Gå til innhold

Kjøpe Intel E4300 eller E4400? og hvilken ram?

Anbefalte innlegg

Håper Dere kan gi meg et hint i riktig retning...

Skal ikke overklokke - og lurer på om jeg skal kjøpe:

Intel E6300 eller E4300 - planlegger ikke å overklokke.

Prosessoren skal stå på dette hovedkortet:

ASRock

Er prisforskjellen så liten at jeg bør gå for E6300 eller er forskjellen så liten at E4300 er det beste kjøpet?

Takker for feedback :thumbup:

EDIT: Oppdatert - kjøper E4300 eller E4400 - trenger tilbakemelding på hvilken jeg skal velge og hva slags ram til denne.... :yes:

Endret av abrakadabri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for E6320 den er u/bekreftet inn til nettbutikken den 23.04.07 til en utslagspris kr.1395,- (Netshop). Denne CPU har 4mb Cache imotsettning til E6300 som har 2mb Cache, selges til kr. 1375,- (Netshop)

Hvis du kan vente ca 1 uke og du bruker program/spill som har utbytte av de 2mb ekstra cachen så kjøp E6320.

Lenke til kommentar

du bør definitivt gå for e4300. det hovedkortet duger ikke noe videre til overklokking, men pga høyere multi og lavere bus kan e4300 lett klokkes til 2.5-2.6ghz. E6300 får du maks opp i 2-2.1.. (og du bør nesten overklokke.. hovedkortet støtter 266mhz bus, så kjør det på den hastigheten og du får 2.4ghz.. uten å overklokke hk, kun cpu.)

Endret av awesom-o
Lenke til kommentar
gå for E6300 du... den støtter fler ting en E4300 som f.eks 64 bits OS mm.

litt bedre ytelse også....

anbefaler å kjøpe E6300 :p

Mvh

Sigmund

Det eneste E6300 støtter som ikke E4300 støtter er hardware-virtualisering (noe som ikke er viktig for 99% av oss).

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for den der 2,0 Ghz'en med 4mb cache fra netshop. dessuten dere 4000 klassen støtter ikke intel vt technology. Det leste jeg. Jeg ville gått for den definitivt. Den er ikke så dyr heller. Den andre 2ghz'en fra intel koster jo 2000kr.

Lenke til kommentar

Da får jeg straks trykke på kjøpsknappen:

Handlekurven er nå satt opp slik:

ASRock 4CoreDual-VSTA

Intel Core 2 Duo E4400

Kingston ValueRAM DDR2-667 1GB

Intel handlekurv

Bør jeg heller gå for E4300 og spare de pengene?

Er ram'en god nok til å klokke med, vil jeg kunne nærme meg 3 ghz?

Og hvilken ev. annen ram bør jeg velge?

Takker for kjapp respons - hadde vært topp - så jeg kan kjøpe straks... :thumbup:

EDIT: Kan også tillegge at jeg velger ASRock for å bruke et 6600GT AGP - kort som jeg har fra før. Er dette håpløst utdatert slik at jeg heller bør kjøpe et low-budget PCI-Express kort? Og isåfall; hvilket? Takker...

Endret av abrakadabri
Lenke til kommentar

hva skjermkort har du? skal du spille må du opp litt. også 2gb ram.

hvis du ikke er noe særlig gamer så kjøper du e4300 til under 1000kr. den er rask fordi om det står 1.8ghz, det tilsvarer vel 3.5-4ghz vanlig pentium om jeg tar feil her. noe sånt. og hvis du tenkte kjerne x2 så ville det 7-8ghz. men det skjer med dual core.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...