Gå til innhold

Sex-kjøp blir ulovlig

Er du for sex-kjøp forbud?  

291 stemmer

1. 1. Er du for sex-kjøp forbud?

• Ja.
      70
    • Nei, vil ha det slik som det er i dag.
      42
    • Nei, ønsker bordeller.
      149
    • Vet ikke/ingen formening.
      30

Anbefalte innlegg

Men i hvor mange vanlige jobber tjener du 2500 før lunch?

8466012[/snapback]

Ok, la oss si at horene tjener så mye penger på ett par kunder før lunsj, hvorfor i alle dager er ikke de rike da? Etter ett år med horing, så burdte de jo kjørt rundt i fete biler og levd livet, er det slik da? Nei, og hvis feks. en hore tjener sånn rundt 6000 pr dag cirka, så hva bruker hun dette på da? narkotika? da er det ihvertfall enda en grunn til å få dem vekk fra gata og hjelpe dem videre!

og en ting til, du kan ikke sammeligne horer med feks. kontorrotter eller industriarbeidere da.. DEN holder bare ikke :thumbdown:

8468467[/snapback]

Hva vet du om horenes økonomi? Dessuten er det vel like store forskjeller innenfor dette yrket som med alt annet av salg. Det går f.eks. an å være selger, og tjene 15 000 i måneden (been there...), men det finnes også selgere som tjener over millionen pr. år.

Dessuten er det en kjensgjerning, både innenfor privat og offentlig økonomi, at forbruket øker proporsjonalt med det man har å rutte med. En del prostituerte har sagt i intervjuer (har ikke kilder akkurat nå) at det er vel så mye livsstilen de blir avhengige av. Og ingenting overrasker meg lenger når det gjelder hva en kvinne kan bruke på klær, luksuriøs livsstil etc.

Dersom de bare selger seg fordi de må finansiere dop, så ville jo en løsning være å forby salg av narkotika, for å sikre at færre rekruterer seg til dette yrket. Nei, vent nå litt, det er jo allerede forbudt... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er problemet med en person som velger å være prostituert frivillig? (uten narko og andre tvangsrelaterte ting). Ser ut som noen har seriøse problemer med dette....

8468875[/snapback]

den høres tvilsom ut.. er vel ingen som vil være hore innerst inne..

Lenke til kommentar
Dersom de bare selger seg fordi de må finansiere dop, så ville jo en løsning være å forby salg av narkotika, for å sikre at færre rekruterer seg til dette yrket. Nei, vent nå litt, det er jo allerede forbudt...  :ermm:

8469237[/snapback]

Det betyr at om vi selv tar kontroll over narkotika salget vil horer ha mye mindre sjanse for å få tak i det, dersom vi selv velger å ikke gi det til dem.

Uansett, folk som er avhengige av alkohol burde isåfall også tvangsinnlegges på avrusning dersom det skal være slik du sier DarkSlayer, men nå er det jo slik at bare om du blir busta for litt hasj så kan du risikere å bli tvangsinnlagt.

Lenke til kommentar
Hva vet du om horenes økonomi? Dessuten er det vel like store forskjeller innenfor dette yrket som med alt annet av salg. Det går f.eks. an å være selger, og tjene 15 000 i måneden (been there...), men det finnes også selgere som tjener over millionen pr. år.

Dessuten er det en kjensgjerning, både innenfor privat og offentlig økonomi, at forbruket øker proporsjonalt med det man har å rutte med. En del prostituerte har sagt i intervjuer (har ikke kilder akkurat nå) at det er vel så mye livsstilen de blir avhengige av. Og ingenting overrasker meg lenger når det gjelder hva en kvinne kan bruke på klær, luksuriøs livsstil etc.

Dersom de bare selger seg fordi de må finansiere dop, så ville jo en løsning være å forby salg av narkotika, for å sikre at færre rekruterer seg til dette yrket. Nei, vent nå litt, det er jo allerede forbudt...  :ermm:

8469237[/snapback]

Har ikke sagt at jeg vet noe om horenes økonomi! men som det blir sagt her så tjener visst raske store penger, og er vel der det ligger?? er vel ingen som horer kun for å ligge med masse fremmede folk? hvis de ikke har en eller annen psykisk lidelse da.. hva slags livsstil er det snakk om? de horene jeg hr sett har ikke akkurat de fineste klærna eller utseende.. og hvis det går til narkotika ja da trenger de jo ihvertfall hjelp!! nei, prostitusjon fører ikke noe godt med seg..

Lenke til kommentar
Tror du hadde blitt overrasket om du hadde snakket med noen frivillige prostituerte.. I tyskland for eksempel, er det jo noen som gjør "karriere" ut av det!  :whistle:

8469322[/snapback]

Ja, om man gjør karriere ut av det, så bli man like psykisk skada.. er noe med hva ett menneske kan tåle av daglige påkjenninger, og ingen har godt av en slik livvstil, akkurat som narkomane elelr uteliggere..

Lenke til kommentar

Jeg synes det er utrolig merkelig at det kun er kundene som skal taes, da det strider mot all annen norsk rettspraksis, for ikke å snakke om sunn fornuft. Her lar man altså en person som tilbyr en ulovlig salgs"vare" (eller en ulovlig kjøps"vare" for å være mer korrekt) gå fri om h*n så blir tatt på fersken flere tusen ganger. En kunde som kjøper tjenesten én gang kan derimot vente seg straff.

Dersom dette faktisk vil fungere etter hensikten, noe det ikke vil gjøre, burde man jo overføre dette til andre områder. Særlig i narkotkasaker synes jeg man skulle la dealerne være i fred, og heller ta narkisene som prøver å skaffe seg sitt daglige skudd.

Men for at noe skal fungere etter hensikten, må det jo ha en hensikt. I og med at dette forbudet ikke kommer til å bekjempe prostitusjon, gjør det vanskeligere å holde oversikten over miljøet og dermed øker sjansene for at det er mye snusk, menneskehandelofre og mishandling, kriminaliserer menn som kun ønsker å leie en fitte i noen minutter i stedet for å kjøpe seg en plastikkmus, og lar bakmennene herje fritt.

Den enste hensikten jeg kan spore er et ønske om å sitte på et moralsk høysete bygget av religiøse verdier og/eller forvaklet og misforstått feminisme og være fornøyde med seg selv. Jeg kan ikke tenke meg at det kommer noe godt ut av dette forbudet.

edit: Melisma: Synes de siste innleggene dine bærer veldig preg av at "du vet best" hva dette dreier seg om og hva som foregår i hodene på de prostituerte, også bedre enn horene selv.

[Melismamodus]"Ingen VIL jo innerst inne være bønder, stakkars, vi må hjelpe dem til å få seg en" ordentlig jobb.[/Melismamodus]

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Selvsagt bestemmer man over den selv, men om andre skal akseptere det du gjør mot den er en annen sak.

8462203[/snapback]

Dette er jo en selvmotsigelse.

Du bestemmer over din egen kropp, men andre bestemmer hvorvidt du skal få lov til å gjøre hva du vil med den?

8464529[/snapback]

Hvorfor skal ikke "staten" få ha en mening om det? Vi får heller ikke lov (i Norge) å selge kroppsdeler, f.eks. nyrer. Og akuratt som med prostitusjon så er det fattige eller personer som har havnet i en vanskelig situasjon, som må ty til slike drastiske skritt.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke "staten" få ha en mening om det? Vi får heller ikke lov (i Norge) å selge kroppsdeler, f.eks. nyrer. Og akuratt som med prostitusjon så er det fattige eller personer som har havnet i en vanskelig situasjon, som må ty til slike drastiske skritt.

8469458[/snapback]

Det har du vel ikke tilstrekkelig grunnlag til å si?
Lenke til kommentar
Nei, men vi kan konkludere med at de fleste er det.

8469529[/snapback]

Det er i så fall en trend som kun vil styrkes av et forbud

8469544[/snapback]

Vi har gode grunnlag for å si at det stort sett er fattige som havner på skråplanet som blir prostituerte, både lokal gjennom undersøkelser fra statlig og uavhengig hold og fra de som f.eks Kirkens Bymisjon som jobber nærmest med de prostituerte, og fra utallige lignende undersøkelser og erfaringer fra resten av verden.

Og ja, man har også grunnlag for å si at det mest sannsynlig vil styrkes gjennom forbud. Selvom man selvfølgelig ikke kan sikkert si om det vil bli slik i Norge nå før det er blitt utprøvd.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

8469458[/snapback]

Det har du vel ikke tilstrekkelig grunnlag til å si?

8469505[/snapback]

Bare for å plukke ut et sted hvor begge deler forekommer, India, -så er det neppe direktørens sønn/datter som selger seg for en håndfull rupies, eller får bortoperert en nyre som selges til en rik utlending for transplantasjon. ;)

Lenke til kommentar
Bare for å plukke ut et sted hvor begge deler forekommer, India, -så er det neppe direktørens sønn/datter som selger seg for en håndfull rupies, eller får bortoperert en nyre som selges til en rik utlending for transplantasjon.  ;)

8469643[/snapback]

Neida, men vi må ikke glemme luksushorene og de frivillige prostituerte heller. Jeg ser ingen grunn til at de ikke skal få utføre arbeidet sitt dersom de har lyst, og med statlig kontrollert bordellvirksomhet hadde det vært lettere å sile og holde kontroll. I det minste hadde selv de fattige horene sluppet å bli banket opp eller voldtatt på gaten.
Lenke til kommentar
edit: Melisma: Synes de siste innleggene dine bærer veldig preg av at "du vet best" hva dette dreier seg om og hva som foregår i hodene på de prostituerte, også bedre enn horene selv.

[Melismamodus]"Ingen VIL jo innerst inne være bønder, stakkars, vi må hjelpe dem til å få seg en" ordentlig jobb.[/Melismamodus]

8469376[/snapback]

Hva du legger i mine innlegg for jo være opp til deg. Og for meg å sammenligne bønder og horer , blir som å sammenligne mann og dame, 2 helt forskjellige vesener... og hva er det som gjør mine innlegg mere bedrevitende enn de andre, er det fordi du er uenig i det jeg sier? for meg så er jo det jeg mener like riktig som det du mener er for deg... respekt for hverandres meninger,,

Lenke til kommentar
Hva du legger i mine innlegg for jo være opp til deg. Og for meg å sammenligne bønder og horer , blir som å sammenligne mann og dame, 2 helt forskjellige vesener... og hva er det som gjør mine innlegg mere bedrevitende enn de andre, er det fordi du er uenig i det jeg sier? for meg så er jo det jeg mener like riktig som det du mener er for deg... respekt for hverandres meninger,,

8469719[/snapback]

Jeg har absolutt respekt for andres meninger, det virker bare litt som om du vet hva horene tenker, mener og føler, og det er vel manglende respekt ovenfor dem. Debatter sklir gjerne ut hvis man begynner med å tillegge andre meninger man ikke kan ane om de har, og det er ikke noe vits at debatten skal ende med. "De vil ikke være horer!" "Joho, det vil de!" "Nehei!"

Keltern/Melissa: Genialt!

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...