formatert i FAT eller ikke. Eneste gangene det ikke funker, er når datamaskinen ikke ser at du setter inn kortet. Bruker også en kortleser, som kan lette jobben til programmet. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Altså, jeg bruker en kortleser, men Windows sier jo at kortet ikke er formatert. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Tror faktisk ikke Image Rescue bryr seg om det. Det scanner kortet uavhengig av om det er formatert eller ikke så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Det samme skjedde for meg et par måneder tilbake. Jeg fikk ikke til å scanne kortet før jeg formaterte det. Scannet med Active File Recovery og fikk tilbake 2/3 av filene. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Takk for tipsene. skal prøve å få de tilbake. Er ikke krise, men hadde vært fint Active File Recovery fant jo ikke engang minnekortleseren. Bare harddiskene og dvdrommene. Endret 29. april 2007 av Jurgis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå