Gå til innhold

Sex-kjøp blir ulovlig


Er du for sex-kjøp forbud?  

291 stemmer

  1. 1. Er du for sex-kjøp forbud?

    • Ja.
      70
    • Nei, vil ha det slik som det er i dag.
      42
    • Nei, ønsker bordeller.
      149
    • Vet ikke/ingen formening.
      30


Anbefalte innlegg

ok, så da skal de ha sikkerhetsvakter som følger med på all knullinga ja?? åja, men da blir jo ikke jentene følelsesmessing og fysisk utnytta, så lenge det er overvåket misbruk.. *ironisk*  :mad:

 

skjønner dere ikke at ett menneske blir brutt ned av dette?? hver dag må man gjennom dette, flere ganger daglig. ?? trodde det var åpenlyst jeg!?!

Om jenta har valgt dette selv, ja så spiller jo det ingen rolle! Hun blir jo like mye skadet for det!

 

selvskading kalles det.. akkurat som kutting etc.

8479935[/snapback]

Jeg har nevnt hva jeg synes om slik argumentasjon før.

 

Mitt svar: Horer elsker å knulle med vilt fremmede, og vil gjerne ha seg flest mulig ganger i løpet av en dag. Hvem og hvordan er ikke viktig, de er overlykkelige så lenge de kan være i nærheten av, eller aller helst tredd nedpå, erigerte peniser. De blir rent ut euforiske av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hahaha. Og det er opp til deg å bestemme at voksne menn/damer ikke får lov til å ha sex?

8479953[/snapback]

 

 

tror du romantiserer det noe veldig. ja, det kalles kanskje sex, men er det sunt å ha sex med forskjellige menn hver dag?? Hvis man skal kalle det for sex mellom mann og kvinne, da kan man vel snart kalle voldtekt sex også da jo...

Lenke til kommentar
Mitt svar: Horer elsker å knulle med vilt fremmede, og vil gjerne ha seg flest mulig ganger i løpet av en dag. Hvem og hvordan er ikke viktig, de er overlykkelige så lenge de kan være i nærheten av, eller aller helst tredd nedpå, erigerte peniser. De blir rent ut euforiske av det.

8479972[/snapback]

 

 

det er ikke noe svar vettu, det er en antagelse det. Har du snakka med en hore noen gang eller?? nei, tror det bare er noe du har for deg det med at horer elsker å pule,,, kanskje det finnes unntak, men å si alle er en overdrivelse...

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Mitt svar: Horer elsker å knulle med vilt fremmede, og vil gjerne ha seg flest mulig ganger i løpet av en dag. Hvem og hvordan er ikke viktig, de er overlykkelige så lenge de kan være i nærheten av, eller aller helst tredd nedpå, erigerte peniser. De blir rent ut euforiske av det.

8479972[/snapback]

Er ingen som nekter henne det. Er først når det kommer penger inn i bildet at saken stiller seg anderledes. Derfor har noen land også forbud mot salg.

 

Synes det var puslete at man her hjemme ikke tar skrittet fullt ut og forbød også "salgs-delen". Ikke for å putte noen i fengsel, men for å signalisere at salg av kroppen sin er imot menneskeverdet og felles verdier.

Lenke til kommentar
det er ikke noe svar vettu, det er en antagelse det. Har du snakka med en hore noen gang eller??  nei, tror det bare er noe du har for deg det med at horer elsker å pule,,, kanskje det finnes unntak, men å si alle er en overdrivelse...

8480065[/snapback]

Akkurat slik det meste du hevdet i innlegget ditt var. Derfor "svarte" jeg som jeg gjorde.

 

For ordens skyld: Det innlegget var ikke seriøst ment. Jeg venter på at det faktisk skal komme et argument som forsvarer enveisforbudet og et godt argument mot bordeller.

 

Hotbox: Hun tenner bare hvis hun får betalt. :p (OK, nok tull)

Men disse felles verdiene du snakker om, hvem sine verdier er det? Og at det er imot menneskeverdet synes jeg er temmelig drøyt.

Lenke til kommentar
tror du romantiserer det noe veldig. ja, det kalles kanskje sex, men er det sunt å ha sex med forskjellige menn hver dag??  Hvis man skal kalle det for sex mellom mann og kvinne, da kan man vel snart kalle voldtekt sex også da jo...

8480022[/snapback]

Alle argumentene dine er bygd på dine egne moralske og etiske prinsipper. Det virker ikke som om du tenker så mye på de prostituerte og hvordan de faktisk har det.

Lenke til kommentar
Akkurat slik det meste du hevdet i innlegget ditt var. Derfor "svarte" jeg som jeg gjorde.

 

For ordens skyld: Det innlegget var ikke seriøst ment. Jeg venter på at det faktisk skal komme et argument som forsvarer enveisforbudet og et godt argument mot bordeller.

8480390[/snapback]

 

 

:hm: Den var litt for tynn du... blir altfor lett å bortforklare med å si "jeg bare tulla" i etterkant da.. :nei: hva mener du med "det meste jeg hevdet" ? Hva er det du sikter til?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Alle argumentene dine er bygd på dine egne moralske og etiske prinsipper. Det virker ikke som om du tenker så mye på de prostituerte og hvordan de faktisk har det.

8480460[/snapback]

 

 

Hva er dine argumenter bygget på da?

 

og skjønner ikke helt hvor du skal hen når du sier at jeg ikke bryr meg om åssen horene har det, virker som jeg er en av 2 her som faktisk gjør det! Man må jo gå dypere inn i årsaken til hvorfor jentene er horer da! ikke bare slenge dem inn i ett hus og la horinga fortsette der! :mad:

Lenke til kommentar
Man må jo gå dypere inn i årsaken til hvorfor jentene er horer da! ikke bare slenge dem inn i ett hus og la horinga fortsette der!  :mad:

8480524[/snapback]

Helt enig. Det er mye bedre å slenge dem inn i den kriminelle underverdenen å la horinga fortsette der. :roll:

Lenke til kommentar
Hva er dine argumenter bygget på da?

8480524[/snapback]

Fornuft.

 

Prostitusjon er forresten frivillig seksuell omgang mellom to voksne hvor den ene parten tar seg betalt for tjenestene han/hun yter. Det er ikke verre enn som så. De prostituerte leverer en tjeneste og får betalt deretter. Per dags dato så er det ikke prostitusjonen som gjør at jentene/guttene har det fælt, men snarere det som følger med den.

Lenke til kommentar
Helt enig. Det er mye bedre å slenge dem inn i den kriminelle underverdenen å la horinga fortsette der.  :roll:

8480541[/snapback]

 

Ja, så det går ikke ann å hjelpe disse jentene videre her i livet eller? De har ikke noen annen sjans til å få ett bedre liv? her i Norge så har vi ett hjelpe apparat som man kan benytte seg av, alle som vil ha får hjelp. Oppfølging kalles det.

Lenke til kommentar
Ja, så det går ikke ann å hjelpe disse jentene videre her i livet eller? De har ikke noen annen sjans til å få ett bedre liv? her i Norge så har vi ett hjelpe apparat som man kan benytte seg av, alle som vil ha får hjelp. Oppfølging kalles det.

8480609[/snapback]

Er det lettere eller vanskeligere å hjelpe de til et bedre liv om de må bedrive prostisusjon i det skjulte? Hva tror du?

Lenke til kommentar
Fornuft.

 

Prostitusjon er forresten frivillig seksuell omgang mellom to voksne hvor den ene parten tar seg betalt for tjenestene han/hun yter. Det er ikke verre enn som så. De prostituerte leverer en tjeneste og får betalt deretter. Per dags dato så er det ikke prostitusjonen som gjør at jentene/guttene har det fælt, men snarere det som følger med den.

8480576[/snapback]

 

 

Det som følger med den? hva mener du?

 

Og siden man gjør det frivillig så er det greit? om en jente feks. kutter seg opp, er det greit siden hun selv gjør det frivillig?? Nytter ikke å vri og vrenge på definisjonen av prostitusjon, der er hva det er, misbruk av sjelen til jenter og totalt feil signaler til barna våre som skal vokse opp i dette landet! om jentene gjør det frivillig eller ei!

 

Finnes ikke noe fornuft i dette såkalte "yrket"

Lenke til kommentar
:hm: Den var litt for tynn du... blir altfor lett å bortforklare med å si "jeg bare tulla" i etterkant da..  :nei:  hva mener du med "det meste jeg hevdet" ? Hva er det du sikter til?

8480499[/snapback]

Jeg tror de fleste som har lest hele debatten skjønner at jeg ikke var seriøs i det innlegget. Det var ment som en tankevekker, fordi du ikke kommer med mange argumenter i innleggene dine. I stedet antar du at du vet hva alle prostituerte tenker og føler, som om du har en direktelink inn i alle horers felles hjerne og sjel (som jeg i det hele tatt tviler på at finnes - jeg tror de er vidt forskjellige individer).

 

Du sier at det å drive hor er galt, du sier at de har det fælt, du sier at de ikke vil være horer, at det er ekkelt, at de blir ødelagt inni seg osv. Dette er hverken fakta eller argumenter, men spekulasjoner og antakelser. For å påpeke dette, skrev jeg ett innlegg der jeg antok en hel del ting som neppe stemmer, men som kan hevdes på lik linje med antagelsene du kommer med.

 

Hvis du har noen gode argumenter som støtter lovendringen, og argumenter mot bordeller (bortsett fra at dette: "ikke bare slenge dem inn i ett hus og la horinga fortsette der!" så er de litt mer konstruktive enn tilfeldige antakelser om prostituertes psyke.

 

Armen min AU: Det er vel en treffende beskrivelse av hva som vil skje.

Lenke til kommentar
Er det lettere eller vanskeligere å hjelpe de til et bedre liv om de må bedrive prostisusjon i det skjulte? Hva tror du?

8480656[/snapback]

 

 

Hovedpoenget er å få hjelpet dem ut av dette, men har ikke vært nevnt nå at jentene skal få hjelp ved å skaffe dem bordeller. Har kun vært snakk om å fjerne de fra gata og inn i ett hus! Men hvis saken er å få dem innomhus og SÅ hjelpe dem, ja da er vi på riktig bølgelengde...

Lenke til kommentar
Og siden man gjør det frivillig så er det greit? om en jente feks. kutter seg opp, er det greit siden hun selv gjør det frivillig??

8480666[/snapback]

Nei. Men denne sammenlikningen er totalt på jordet, dette er to vidt forskjellige ting
Nytter ikke å vri og vrenge på definisjonen av prostitusjon, der er hva det er, misbruk av sjelen til jenter og totalt feil signaler til barna våre som skal vokse opp i dette landet! om jentene gjør det frivillig eller ei!
Beklager, men det er faktisk ikke noe du kan bestemme sånn helt på egen hånd.
Finnes ikke noe fornuft i dette såkalte "yrket"

8480666[/snapback]

Igjen, fordommer uten argumentasjon.
Lenke til kommentar
Det som følger med den? hva mener du?

 

Og siden man gjør det frivillig så er det greit? om en jente feks. kutter seg opp, er det greit siden hun selv gjør det frivillig?? Nytter ikke å vri og vrenge på definisjonen av prostitusjon, der er hva det er, misbruk av sjelen til jenter og totalt feil signaler til barna våre som skal vokse opp i dette landet! om jentene gjør det frivillig eller ei!

 

Finnes ikke noe fornuft i dette såkalte "yrket"

8480666[/snapback]

Du har et veldig forenklet syn på prostitusjon. Jeg foreslår at du nå prøver å sette opp et skille mellom de som tvinges av enten halliken eller narkobehov til å prostituere seg, og dem som gjør det fordi de er glad i sex og glad i penger. Det er ikke noen gyllen regel som sier at alle som har vært borti prostitusjon ender opp som ødelagte, sjelløse skall av noen mennesker?

 

Innleggene dine preges av formyndersk moralisme fra ende til annen, og jeg synes det er skremmende at du mener at verden skal føye seg for dine oppfatninger av hva som er rett og galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...