Twingy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Og når du møter 100 brune utlendinger og 5 av dem er snille, er ikke flesteparten av dem idioter da? :!: Så dette er fakta? Hvis jeg møter 100 "brune" utlendinger som er kun 5 av dem snille? Hvor skaffer isåfall den infoen fra? Det at det typisk neger å kalle en hvit fyr for rasist er fordommer og bs. Grunen til rasisme er fremmed frykt og kultur forskjeller. Når det er noe vi mennesker ikke kjenner så blir vi skeptiske med en gang, det er av vår natur. Det er ikke akseptert av den grunn. 8445066[/snapback] Skal jeg presse det langt opp i endetarmen din med teskje for at du skal forstå? Jeg har ikke møtt 100 brune utlendinger, det var et eksempel.. Jeg har kanskje møtt 30 utlendinger, og 2-3 av de har jeg kunne blitt venn med. De andre er kriminelle idioter. Er det bullshit at det er typisk utlendinger å kalle nordmenn for rasister med en gang de åpner kjeften om noe som omhandler dem? Og sa ErikFN at det er akseptert med rasisme? Nei. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Selv den rødeste røde blir skeptisk til innvandring etter å ha vokst opp på Oslos østkant. (Jeg er en av dem.) Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) "Faen, do skal faen meg ha respekt for mai! Neste gang do holde dør oppe for mai og jai gå først! Jai banka dritten ot av deg nå!" Poenget med å gjøre narr av talemåten i det hele tatt? Og blir du virkelig fornærmet av ting om "jævla potet"? Skal jeg presse det langt opp i endetarmen din med teskje for at du skal forstå? Lame. Jeg har ikke møtt 100 brune utlendinger, det var et eksempel.. Jeg har kanskje møtt 30 utlendinger, og 2-3 av de har jeg kunne blitt venn med. De andre er kriminelle idioter. Hva i all verden var poenget ditt da? Er det hudfargen deres som gjør dem til kriminelle idioter? Du referer jo til de brune som "dem". Er det bullshit at det er typisk utlendinger å kalle nordmenn for rasister med en gang de åpner kjeften om noe som omhandler dem? Tja, men du virker jo som den rasisten de faktisk omtaler deg som. Antageligvis har de lagt merke til ditt forhold til "brune" mennesker, og dermed lagt ekstra merke til når nettop du prater om noe som omhandler raser. Og sa ErikFN at det er akseptert med rasisme? Nei. Poeng? Har jeg sagt noe annet? Endret 22. april 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Lest det du sier her nå. Og det er klart at du har hatt en del opplevelser med diverse innvandrer som får deg til å endre syn på dem. Men samtidig når du skriver ting som dette: "Faen, do skal faen meg ha respekt for mai! Neste gang do holde dør oppe for mai og jai gå først! Jai banka dritten ot av deg nå!" Og akkuratt ved det punktet fikk jeg nok! Jeg tok tak i hue på han og smalt rett i døra så glasset knuste og han besvimte.. Lå rett ut på bakken i 5 min. Trodde jeg tok livet av han jeg så ble ganske redd, men han våkna jo opp, fult av blod i trynet og da begynte han å si unnskyld og dritt. Begynner jeg å lure litt. Greit nok mange kan være litt "høye i hatten". Men er det noe slags løsning å gå løs på fyren? Det kunne likesågodt vært en nordmann som gjorde dette, ville du gått løs på han da? 8445104[/snapback] Når folk truer meg med juling, så tar jeg likesågodt å slår først for da er det hvertfall større sansynlighet for at du slipper å dra på legevakta med knust skalle og knekte ribbein. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 "Faen, do skal faen meg ha respekt for mai! Neste gang do holde dør oppe for mai og jai gå først! Jai banka dritten ot av deg nå!" Poenget med å gjøre narr av talemåten i det hele tatt? Og blir du virkelig fornærmet av ting om "jævla potet"? 8445142[/snapback] sikkert like mye som noen blir fornærmet av "jævla pakkis" Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 "Faen, do skal faen meg ha respekt for mai! Neste gang do holde dør oppe for mai og jai gå først! Jai banka dritten ot av deg nå!" Poenget med å gjøre narr av talemåten i det hele tatt? Og blir du virkelig fornærmet av ting om "jævla potet"? 8445142[/snapback] DET er det ENESTE smarte du har sagt hittil! Grattulerer! Nei, det var faktiskt ikke nødvendig. Og, JA jeg blir fornærma når utlendinger kaller meg for en potet. Hadde jeg sagt "Jævla vårrull" til en asiater, så hadde jeg blitt satt i fengsel for rasisme eller en heftig bot. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Når folk truer meg med juling, så tar jeg likesågodt å slår først for da er det hvertfall større sansynlighet for at du slipper å dra på legevakta med knust skalle og knekte ribbein. 8445146[/snapback] Men du som er norsk, burde ikke du vite bedre, vite at vold er ikke løsningen? Men altså, ville du gjort det samme om det var en fra norge som gjorde/sa dette som fikk deg til å bli sur? Endret 22. april 2007 av Demille Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Er det bullshit at det er typisk utlendinger å kalle nordmenn for rasister med en gang de åpner kjeften om noe som omhandler dem? 8445130[/snapback] Ja, det er bullshit. Det gjelder kanskje på skolen din, men verden er faktisk et jævlig stort sted. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Når folk truer meg med juling, så tar jeg likesågodt å slår først for da er det hvertfall større sansynlighet for at du slipper å dra på legevakta med knust skalle og knekte ribbein. 8445146[/snapback] Men du som er norsk, burde ikke du vite bedre, vite at vold er ikke løsningen? Men altså, ville du gjort det samme om det var en fra norsge som gjorde/sa dette som fikk deg til å bli sur? 8445186[/snapback] Vold er faktiskt løsningen uansett om man vil tro det eller ikke. Men altså man ser jo om han som ypper med deg kommer til å lage en slosskamp ut av det, så hvorfor ikke slå først. Hvis man venter så får han jo overtaket. Det er ingen som vil bli banka opp. Du som er jente har ikke dette problemet fordi det er ingen som slår jenter (Noen gjør det også da) Endret 22. april 2007 av Twingy Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 "Faen, do skal faen meg ha respekt for mai! Neste gang do holde dør oppe for mai og jai gå først! Jai banka dritten ot av deg nå!" Poenget med å gjøre narr av talemåten i det hele tatt? Og blir du virkelig fornærmet av ting om "jævla potet"? 8445142[/snapback] nå er du bare ute etter å ta Twingy på alle måter du kan. Har lest igjennom alle postene og syntes Twingy kommer mere med poenger enn du gjør, som finner noen få "skrivefeil" å rakke ham ned med. Twingy har opplevd kanskje mere av hvordan (enkelte, i et enkelt miljø) utlendinger kan oppføre seg enn deg? På HANS skole, var det i alle fall sånn at utlendingene var idioter tydelighvis. Og selvfølgelig endrer man syn på dem da. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Når det gjelder "jævla potet" og det der, så kommer det an på hvem som sier det. Hvis det er en kompis som sier det for å erte, så er det helt greit. Er det en helt tilfeldig person, så blir jeg forbanna. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Når det gjelder "jævla potet" og det der, så kommer det an på hvem som sier det. Hvis det er en kompis som sier det for å erte, så er det helt greit. Er det en helt tilfeldig person, så blir jeg forbanna. 8445219[/snapback] ja. . det blir akkurat det samme som utlendingene klager på. "jævla pakkis" Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Vold er faktiskt løsningen uansett om man vil tro det eller ikke. Det er kanskje sånn de og tenker. Gjør det deg bedre enn dem da? Nei. For du tror du er bedre enn dem? Akkurat som de tror de er bedre enn deg. Og egentlig, helt i grunn, er dere like. Men skjønner at du har litt fordommer, og det er synd at det er sånn på skolen du går på. Men, vil du kalle deg rasist? Eller bare redd? Og er det det samme. Og jeg spør igjen, ville du gjort det samme om det var en fra norge som yppet på deg? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Problemet er der enda.. Jeg kan ikke gå på byen uten å måtte passe på så jeg ikke skumper borti en utlending. 8443273[/snapback] Pass på at du ikke ser på noen også da. Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Nei det er mildt sagt ikke bullshit. Og du drar inn verden. hvis du mener utlendinger i andre land med verden i dette eksemplet så ja det er sånn i andre land også, og der i mye større grad. Skjønner godt hva Twingy mener jeg. Av utlendinger i Norge (og da mener vi ikke nødvendigvis hudfarge) er det faktsik slik at etter min erfaring, så er det disse som driver med mest kriminalitet i forhold til anntall av de etc. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg ble banka opp av 2 jenter på på ett utested, fordi jeg så mørkere ut enn det de foretrakk og se på tydeligvis. Jeg krabba ut derfra med en blodig nese og noen blåmerker (gikk bedre enn jeg hadde forventa) De kalte meg for masse rart, men jeg syns bare synd på dem fordi de ikke har kommet lengre i utviklingen innni seg selv. Hva skal jeg gjøre da, rive av meg håret og huden min? Jeg kan jo ikke være noen annen enn den jeg ble født som.. Blir som at jeg skal ha noe imot de fleste med blå øyne fordi de som banka meg opp hadde det.. Nei, er vel heller det jeg nevnte før i tråden. Vi som er født her, blir forbanna når de "ubudne" gjestene lager helvete her. "Er jo ikke vi som inviterte dem hit, så hvorfor skal vi lide?" Men pass på og ta hver person for det den har gjort. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Og når du møter 100 brune utlendinger og 5 av dem er snille, er ikke flesteparten av dem idioter da? 8445025[/snapback] Møter du 100 brune mennesker og bare 5 av de er "snille" så kan man anta at du er enten veldig misantropisk eller ganske rasistisk. Hvis man er misantropisk så ville statistikken vært den samme enn hvilken hudfarge det var, mens hvis det er spesifikt for "brune" så er det nok rasisme. Enten om personen med fordommene er klar over det eller ikke. Man må ofte gi sjanser til å la folk bevise om de er "snille" eller ikke, og går man inn i møtet med fordommer, enn hva fordommene er basert på, så er det en god sjanse for at man ikke tillater dem å være "snille". Husk at snill ikke er noe objektivt, det er en subjektiv vurdering. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Men skjønner at du har litt fordommer, og det er synd at det er sånn på skolen du går på. Men, vil du kalle deg rasist? Eller bare redd? Og er det det samme. 8445254[/snapback] Å kalle andres problemer for fordommer er en billig hersketeknikk. Å fremstille ham som både rasist og redd (og på den måte fremstille hans argumenter som følelsesladde og irrasjonelle) er ikke noe bedre. Skjerpings. I denne debatten fremkommer det - som i alle andre rasismedebatter - at folk flest ikke har den fjerneste anelse om hvordan det er å vokse opp som gutt på Oslo øst. Når man har levd i frykt for å bli tatt av pakistanerne fra naboskolen i noen år, eller blitt slått til av somaliske spillere og trener på fotballbanen (ja, det er sant!), kan man ikke kalles rasist hvis man stiller seg kritisk til innvandrere. Det kalles statistikkbasert logikk. Endret 22. april 2007 av trøls Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Vold er faktiskt løsningen uansett om man vil tro det eller ikke. Det er kanskje sånn de og tenker. Gjør det deg bedre enn dem da? Nei. For du tror du er bedre enn dem? Akkurat som de tror de er bedre enn deg. Og egentlig, helt i grunn, er dere like. Men skjønner at du har litt fordommer, og det er synd at det er sånn på skolen du går på. Men, vil du kalle deg rasist? Eller bare redd? Og er det det samme. Og jeg spør igjen, ville du gjort det samme om det var en fra norge som yppet på deg? 8445254[/snapback] Jeg er bedre enn dem fordi jeg ypper ikke til bråk. Jeg forsvarer meg selv. Og jeg har lært meg selv at de kommer aldri til å slutte med mindre du gjør motstand. Og NOK motstand er å vise dem at når de ypper til bråk, så får de ta konsekvensene. Hele poenget med at de ypper med alle er jo fordi de lengter så inderlig etter "respekt", og hvorfor det vet jeg ikke. Eller så er det fordi de er rasister selv. Og får å svare på spørsmålet ditt du har stilt opptil flere ganger nå (Som jeg egentlig trodde det ikke var nødvendig å svare på): Ja selvfølgelig ville jeg stått imot en nordmann også! Hvis en utlending/nordmann hadde prøvd å voldta deg? Ville du latt han gjøre det da? Eller ville du gjort motstand? Og isåfall, hvilken motstand? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 I denne debatten fremkommer det - som i alle andre rasismedebatter - at folk flest ikke har den fjerneste anelse om hvordan det er å vokse opp som gutt på Oslo øst. 8445302[/snapback] Sant. Forholdene på skolene på Oslo øst er helt på trynet. Desverre gjør det at folk fra Oslo øst ofte ikke har peiling på at det finnes "normale" innvandrere heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå