trøls Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 I denne debatten fremkommer det - som i alle andre rasismedebatter - at folk flest ikke har den fjerneste anelse om hvordan det er å vokse opp som gutt på Oslo øst. 8445302[/snapback] Sant. Forholdene på skolene på Oslo øst er helt på trynet. Desverre gjør det at folk fra Oslo øst ofte ikke har peiling på at det finnes "normale" innvandrere heller. 8445360[/snapback] Jepp, og det er trist. Det første man må erkjenne i en slik debatt, er at de fleste innvandrere er lovlydige og snille - akkurat som med nordmenn. Men det er usaklig å bli kalt rasist hvis man påpeker at den lille fraksjonen som står for faenskapen er vesentlig større hos innvandrerne enn hos nordmennene - ihvertfall sett i forhold til populasjonsstørrelsen. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) DET er det ENESTE smarte du har sagt hittil! Grattulerer! Nei, det var faktiskt ikke nødvendig. Og, JA jeg blir fornærma når utlendinger kaller meg for en potet. Hadde jeg sagt "Jævla vårrull" til en asiater, så hadde jeg blitt satt i fengsel for rasisme eller en heftig bot. Javel? Jeg tror du bare bruker eksempelet "jævla potet" som en grunn til å si at de er rasistiske. Du som majoritet i samfunnet (rasemessig) blir da ikke blir fornærmet av den grunn. Du skammer deg heller ikke over å være hvit. Noe mange sorte, brune og whatever gjør. Mange av de skammer seg når en majoritet av hvite mennesker stirrer på dem eller evt. kaller dem "jævla nigger/svartsvidd pakkis" whatever. Fengsel og heftig bot? Please. Jeg vil bare utheve den rasistiske generaliseringen du bedriver: Jeg er bedre enn dem fordi jeg ypper ikke til bråk. Jeg forsvarer meg selv. Og jeg har lært meg selv at de kommer aldri til å slutte med mindre du gjør motstand. Og NOK motstand er å vise dem at når de ypper til bråk, så får de ta konsekvensene. Hele poenget med at de ypper med alle er jo fordi de lengter så inderlig etter "respekt", og hvorfor det vet jeg ikke. Eller så er det fordi de er rasister selv. Og får å svare på spørsmålet ditt du har stilt opptil flere ganger nå (Som jeg egentlig trodde det ikke var nødvendig å svare på): Ja selvfølgelig ville jeg stått imot en nordmann også! Hvis en utlending/nordmann hadde prøvd å voldta deg? Ville du latt han gjøre det da? Eller ville du gjort motstand? Og isåfall, hvilken motstand? Du er, etter min mening, den største rasisten i denne situasjonen. Endret 22. april 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Man blir rasist fordi alle mennesker har fordommer. Blir du bitt av en edderkopp, du blir dritdårlig og spyr, så tar du ikke sjansen på at neste edderkopp du ser ikke er giftig den også. Du holder deg langt unna, eller så dreper du den. Vel, dette er det vi gjør med andre mennesker også. Hvis en person blir grisebanka av noen muslimer, så holder han seg enten unna de, ellers kan det være en trigger som får han til å gå løs på alle muslimene han ser selv. Også har du media bildet osv. Personer som ikke er med muslimer, jøder eller hva de enn måtte være, får et bilde i media som kan være negativt. Da kommer fine utspill som " faens muslimer, de ødelegger alt " osv. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg ville selv si at rasisme er en form for forsvarsmekanisme, som vi ikke godtar i vårt moderne samfunn. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) DET er det ENESTE smarte du har sagt hittil! Grattulerer! Nei, det var faktiskt ikke nødvendig. Og, JA jeg blir fornærma når utlendinger kaller meg for en potet. Hadde jeg sagt "Jævla vårrull" til en asiater, så hadde jeg blitt satt i fengsel for rasisme eller en heftig bot. Javel? Jeg tror du bare bruker eksempelet "jævla potet" som en grunn til å si at de er rasistiske. Du som majoritet i samfunnet (rasemessig) blir da ikke blir fornærmet av den grunn. Du skammer deg heller ikke over å være hvit. Noe mange sorte, brune og whatever gjør. Mange av de skammer seg når en majoritet av hvite mennesker stirrer på dem eller evt. kaller dem "jævla nigger/svartsvidd pakkis" whatever. Fengsel og heftig bot? Please. 8445401[/snapback] Jeg har aldri sagt noe rasistisk til en person, ikke en eneste gang iløpet av hele mitt liv. Hvis de føler seg mindreverdig over at en hvit person drar blikket fort over dem, da har de virkelig et problem. Hvorfor skulle jeg skamme meg over hvilken hudfarge jeg har? Jeg tviler på at noen i det heletatt gjør det, med mindre de levde i slavetia i USA osv. Og se for deg dette: Jeg anmelder en pakistaner for å ha kalt meg "Jævla potet". -- Hva tenker politimannen? Jeg blir anmeldt for å ha kalt en asiater "Jævla vårrull". -- Hva tenker politimannen? Afrikanere her tar av seg hatten omtrent når du møter en. Asiatere her slår av en prat med deg når du kjøper ting i kiosken dems. Jeg syns de er mye hyggeligere enn nordmenn. Men de fleste av de andre jeg har nevnt er bare idioter mot oss. Hvis du hilser på de, så kan du forvente deg å få "fuck deg" til svar. Armen min: Du må slutte å røyke så mye tjall. Nå begynner du med "DE - DEM" greia de igjen. Endret 22. april 2007 av Twingy Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Forklar meg, Latskap - hvordan ser man en muslim? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 asså, når innvandrere har kommet hit til Norge pga Krig og alt det greiene, så mener jeg at de burde tåle å bli kalt NEGER, svarting, utlending uten å bli kaldt rasist! Jeg selv er en utlending.. ble adoptert, har norske foreldere, men ser ikke på meg selv som Norsk! jeg er mye enig av twingi.. sier Jeg bryr meg ikke om noen kaller meg "jævla neger" hvorfor skal jeg bli støtt av det?.. hva er så farlig å si neger til en eller KAFFER?.. Hvis en Hvit sier neger til enn neger, så klikker han og begynner med å true han osv.. latterlig! Folk som har kommet hit til Norge, bør tåle å bli kaldt neger, svarting whatever.. uten å bli truet! "do kale mai neger, jai banke dai, do beskyter din hvite venn, jai sende hele min gjeng po dai" ah, bare fordi jeg holdte meg med kameraten min så er jeg "rasist" ah, og jeg lover at ALLE de som er adopterte og har norske forledere er jævlig leie av disse "innvandreere" som ødelegger for oss andre som virkelig har lyst til å bli aksperter! flame me:D Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg vil bare utheve den rasistiske generaliseringen du bedriver: Jeg er bedre enn dem fordi jeg ypper ikke til bråk. Jeg forsvarer meg selv. Og jeg har lært meg selv at de kommer aldri til å slutte med mindre du gjør motstand. Og NOK motstand er å vise dem at når de ypper til bråk, så får de ta konsekvensene. Hele poenget med at de ypper med alle er jo fordi de lengter så inderlig etter "respekt", og hvorfor det vet jeg ikke. Eller så er det fordi de er rasister selv. Og får å svare på spørsmålet ditt du har stilt opptil flere ganger nå (Som jeg egentlig trodde det ikke var nødvendig å svare på): Ja selvfølgelig ville jeg stått imot en nordmann også! Hvis en utlending/nordmann hadde prøvd å voldta deg? Ville du latt han gjøre det da? Eller ville du gjort motstand? Og isåfall, hvilken motstand? Du er, etter min mening, den største rasisten i denne situasjonen. 8445505[/snapback] seriøst.. når han skriver DEM så mener han jo de HAN har vært borti... Ikke mørkhudete generelt. Endret 22. april 2007 av Zuckron Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 ArmenminAU at min rase er majoritet i et samfunn unnskylder da ikke rasisme? Uansett om jeg skammer meg over å være hvit eller ikke, så unnskylder det ikke rasistiske uttalelser! Da får vi et enveissamfunn, hvor man alltid kan skylde på majoriteten! ( Noe jeg mener vi allerede har i dag ) Og faktum er at det er mange steder ( spesielt i oslo ) hvor ariere faktisk ikke er i flertall i det heletatt. Hvor rasismen råder - ikke bare mot de svarte, men mot de hvite. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Forklar meg, Latskap - hvordan ser man en muslim? 8445501[/snapback] Når jeg sier muslim så mener jeg pakistanere, somalere, iranere osv. Jeg sier vanlighvis hvor folk kommer men orket ikke å ramse det opp. Plis ikke ta opp små ting i innlegget mitt, se på det i helhet. Jeg er faktisk ikke rasist. Jeg kan gjerne si ting som " Faen jeg hater bråkete utlendinger " eller at jeg hater " bråkete muslimer ". Men da er det faktisk ordet " bråkete " jeg hater, ikke muslimene i seg selv. Jeg hater da bråkete nordmenn like mye som bråkete svensker, iranere eller kurdere! ( Må bare nevne at jeg bare har sett så mange brukere aktive i en tråd samtidig på Siste ordet:P ) Nå tror jeg at jeg forstå det du spurte om: Det finnes ikke en guideline på " how to spot a muslim " - men det er her fordommene kommer inn. Du holder deg unna folk du " antar " er muslim, som oftest igjen går på hudfarge. Og værsåsnill, se mitt innlegg i sammenheng med de tidligere innleggene mine. Endret 22. april 2007 av Latskap Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg har aldri sagt noe rasistisk til en person, ikke en eneste gang iløpet av hele mitt liv. Neivel, men her på forumet får det virkelig ut virker det som. Hvis de føler seg mindreverdig over at en hvit person drar blikket fort over dem, da har de virkelig et problem. Sa jeg "drar blikket fort over dem"? Hvorfor skulle jeg skamme meg over hvilken hudfarge jeg har? Jeg tviler på at noen i det heletatt gjør det, med mindre de levde i slavetia i USA osv. Dersom du er sort og alle andre er hvite så vil man alltid føle seg annerledes på en eller annen måte. Jeg så f.eks. en sort fyr her om dagen som gikk inn i datarommet på skolen der det var omtrent kun hvite dudes som satt. Gjett hvor mange som stirra på ham, og evt. gjorde litt smånarr av han i stillhet. Armen min: Du må slutte å røyke så mye tjall. Nå begynner du med "DE - DEM" greia de igjen. Javel, så du har fordommer mot hasjrøykere også? seriøst.. når han skriver DEM så mener han jo de HAN har vært borti... Ikke mørkhudete generelt. Seriøst....Det er ikke sånn jeg oppfatter det. Det klarer vel du å lese selv også? asså, når innvandrere har kommet hit til Norge pga Krig og alt det greiene, så mener jeg at de burde tåle å bli kalt NEGER, svarting, utlending uten å bli kaldt rasist! Jeg selv er en utlending.. ble adoptert, har norske foreldere, men ser ikke på meg selv som Norsk! jeg er mye enig av twingi.. sier wink.gif Jeg bryr meg ikke om noen kaller meg "jævla neger" hvorfor skal jeg bli støtt av det?.. hva er så farlig å si neger til en eller KAFFER?.. Hvis en Hvit sier neger til enn neger, så klikker han og begynner med å true han osv.. latterlig! Folk som har kommet hit til Norge, bør tåle å bli kaldt neger, svarting whatever.. uten å bli truet! "do kale mai neger, jai banke dai, do beskyter din hvite venn, jai sende hele min gjeng po dai" ah, bare fordi jeg holdte meg med kameraten min så er jeg "rasist" ah, og jeg lover at ALLE de som er adopterte og har norske forledere er jævlig leie av disse "innvandreere" som ødelegger for oss andre som virkelig har lyst til å bli aksperter! flame me:D "Ja seff, vi MÅ disse de som kommer fra krig og elendighet. Tåler de krig, får de faen meg tåle at vi hater dem og disser dem også!" ArmenminAU at min rase er majoritet i et samfunn unnskylder da ikke rasisme?Uansett om jeg skammer meg over å være hvit eller ikke, så unnskylder det ikke rasistiske uttalelser! Da får vi et enveissamfunn, hvor man alltid kan skylde på majoriteten! ( Noe jeg mener vi allerede har i dag ) Og faktum er at det er mange steder ( spesielt i oslo ) hvor ariere faktisk ikke er i flertall i det heletatt. Hvor rasismen råder - ikke bare mot de svarte, men mot de hvite. Tror du ikke jeg vet det? Rasismen mot minoriteten er uansett mye verre omtrent alltid. Bla bla bla. Du holder deg unna folk du " antar " er muslim, som oftest igjen går på hudfarge. bla bla bla Javel, ja? Sound pretty lame to me. Men nå kommer jeg sannsynligvis ikke til å orke å svare på flere innlegg da jeg sannsynligvis får så mange svar tilbake etter dette. Endret 22. april 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Trenger ikke ha fordommer mot tjall her, sånn som du skriver Du er et levende bevis på akkuratt det. Har du sett den der filmen hvor en hvit fyr tror han er neger? Husker ikke helt hva den het Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Trenger ikke ha fordommer mot tjall her, sånn som du skriver Du er et levende bevis på akkuratt det. Har du sett den der filmen hvor en hvit fyr tror han er neger? Husker ikke helt hva den het 8445626[/snapback] Bulllshit bullshit bullshit. Carebears. Det er heller rasismen og skrivemåten din som er et resultat av for mye alkoholinntak og crackrøyking. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Trenger ikke ha fordommer mot tjall her, sånn som du skriver Du er et levende bevis på akkuratt det. Har du sett den der filmen hvor en hvit fyr tror han er neger? Husker ikke helt hva den het 8445626[/snapback] Bulllshit bullshit bullshit. Carebears. Det er heller rasismen og skrivemåten din som er et resultat av for mye alkoholinntak og crackrøyking. 8445651[/snapback] vet ikke jeg. . ... men er det bare du som syntes at han har en rasistisk skrivemåte? Jeg syntes hvertfall ikke virker som du er veldig hissig nå. .ta en chill pill ja Endret 22. april 2007 av Zuckron Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 For et dårlig comeback, Zuckron. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) For et dårlig comeback, Zuckron. 8445705[/snapback] Ikke var det noe comeback, og hvorfor syntes du det? Hva gjør skrivemåten hans rasistisk? De tingene du har pekt ut er at han skriver "DE" og "DEM". Men "DE" og "DEM" er ment for de på han sin skole, som du også sikkert har skjønt. Utover det så ser jeg ingen ting som gjør hansin skrivemåte rasistisk? Endret 22. april 2007 av Zuckron Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Og akkuratt ved det punktet fikk jeg nok! Jeg tok tak i hue på han og smalt rett i døra så glasset knuste og han besvimte.. Lå rett ut på bakken i 5 min. Trodde jeg tok livet av han jeg så ble ganske redd, men han våkna jo opp, fult av blod i trynet og da begynte han å si unnskyld og dritt. Hører fra mange at det eneste noen av disse skjønner er vold. Setter du deg i respekt hos dem så slutter de å plage deg. Men hvis du er en svak, norsk hviting, så vil de hakke og hakke på deg. De ser ned på svake nordmenn, for vi er så pinglete siden vi ikke tyr til vold like ofte. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Jeg er bedre enn dem fordi jeg ypper ikke til bråk. Jeg forsvarer meg selv. Og jeg har lært meg selv at de kommer aldri til å slutte med mindre du gjør motstand. Og NOK motstand er å vise dem at når de ypper til bråk, så får de ta konsekvensene. Hele poenget med at de ypper med alle er jo fordi de lengter så inderlig etter "respekt", og hvorfor det vet jeg ikke. Eller så er det fordi de er rasister selv. Og får å svare på spørsmålet ditt du har stilt opptil flere ganger nå (Som jeg egentlig trodde det ikke var nødvendig å svare på): Ja selvfølgelig ville jeg stått imot en nordmann også! Hvis en utlending/nordmann hadde prøvd å voldta deg? Ville du latt han gjøre det da? Eller ville du gjort motstand? Og isåfall, hvilken motstand? 8445310[/snapback] Voldtekt har ingenting med denne diskusjonen om rasisme å gjøre. Å sammenligne det blir bare feil. Du sier du forsvarer deg, greit. Du sier at du ville gjort det samme om det var en fra norge som gjorde det, det er greit det og. Men etter hva jeg har oppfattet så har du vokst opp et sted hvor innvandrere vil ha respekt, og de bruker feil metoder for å få det. Og med det har du fått et annet syn på dem. Du sier selv at når du går ned gaten så er du "redd" for hvem du skubber borti elns. Etter hva folk svarer virker det som om noen blir rasister pga. opplevelser de har hatt med fargede innvandrere. Og du er jo en av de som har hatt slike uhyggelige oppplevelser. Så, er du rasist? Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg er bedre enn dem fordi jeg ypper ikke til bråk. Jeg forsvarer meg selv. Og jeg har lært meg selv at de kommer aldri til å slutte med mindre du gjør motstand. Og NOK motstand er å vise dem at når de ypper til bråk, så får de ta konsekvensene. Hele poenget med at de ypper med alle er jo fordi de lengter så inderlig etter "respekt", og hvorfor det vet jeg ikke. Eller så er det fordi de er rasister selv. Og får å svare på spørsmålet ditt du har stilt opptil flere ganger nå (Som jeg egentlig trodde det ikke var nødvendig å svare på): Ja selvfølgelig ville jeg stått imot en nordmann også! Hvis en utlending/nordmann hadde prøvd å voldta deg? Ville du latt han gjøre det da? Eller ville du gjort motstand? Og isåfall, hvilken motstand? 8445310[/snapback] Voldtekt har ingenting med denne diskusjonen om rasisme å gjøre. Å sammenligne det blir bare feil. Du sier du forsvarer deg, greit. Du sier at du ville gjort det samme om det var en fra norge som gjorde det, det er greit det og. Men etter hva jeg har oppfattet så har du vokst opp et sted hvor innvandrere vil ha respekt, og de bruker feil metoder for å få det. Og med det har du fått et annet syn på dem. Du sier selv at når du går ned gaten så er du "redd" for hvem du skubber borti elns. Etter hva folk svarer virker det som om noen blir rasister pga. opplevelser de har hatt med fargede innvandrere. Og du er jo en av de som har hatt slike uhyggelige oppplevelser. Så, er du rasist? 8445899[/snapback] Grunnen til at jeg nevnte voldtekt er fordi du er en jente. Det er noe du burde være redd for, og derfor spurte jeg deg; Hva ville du gjort i en sånn situasjon? Ville du sagt: "Åh nei! Værsåsnill å ikke voldta meg!?" Eller ville du sparka han i ballene så han hadde seila om slik at du kunne løpt vekk fra det hele? Ja nettopp, det er akkuratt det du ville ha gjort. Akkuratt som jeg ville ha slått en som yppa til slosskamp med meg. Er jeg rasist? Er det min skyld at utlendingene her oppfører seg sånn? Det er ikke min skyld og heller ikke mitt problem. Folk får gjøre som dem vil bare det ikke går utover meg. Men når det gjør det, så lar jeg det ikke skje!! Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Grunnen til at jeg nevnte voldtekt er fordi du er en jente. Det er noe du burde være redd for, og derfor spurte jeg deg; Hva ville du gjort i en sånn situasjon? Ville du sagt: "Åh nei! Værsåsnill å ikke voldta meg!?" Eller ville du sparka han i ballene så han hadde seila om slik at du kunne løpt vekk fra det hele? Ja nettopp, det er akkuratt det du ville ha gjort. Akkuratt som jeg ville ha slått en som yppa til slosskamp med meg. så fordi jeg er jente burde jeg være redd for å gå ut av huset, fordi jeg kan bli voldtatt? Kanskje det å yppe noen til slåsskamp, og det å faktisk bli voldtatt er så forskjellig at jeg greier ikke sammenligne det. Du fikk en slags "forvarsel" en som blir voldtatt får ikke det. Unnskyld. Selvom jeg er jente betyr ikke det automatisk at jeg aldri har blitt truet, at jeg aldri har blitt yppet på. Er jeg rasist? Er det min skyld at utlendingene her oppfører seg sånn? Det er ikke min skyld og heller ikke mitt problem. Folk får gjøre som dem vil bare det ikke går utover meg. Men når det gjør det, så lar jeg det ikke skje!! Det skjønner jeg. Men går man da under definisjonen av en rasist? Du er ikke så ille at du ikke vil ha noe slags kontakt med innvandrere fordi du tror alle "sånne" er like? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå