Gå til innhold

Sex-kjøp blir ulovlig


Er du for sex-kjøp forbud?  

291 stemmer

  1. 1. Er du for sex-kjøp forbud?

    • Ja.
      70
    • Nei, vil ha det slik som det er i dag.
      42
    • Nei, ønsker bordeller.
      149
    • Vet ikke/ingen formening.
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har absolutt respekt for andres meninger, det virker bare litt som om du vet hva horene tenker, mener og føler, og det er vel manglende respekt ovenfor dem. Debatter sklir gjerne ut hvis man begynner med å tillegge andre meninger man ikke kan ane om de har, og det er ikke noe vits at debatten skal ende med. "De vil ikke være horer!" "Joho, det vil de!" "Nehei!"

 

Keltern/Melissa: Genialt!

8469780[/snapback]

 

 

Ja, det skjønner jeg at du kanskje syns virker litt bedrevitende. Men i mitt hodet så virker det utrolig skadene for en jente og leve slik, men som sagt jeg kan bare prøve og sette meg inn i det, men har aldri levd slik. Og jeg tror at en jente kun kan leve slik en kort periode før den psykiske/følelsesmessige siden ved henne knekkes sakte men sikkert ned.. Og har jo hørt andre eks horer fortelle om sitt liv som hore og hvordan de er den dag i dag..

Lenke til kommentar
*snip*

8469846[/snapback]

Mye av debatten koker jo ned til forskjellige syn på saken. Jeg ser på det at de som gjør det frivillig kun selger sin arbeidskraft som alle andre. Problemet er jo å skille klinten fra hveten. Dette kunne en bordellordning bidratt til.
Lenke til kommentar
Jeg er imot prostitusjon i det hele tatt jeg da... og skjønner ihvertfall ikke hva som hjelper med å få det innomhus..  :hmm:  samma faen om man må pule en gammal gris ute eller inne vel??

8479529[/snapback]

Poenget er nettop at det ikke skal være slik at de , men slik at bare de som vil være horer er det.
Lenke til kommentar
Ser fortsatt ikke poenget.. ok, la oss si at en jente føler at hun må prostituere seg.. er det virkelig vanskelig for henne og gå inn i ett hus og gjøre det da? jeg skjønner bare ikke den.. hvorfor er det forskjell mellom bordell og gata?

8479697[/snapback]

På et bordell kan det være lettere for jentene å prostituere seg i trygge omgivelser f.eks om bordellet har sikkerhetsvakter.

Lenke til kommentar
ok, la oss si at en jente føler at hun må prostituere seg..

8479697[/snapback]

Med mindre du snakker om importhorer her, tror jeg svært få i Norge noen gang føler at de "må" prostituere seg. Bordell stopper menneskehandel-horene. Jeg synes det er god nok grunn i seg selv.
Lenke til kommentar
På bordellet blir hun ikke utnyttet av halliker og menneskesmuglere. Hun slipper voldtekt, kjønnssykdommer, vold og narkotika.

8479774[/snapback]

Ser ikke hvorfor hun ikke kan kjøpe narkotika på veien hjem, og evt. bli voldtatt/utsatt for voldt? Hvorfor er det mindre kjønnssykdommer i et bordell? Hun har gjerne en hallik utenfor bordellet som kan kreve penger fra henne.

 

Lite akseptans av ordet "må" her. Jentene vil prosituere seg fordi de ser ingen annen utvei. Prostituere seg for å tjener penger til mat, eller dø.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Ser ikke hvorfor hun ikke kan kjøpe narkotika på veien hjem, og evt. bli voldtatt/utsatt for voldt? Hvorfor er det mindre kjønnssykdommer i et bordell? Hun har gjerne en hallik utenfor bordellet som kan kreve penger fra henne.

8479872[/snapback]

Blir hun voldtatt på gaten har da det ingenting med prostitusjon å gjøre. Jeg regner med at de fleste horene vil beskytte seg selv, så kjønssykdommer bør ikke være noe problem. Halliker? Hvorfor i all verden skal hun ha det?
Lenke til kommentar
Ser ikke hvorfor hun ikke kan kjøpe narkotika på veien hjem, og evt. bli voldtatt/utsatt for voldt? Hvorfor er det mindre kjønnssykdommer i et bordell? Hun har gjerne en hallik utenfor bordellet som kan kreve penger fra henne.

8479872[/snapback]

1) Fordi prostituerte som jobber på bordell må avgi blodprøver ved faste intervall.

2) Vold på veien hjem kan skje hvem som helst. Ikke gyldig argumentasjon.

3) Fordi det er pålagt bruk at kondom og denne gangen kan ikke kunden nekte.

4) Halliken er ikke nødvendig lenger siden den prostituerte nå har en arbeidsgiver og skatter til staten.

Lenke til kommentar

ok, så da skal de ha sikkerhetsvakter som følger med på all knullinga ja?? åja, men da blir jo ikke jentene følelsesmessing og fysisk utnytta, så lenge det er overvåket misbruk.. *ironisk* :mad:

 

skjønner dere ikke at ett menneske blir brutt ned av dette?? hver dag må man gjennom dette, flere ganger daglig. ?? trodde det var åpenlyst jeg!?!

 

Om jenta har valgt dette selv, ja så spiller jo det ingen rolle! Hun blir jo like mye skadet for det!

 

selvskading kalles det.. akkurat som kutting etc.

 

Ærlig talt dere! tuller dere med meg nå??

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...